3 צפייה בגלריה
המהומות ברחובות מלבורן
המהומות ברחובות מלבורן
המהומות ברחובות מלבורן
(רויטרס)
דרמת ענק באוסטרליה. בשעות שלאחר ההחלטה על זכייתו של נובאק ג’וקוביץ’ בערעור, בו הוחלט כי יוכל להשתתף באליפות אוסטרליה למרות שהוא לא מחוסן, היום (שני) הרשויות באוסטרליה התערבו פעם נוספת חרף ההחלטה של בית המשפט ועיכבו זמנית את הכוכב, כאשר אם זה לא הספיק – הגיעה מהומת ענק סביב רכבו.
ברגע שהטניסאי עזב את משרד עורכי דינו מלווה בשוטרים, התחיל כאוס גדול, כאשר אנשים החלו לטפס על הרכב שלו והתעמתו עם השוטרים במקום פיזית. המשטרה הגיבה בריסוס גז פלפל ופיזרה את ההפגנה. ג’וקוביץ’ לא נמצא תחת ההגדרה של “עצור”, כאשר נכון לכרגע עדיין אין החלטה סופית בעניינו מטעם רשויות ההגירה במדינה, שם יצטרכו להחליט לגבי הוויזה שלו. כרגע, הוא חופשי בעקבות החלטת בית הדין, אבל הכול עדיין יכול להשתנות.
3 צפייה בגלריה
המהומות ברחובות מלבורן
המהומות ברחובות מלבורן
המהומות ברחובות מלבורן
(רויטרס)
מוקדם יותר, כתבת ב’אינדיפנדט’ פרסמה כי שוחחה עם אביו של הטניסאי, וטענה שהוא שוב נעצר על ידי הרשויות. הכתבת, קסיה פבלוביץ’ מקאתיר, הודיעה: “אביו של נובאק ג’וקוביץ’ אמר לי בטלפון שהוא נעצר. שוחחתי איתו והממשלה האוסטרלית עצרה את נובאק למרות הפסיקה בבית הדין. הם רוצים לגרש אותו מהמדינה”.
הפרסום הגיע בהמשך גם ל’טלגרף’, שם דווח שפחות משעתיים אחרי הפסיקה של השופט, החליטה הממשלה להתערב. המדורג ראשון בעולם עדיין צפוי להיות מגורש, כשעל פי החוקים במדינת ויקטוריה, לכוכב לא אמורה להיות אפשרות להיכנס לגבולותיה שוב בשלוש שנים הקרובות.
כאמור, מוקדם יותר היום, הערעור שג’וקוביץ’ הגיש על מנת להיכנס לאוסטרליה ולהשתתף בגראנד סלאם הראשון של 2022 התקבל לבסוף, והטניסאי, ששהה בימים האחרונים במלונית קורונה במלבורן עד ההחלטה בעניינו, היה אמור לקבל צ’אנס לזכות במייג’ור מספר 21 בקריירה. למרות זאת, ההחלטה קיבלה כאמור תפנית, כאשר הממשלה האוסטרלית החליטה להתערב.
3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
לאחר שהוויזה שלו נשללה עם הגעתו למלבורן מכיוון שהוא לא מחוסן נגד נגיף הקורונה, החליטו בדיון לשחרר את הסרבי בן ה-34, כשהשופט רצה שהטניסאי יהיה נוכח בדיון בעניינו. השופט שאל במהלך הדיון: “מה כבר עוד האיש הזה יכול היה לעשות?”. מהצד של ג’וקוביץ’ טענו שהטניסאי היה מבולבל מאוד מכל הסיטואציה, וזאת כי עשה את כל מה שהתבקש.
כזכור הפרשה המסועפת התחילה עוד בשבוע שעבר, כשעם הגעתו למלבורן נשללה מנובאק הוויזה לכניסתו זאת מכיוון שהוא אינו מחוסן, כשמנגד הוא הציג אישור רפואי מיוחד, שעבר שתי ועדות חיצוניות. בינתיים, עד להחלטה שהגיעה כאמור, המדורג ראשון בעולם נשלח להתאכסן במלונית קורונה, בתנאים נוראיים כפי שטענו הוריו. בינתיים בעולם לא נשארו אדישים לסאגה היוצאת דופן עם שלל תגובות בעד ונגד אישור כניסתו למדינת ויקטוריה.