אלימות שוטרים חמורה בירושלים: מספר בלשים שנסעו ברכב אזרחי שרטו מכונית אחרת בכביש. חיים מזרחי, צעיר חרדי שבדיוק יצא להפסקה מעבודתו בחנות הסמוכה, הבחין בכך והעיר להם - כשהוא לא יודע כי מדובר בשוטרים. בתגובה, הבלשים יצאו מתוך המכונית, הסתערו עליו במכות - ולקחו אותו למעצר על לא עוול בכפו.

הבוקר (ראשון), ממיטת אשפוזו בבית החולים, תיאר מזרחי את שאירע. "יצאתי להפסקה מהעבודה בחנות, דיברתי וצחקתי עם החברים", סיפר לניב רסקין, "300 מטר מהחנות הייתה הפגנה שלא קשורה אליי. עברה מכונית לבנה שנכנסה במכונית של אישה אחת. הלכתי לנהג ואמרתי לו - גבר, נכנסת באוטו של הגברת. שרטת אותו. פתאום קפצו עליי ופוצצו אותי במכות. לא ריחמו עליי. הם הכניסו אותי לניידת באכזריות, ישבו עליי והכניסו לי אגרופים לתוך הראש".

"לא נשמתי, ביקשתי שייתנו לי לנשום. השוטר שיישב עליי אמר, 'אתה בסדר, אתה יכול לנשום', והמשיך להביא לי אגרופים לתוך הראש. הם הכניסו אותי למעצר ולא נתנו לי ללכת לשירותים במשך חמש שעות".

איך אתה מרגיש מאז?
"התעלפתי בבית כמה פעמים, תקפו אותי כאבים. נהיו לי כאבים בעיניים שלא יכולתי לסבול אותם. אני מתעורר בלילה מזיע, בהזיות, כאילו תוקפים אותי עוד הפעם, מחדש. זה פחד שאי אפשר להסביר אותו. זה פשוט זוועה, לא עוזב אותי לרגע".

השופטת שיחררה אותך מהמעצר, אמרה שאתה לא אשם ושלא עשית שום דבר רע.
"אני בסך הכל ניסיתי לעזור לאישה המבוהלת. בחיים שלי לא הייתי מתעסק עם המשטרה, אני לא מחפש אותם. אני איש שעובד מהבוקר עד הערב ולומד. אני כולי מושפל וכאוב עדיין, מפחד כל הזמן. עכשיו עברה פה ניידת וכולי רועד, מפחד שיבואו עוד הפעם להרביץ לי".

הצעיר החרדי שהותקף על ידי שוטרים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
"פתאום השוטרים" קפצו עליי ופוצצו אותי במכות. לא ריחמו עליי" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

המשטרה טענה בבית המשפט שאיחלת לשוטר לחלות בסרטן, וכשהשוטרים ניסו לעצור אותך בגין העלבת שוטר חנקת את הקצין לטענתם.
"זה לא נכון. יש סרטונים, הכל מתועד. בבית המשפט הם המציאו עליי דברים שלא עשיתי. אני רוצה שהצדק ייצא לאור, לא עשיתי כלום ואנשים יודעים את זה. כולם מכירים אותי, אני בן אדם שיודע לעשות רק טוב. הם פוצצו אותי על כלום. רק אחרי שהוא חנק אותי ראיתי את מכשיר הקשר שלו והבנתי שהוא שוטר בכלל".

תגובת משטרת ישראל: "נסיבות המעצר ע"י כוח הבילוש שהוזעק לטיפול בהפרות הסדר שלשום בירושלים נבדקות ע"י מח"ש. ככל שימצא כי מי מהבלשים שהיו במקום פעל כשלא כדין - הרי שהנושא יטופל בהתאם. לצד זאת נדגיש כי פעילות כוחות המשטרה נגד הפרות סדר, ונדליזם, איומים ואלימות נגד בעלי העסקים במקום, ובפרט נגד חנויות הסלולר, תימשך ככל שיידרש. המשטרה לא תאפשר הפרות סדר, אלימות וכל ניסיון פגיעה בנפש או ברכוש במהלך מחאות אלו".