יום שבת, 08.06.2024 שעה 00:47

אושרה כניסת טניסאים בעלי פטור זהה לג'וקוביץ'

דיווח: שלושה משתתפים נוספים באליפות אוסטרליה הפתוחה קיבלו אישור על רקע רפואי דומה לזה שלא אושר לסרבי. הערכה: בכל מקרה ג'וקוביץ' ישחק בטורניר

|
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

האם סערת נובאק ג’וקוביץ’ עומדת בפתחה של שערורייה נוספת? כזכור, ממשלת אוסטרליה סירבה להכניס את הסרבי וביטלה את הוויזה שלו מכיוון והוא אינו מחוסן והטענה שיש בידו אישור רפואי אינה מספיקה. כעת, לפי דיווח ברויטרס מתברר כי לפחות שלושה טניסאים שישתתפו באליפות אוסטרליה הפתוחה, מחזיקים בפטור רפואי זהה לזה של ג'וקוביץ', כאשר חלקם כבר נמצאים במדינה.

בדיווח נאמר כי שרת הפנים קארן אנדרוז אישרה שהממשלה בוחנת את הכנסתם של שני טניסאים נוספים עם פטור רפואי זהה, זאת כאשר הדרמה סביב ג’וקוביץ’ בעיצומה ועורכי דיניו פועלים להציג מסמכים שישאירו אותו בארץ הקנגורו. בנוסף נטען כי ייתכן וישנם עוד רבים שייכנסו באופן זהה לקראת פתיחת שלב המוקדמות וטורניר כיסאות הגלגלים שקודם לטורניר עצמו, שיחל ב-17 בינואר.

קארן אנדרוז (רויטרס)קארן אנדרוז (רויטרס)

ארגון הטניס המקומי טרם הגיב מאז נעצר ג’וקוביץ’ ביום רביעי בשדה התעופה של מלבורן. מנהל הטורניר ויו”ר הארגון קרייג טילי דווקא הגן על הפטור של הסרבי, בעוד אביו, סרדאן, טען שחולקו פטורים זהים לכ-20 משתתפי הטורניר לפני התערבות משמר הגבולי האוסטרלי. טילי אף הוסיף וסיפר כי הוגשו 26 בקשות לפטור אך רק מעטים מהם אושרו. בתוך כך, בשעה שעורכי דינו של ג’וקוביץ’ מנסים להסדיר את העניין, מומחים מעריכים שהסרבי צפוי לשחק בטורניר גם בשעה שהדיון על הערעור יימשך.

לדברי ג’סטין קוויל, אחד המומחים, אם יצליחו לדחות את הרחקתו של ג’וקוביץ’, סביר להניח שהדיון בעניין עצמו יירשם לתאריך שיחל הרבה לאחר סיום הטורניר ב-30 בינואר ובינתיים הסרבי יורשה לשחק בטורניר. קוויל טען כי צריך לבחון מי ייפגע יותר אם יתברר שבמהלך זמן השהות הוא צדק. אם יתברר שלג’וקוביץ’ אין את הזכות להישאר במדינה אז הוא יגורש, אבל זה לא ישפיע על המדינה בכלום. לעומת זאת, אם יתברר שג’וקוביץ’ צדק, הוא לא יוכל לחזור לטורניר ולנסות להפוך לגדול זוכי הגראנד סלאם בכל הזמנים. על כן טען כי המדורג ראשון בעולם צפוי לשחק בכל מקרה.

נובאק ג'וקוביץ' מרוצה (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' מרוצה (רויטרס)

בתוך כך, צרפת הודיעה כי נובאק ג’וקוביץ’ יורשה להיכנס לתחומיה לקראת הרולאן גארוס, גם אם לא יתחסן. בניגוד לאוסטרליה צרפת מתירה כניסת לא מחוסנים לשטחה אך מטילה עליהם תקנות בריאות קפדניות יותר והיום (שישי) שרת הספורט המקומית, רוקסאן מרסיאנו, אישרה כי המדורג ראשון בעולם יוכל להיכנס כרגיל לקראת הטורניר שיתקיים במאי.

גם רנאטה ווראצ’ובה הועברה במלון של ג’וקוביץ’

הג’וקר הסרבי הוא לא היחיד שהרשויות באוסטרליה עשו לו בעיות, כאשר הוויזה של הטניסאית בת ה-38 רנאטה ווראצ’ובה בוטלה, והיא שוהה כעת באותו מלון מהגרים בו נמצא המדורג מספר 1, כך לפי דיווח ב-’ABC’. גם לווראצ’ובה נמסר על ידי הרשויות שעליה לעזוב את המדינה.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */