האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
קורונה בישראל: 1,463,200 מקרים מאומתים (9,049+ מחצות) | 89,635 פעילים | 143 במצב קשה (42 מונשמים) | 8,259 נפטרים | 16,888 מאומתים אתמול |
avi-ran |
07.01.22 09:28 |
כותרת |
נתוני קורונה - 07:58 |
avi-ran |
07.01.22 09:28 |
1 |
נתוני קורונה - 14:58 |
avi-ran |
07.01.22 16:06 |
66 |
נתונים וגרפים נוספים |
avi-ran |
07.01.22 09:28 |
2 |
אתמול: 16,830 מאומתים חדשים (8.22% בדיקות חיוביות) | 31% בני 18 ומטה | 25% לא מחוסנים | 516 מאומתי חו''ל |
Xeneize |
07.01.22 13:13 |
30 |
מקדם ההדבקה R=1.96 |
Xeneize |
07.01.22 13:13 |
31 |
נתוני תכנית הרמזור |
Xeneize |
07.01.22 13:13 |
32 |
תמונת מצב מאושפזים, כולל קהילה וגריאטריה | 503 מאושפזים (לעומת 444 אתמול) |
Xeneize |
07.01.22 13:14 |
33 |
תמונת מצב מאושפזים: תחלואה קשה ונפטרים |
Xeneize |
07.01.22 13:17 |
36 |
תמונת מצב מאושפזים: קטינים ונשים בהריון |
Xeneize |
07.01.22 13:19 |
37 |
תמונת מצב מרכזים רפואיים גריאטריים | 174 מאושפזים (לעומת 136 אתמול), מתוכם 16 במצב קשה |
Xeneize |
07.01.22 13:20 |
38 |
נתונים על נדבקים מאומתים ושיעורי חיוביים |
Xeneize |
07.01.22 13:21 |
39 |
מבצע החיסונים: 4,309,141 מתחסנים במנה שלישית | 195 אלף מתחסנים במנה רביעית |
Xeneize |
07.01.22 13:22 |
41 |
דסק חינוך - תמונת מצב |
Xeneize |
07.01.22 13:22 |
42 |
תמונת מצב אנשי צוות רפואי נעדרים מעבודה (מבודדים ומאומתים) בגין קורונה |
Xeneize |
07.01.22 13:23 |
44 |
הודעות דוברות בתי החולים |
avi-ran |
07.01.22 09:28 |
3 |
המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים |
avi-ran |
07.01.22 09:43 |
10 |
בית החולים בילינסון בפתח תקווה |
avi-ran |
07.01.22 10:27 |
17 |
פתוח לדיון גולשים החל מתגובה זו |
avi-ran |
07.01.22 09:29 |
4 |
בלימה בקצב ההכפלה? |
מחנך לדורות |
07.01.22 09:33 |
6 |
בלימה בקצב הנבדקים והבדיקות |
דוקטור ספין |
07.01.22 09:37 |
7 |
זה אומר שאנחנו כבר בשטח עיוור והגענו לקצה היכולת בכמות הבדיקות |
פוסט |
07.01.22 09:42 |
9 |
הגענו למצב שבדיקות לא יעזרו |
Cat Catul |
08.01.22 02:13 |
83 |
יש עלייה אך איך הכפלות ועליות משמעותיות בכל המדדים |
SmokinKills |
07.01.22 09:33 |
5 |
הכפלות |
הכל_דבש |
07.01.22 10:06 |
13 |
היום האחרון שיש משמעות לנתוני נדבקים |
פוסט |
07.01.22 09:38 |
8 |
8.22% חיובי, לא בדקתי אבל מרגיש הכי גבוה מאז ההתחלה |
Blackcat |
07.01.22 10:04 |
12 |
בכמות כזאת של בדיקות - אתה צודק |
הכל_דבש |
07.01.22 10:14 |
15 |
זהו נרפאתי. אני אוהב את האח הגדול. כל הנתונים פה אמת. וצריך מאוד להיזהר ולשים מסכה על האף. |
אחוות אחים |
07.01.22 10:27 |
16 |
רואים ששינוי מתווה הבדיקות השפיע על מספר המאומתים. עכשיו המודלים מתחילים להדפק. למזלנו יש את מדד החולים קשה |
כינוי |
07.01.22 10:29 |
18 |
ראה 15 |
הכל_דבש |
07.01.22 10:34 |
19 |
זה המצב. ישראל לא שונה מהמדינות האחרות שגם בהן מערכי הבדיקה קרסו. |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 10:53 |
22 |
אני מסכים שזהו המצב בכל העולם באומיקרון |
הכל_דבש |
07.01.22 11:15 |
24 |
אוסיף, זמן המתנה למיון בסטוקהולם 24 שעות, בלוס אנגלס 800 שוטרים וכבאים בבידוד או מחלה |
שונר |
07.01.22 12:32 |
26 |
ברור שניתן להדבק פעמיים באומיקרון, בידיוק כמו שניתן להדבק כל הזמן בוירוסי הקורונה האחרים |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 12:59 |
28 |
הייתי מחכה לנקודה שבה הנתונים מתאימי למציאות שהם מתארים כי כרגע זה לא. |
שונר |
07.01.22 21:17 |
74 |
נתוני ה-NHS - פורסם היום - מעידים על עומס על מערכת הבריאות הבריטית |
הכל_דבש |
07.01.22 13:16 |
34 |
תגובות: |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 13:22 |
40 |
תודה על השאלות |
הכל_דבש |
07.01.22 13:30 |
45 |
תשובות. |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 13:38 |
47 |
תשובות |
הכל_דבש |
07.01.22 14:38 |
57 |
תשובות. |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 15:21 |
59 |
זה לא משנה |
הכל_דבש |
07.01.22 15:57 |
65 |
לא מדויק. נוכל להבין את המגמה ולהכין מודל שינבא את העתיד. ככל שיהיה יותר מידע נוכל לשפר את המודל. |
כינוי |
07.01.22 13:16 |
35 |
מה לא מדויק? איזה מודל אתה רוצה? |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 13:22 |
43 |
הוא כתב שנוכל לדעת רק את המידע אחורה ולא קדימה. אני חושב שאפשר לבנות מודל על בסיס הנתונים שיתווספו בשבוע הבא |
כינוי |
07.01.22 13:40 |
48 |
בונים מודלים כבר עכשיו, גם על פי נתונים מישראל וגם על פי |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 14:03 |
51 |
אנסה להדגים |
הכל_דבש |
07.01.22 15:40 |
61 |
מהיום באשכול היומי אפשר להתעלם ממספר המאומתים ואחוזם. אין לזה כבר משמעות. מספיק מאושפזים, חולים קשה ומתים |
תשבץ |
07.01.22 10:41 |
20 |
לא מטייחים כלום |
הכל_דבש |
07.01.22 10:48 |
21 |
אף אחד לא מטייח שום דבר - מספיק עם הזלזול באינטליגנציה! |
הקוריאני |
08.01.22 13:41 |
85 |
שוב אני חושב שישנה טעות בחישוב האחוזים |
cambodian |
07.01.22 10:55 |
23 |
שמתי לב לזה לפני כמה ימים |
Roborock |
07.01.22 16:10 |
67 |
כולם מדברים על נגיף חלש כביכול אבל מה עם התרופות לחולים קשה? האם הנגיף לא חזק בגלל התרופ |
ישראלצ'יק |
07.01.22 11:58 |
25 |
הנגיף לא חלש יותר, ההסתברות להגיע לתחלואה קשה נמוכה מהדלתא זה הכל |
שונר |
07.01.22 12:34 |
27 |
מה זה ״זה הכל״? זה מה שחשוב. האם התחלואה מהנגיף קשה או קלה. |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 13:02 |
29 |
דנמרק 70% המאושפזים החדשים זה בגלל הקורונה לא עם קורונה. |
שונר |
07.01.22 15:25 |
60 |
אוקיי. לא יודע מה המצב בדנמרק. מתי הם נתנו את הבוסטר (אם בכלל). איך הם רושמים חולים. |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 15:42 |
62 |
מעל חצי קיבלו בוסטר. דנמרק מדינה קטנה נניח כמו ישראל? |
שונר |
07.01.22 21:42 |
76 |
מפת מתאשפזים בעולם. דרום אפריקה כבר בירידה. בקרוב גם אצלנו. |
פלדל |
07.01.22 13:31 |
46 |
בדרום אפריקה המצב לא ברור |
הכל_דבש |
07.01.22 13:51 |
50 |
לפחות לפי נתוני הexcess death הם כבר עברו את הגל. בכל מקרה המצב שם מאוד אופטימי (לפחות מבחינת קורונה) |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 14:07 |
52 |
חישובי תמותה עודפת מסובכים מאוד |
הכל_דבש |
07.01.22 14:27 |
56 |
בדראפ מעדכנים לאחור כולל אשפוז, הירידה לכאורה באשפוז משבוע 50 כמעט נמחקה וגם ב51 כנל תמותה |
שונר |
07.01.22 15:19 |
58 |
זה לא משנה במספרים קטנים. לא באמת. נכון, מעדכנים אחורה. אבל אתה מדען. מה קו המגמה מראה? |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 15:46 |
63 |
המגמה בדרא''פ |
הכל_דבש |
07.01.22 15:55 |
64 |
גרף יותר ברור מדרום אפריקה שמראה שמספר הנפטרים בה כיום דומה לרמה שהייתה בין הגלים הקודמים: |
זבנג וגמרנו |
07.01.22 19:01 |
69 |
אי אפשר לדעת עד שהמודל יתכנס, בכל סופש הנתונים היו אפסיים ביחס למעודכנים אחרי שבועות |
שונר |
07.01.22 21:46 |
77 |
במרכזים רפואיים גריאטריים זינוק במספר המאושפזים לעומת שבוע שעבר |
Xeneize |
07.01.22 13:44 |
49 |
אני יודע איך זה ישמע, אבל מה יחס המאושפזים בישראל שקורונה היא נלווית ומה היחס שבו הקורונה |
נווד דיגיטלי |
07.01.22 14:09 |
53 |
שאלה טובה, אבל מניח שהסיבה העיקרית לזינוק היא באמת הקורונה |
Xeneize |
07.01.22 14:14 |
54 |
צודק לחלוטין |
הכל_דבש |
07.01.22 14:17 |
55 |
נמשכת המגמה שמראה כמה החיסון יעיל כנגד מחלה קשה. עוד גל של לא מחוסנים |
erz |
07.01.22 17:11 |
68 |
אכן, אבל מאז האומיקרון משהו השתנה, וזה מתקרב למהפך במספרים מוחלטים |
Reflektor |
07.01.22 19:20 |
71 |
מהפך חסר משמעות. אם מסתכלים על הנתונים המנורמלים, הפערים עצומים בין לא מחוסנים למחוסנים בתוקף |
Xeneize |
07.01.22 20:42 |
72 |
המשמעות במה ששמתי זה המיטות... |
Reflektor |
07.01.22 21:02 |
73 |
המשמעות היא שהחיסון נותן הגנה טובה מאוד ממחלה קשה גם באומיקרון |
erz |
07.01.22 21:36 |
75 |
אני לא מבין איזו מסקנה אמורה לצאת מההשוואה במספרים מוחלטים מעל גיל 60 |
Xeneize |
07.01.22 21:48 |
78 |
אם רוצים להבין כמה החיסון מגן כרגע מפני אשפוז - צריך להסתכל על קשים חדשים וכו |
Reflektor |
07.01.22 23:06 |
79 |
אפשר לראות בגרפים של הדשבורד גם תצורות של חולים קשים חדשים |
Xeneize |
07.01.22 23:33 |
80 |
תחזור להודעה הראשונה שלי מספר 68, היא מדברת על חולים קשה *חדשים* |
erz |
08.01.22 00:14 |
81 |
כפי שראית באשכול אחר (מניו יורק) - המון מאושפזים זה לא מקוביד |
Reflektor |
08.01.22 13:48 |
86 |
''לדעתי רוב הלא מחוסנים שם הם מטופלים בסטירואידים, מבטרה או טיפול אימונותרפי... ויאושפזו מכל אפטצ'י'' |
Prodigy |
08.01.22 02:09 |
82 |
על איזה תאוריה הדעה שלי מגשרת? |
Reflektor |
08.01.22 13:09 |
84 |
מה שברור בינתיים זה שחיים רבים ניצלו בזכות החיסונים, אפילו אם נקבל את הטיעונים שלך |
Prodigy |
08.01.22 14:43 |
87 |
התו הירוק מושתת על פייק ניוז, לכן זה רלבנטי |
Reflektor |
08.01.22 14:48 |
88 |
הצחוק שלי לא על רגרסיה לינארית, אלא על חוסר ההבנה בהסקה הסטטיסטית מהשימוש בה, במקרה הזה |
Prodigy |
08.01.22 14:55 |
89 |
המטרה ברגרסיה היא לא הסקה סטטיסטית |
Reflektor |
08.01.22 15:23 |
90 |
גרף מאומתים, מאושפזים, קשים, מונשמים ונפטרים חדשים: |
זבנג וגמרנו |
07.01.22 19:14 |
70 |
חבר מתאריך 3.5.15
12058 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.01.22 בשעה 09:50 בברכה, avi-ran
לנתונים המלאים:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1yWqxICMzprf-Rsam3bDDrfjvpUFnk1Q0pkUJ9b7_MLc
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.15
12058 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
לנתונים המלאים:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1yWqxICMzprf-Rsam3bDDrfjvpUFnk1Q0pkUJ9b7_MLc
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.15
12058 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 33
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 33
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 33
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.15
12058 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.15
12058 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
*המרכז הרפואי הדסה:*
מחלקת קורונה *נוספת* נפתחה בבית החולים הדסה עין כרם.
הבוקר מטופלים בשתי המחלקות 33 חולים, בהם 3 במצב קריטי ו-12 במצב קשה.
הדר אלבוים
דוברת הדסה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.15
12058 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
עדכון מבית החולים בילינסון מקבוצת הכללית:
*קורונה:*
23 חולי קורונה:
4 במצב קשה ואחת מונשמת
*שפעת:*
24 חולי שפעת
*אקמו:*
2 מחלימות קורונה:
יולדת ללא שינוי, במצב קשה
אישה בשנות ה 50, מחלימת קורונה מהגל הרביעי, כ 4 חודשים על אקמו, מצבה קשה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.15
12058 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
417 הודעות
בתגובה להודעה מספר 4
כמובן זה רק יום אחד, אבל גם מעודד..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.9.11
17062 הודעות, 100 מדרגים, 191 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.5.04
9365 הודעות, 39 מדרגים, 71 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
פוסט פייסבוק שמסביר את זה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.4.20
3082 הודעות, 10 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
לא יעזור להגיד שיש 20-30 אלף נדבקים ביום.
אתה לא תצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה שלהם.
אתה לא תצליח למצוא את העוד אנשים שחולים ולא נבדקו.
פשוט לוודא ששומרים על מי שבאמת צריך
מי שחולה, שישאר בבית. בדיוק כמו שהיינו עושים כל החיים בערך עם השפעת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.20
2602 הודעות, 8 מדרגים, 5 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
יש מקום טוב לאופטימיות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.01.22 בשעה 10:16 בברכה, הכל_דבש
מספר החולים הקשים ב-7 ימים האחרונים (31.12 עד 6.1): 91.7%+ ביחס לחולי הקשים מ-24.12 עד 30.12
מספר הנפטרים ב-7 ימים האחרונים (31.12 עד 6.1): 100%+ ביחס לנפטרים מ-24.12 עד 30.12
שלא לדבר על מספר המאומתים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.5.04
9365 הודעות, 39 מדרגים, 71 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מהיום יש משמעות רק למאושפזים וקצת לאחוז תוצאות חיוביות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
16507 הודעות, 72 מדרגים, 141 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
מבחינת אחוז החיובים - היו אחוזים גבוהים יותר
אבל זו רק ההתחלה.
ברגע שיעברו לבדיקות PCR רק לאוכלוסיות בסיכון, האחוז יעלה הרבה.
החל משבוע הבא, לא תהיה משמעות רבה למספר המאומתים ולאחוז החיוביים.
לא יהי שום קשר בין הנתונים למספר המאומתים בפועל.
ההתנהלות תעבור מהסתכלות קדימה (מאומתים שמנבאים את המאושפזים והחולים החדשים) להסתכלות אחורה (ע"פ מספר מאומתים היום, נדע מה היה מצב המאומתים לפני שבוע עד עשרה ימים אחורה).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.8.14
2184 הודעות, 16 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.6.21
10944 הודעות, 30 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ושם יש עליה של רק 10 חולים קשה (לעומת עליה של 17 אתמול). לדעתי בסוף שבוע הבא כבר תהיה מספיק סטיטסטיקה על החולים קשה כדי לדעת לאן פנינו.
לא היה דתי במטכל עשור. צהל מקבל עשרות מיליארדים רק בשביל מודיעין וחימושים שמונעים פגיעה באזרחי האויב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.01.22 בשעה 10:47 בברכה, הכל_דבש
בסוף שבוע הבא אנחנו נקבל אישוש למצב שבו היינו השבוע. רק בעוד שבועיים נוכל לדעת מה יהיו התוצאות של המאומתים של שבוע הבא.
זה כמו לצאת למבצע צבאי בלי מודיעין.
יודעים שנכנסת איזור מסוכן רק כאשר מתחילים לירות עליך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
בסוף חס וחלילה נחזור למצב בו אתה חולה, כמה ימים בבית, ואז לעבודה. אם לא, ועדיין אחולים אז הולכים לרופא, הרופא בודק סימפטומים, רושם תרופה או שתיים. עדיין לא מרגישים טוב, אתה הולך למיון. כמו בכל מחלה אחרת בעולם הזה…
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
אבל מה לעשות שאין (ב"ה) מחלות אחרות בעולם שיוצרים עומס כזה בטווח זמן קצר כמו הקוביד.
השילוב של מחלה מדבקת מאוד, היעדרויות מאסיביות של הצוות המטפל והעומס הבסיסי הקיים במערכות הבריאות יוצרות איום משולש מסוכן מאוד על שירותי הבריאות.
העומס הזה נמדד בהצטברות של דברים קטנים.
כמה דומאות רק מ-24 שעות האחרונות:
1. גייסו אנשים צבא לתגבר את צוותי בתי החולים בלונדון
https://www.theguardian.com/world/2022/jan/07/military-deployed-at-london-hospitals-due-to-omicron-staff-shortages
2. שירותי אמבולנסים שמבקשים מאנשים עם חשד להתקף לב או שבץ להגיע עצמאית לבתי חולים מכיוון שאין אמבולנסים לשלוח לחולים
https://news.sky.com/story/ambulance-service-asks-patients-to-get-lift-to-hospital-due-to-pressure-on-staff-12509491
3. יצא הודעה לאנשים להגיע למיון בבתי חולים בגלזגו רק אם הם נמצאים במצב מסכן חיים
https://inews.co.uk/news/health/omicron-nhs-managers-heart-breaking-decisions-which-non-emergency-services-cut-covid-1387203
אין עוד מחלה (ב"ה) שיוצרת את המצבים הללו תוך חודש.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.16
8255 הודעות, 31 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
בשיקגו המורים לא מוכנים להמשיך בלימודים פרונטליים. בדנמרק התפרצויות בבתי אבות דרך אגב 70אחוז מהמאושפזים בדנמרק הם על רקורנה והשאר עם קורונה. במקסיקו נתוני התמותה גואים ושוברים את השיא עד כה העולמי. בדראפ העדכונים לאחור מראים מגמת חומרה שונה מזו האופטימית לפני שבועיים. והשאלה החדשה היא האם ניתן להידבק פעמיים באומיקרון...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 26
שמביאים לצינון. זאת גם הסיבה שהחיסונים מחזיקים הרבה פחות זמן. אופי הוירוס הוא כזה.
ולגבי כל הדברים האחרים, לא יודע מי אופטימי ומי פסימי. בינתיים בדר״אפ מתחיל לרדת גם הexcess death, והשיא שלו פחות מחמישית מגלי covid קודמים.
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.16
8255 הודעות, 31 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 26
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.01.22 בשעה 13:22 בברכה, הכל_דבש
1. היעדרות של צוותי רפואה (כל הנתונים נכונים ל-02.01.22):
א. מספר ההיעדריות הקשורות לקוביד (מחלה או בידוד) ברחבי אנגליה עלה בשבוע האחרון ב-59% ופי 3 לעומת לפני שבועיים
39,142 היעדרויות השבוע
24,632 היעדרויות בשבוע שעבר
12,508 היעדרויות לפני שבועיים
ב. באיזור הצפון מערבי של אנגליה, מספר ההיעדרויות עלה ב-85% לעומת שבוע שעבר (7,338 לעומת 3,966)
ג. באיזור הצפון מזרחי של אנגליה, מספר ההיעדרויות עלה פי 2 לעומת שבוע שעבר (8,788 לעומת 4,179)
ד. באיזור לונדון יש עליה מתונה של 4% (4,760 לעומת 4,580)
ה. אם לוקחים בחשבון את היעדרויות מכל הסיבות (לא רק קוביד), יש עליה של 21% לעומת שבוע קודם (82,384 לעומת 68,082) ועליה של 37% לעומת תחילת דצמבר (82,384 לעומת 60,136)
עדכון:
מספר ההיעדרויות הקשורות לקוביד הביא לאותה רמה כמו בניואר 2021.
2. שחרור של חולים מבתי החולים:
א. בכל יום יש כ-10,000 חולים שיכולים להשתחרר מבית החולים (במחינה רפואית) אבל נשארים בבית החולים מכיוון ששירותי הרווחה אינם מסוגלים לקבל אותם למסגרות מתאימות.
ב. המספר הזה מייצג כ-42% מתוך סה"כ האנשים שעונים על הקריטריונים לשחרור ואינם משתחררים בפועל.
ג. הבעיה אוקטית יותר בחולים שנמצאים מעל ל-3 שבועות באשפוז ועונים על הקריטריונים לשחרור. מתוך 4,495 מאושפזים כאלו רק 442 השתחררו בפועל בכל יום
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 34
1. אנשים חולים. זה חורף. תוריד בידודים (כי זה מיוחד לקורונה) וכנראה תגיע לכמות דומה/זהה של העדרויות באותה תקופה בחורפים קודמים (ללא קורונה)
2. א+ב+ג - מה הכוונה שירותי רווחה? אם אתה לא צריך יותר אשפוז אתה הולך הביתה. מה לא הבנתי פה?
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
1. כאן מדובר על היכולת של מערכת הבריאות לתת טיפול לאנשים שיתאשפזו. לכן סיבת ההיעדרות (מחלה או בידוד) לא ממש משנה. אפשר להניח שבמצב הנוכחי ב-NHS אם היתה איזשהי אפשרות להחזיר את איש הצוות לעבודה, איש הצוות היה חוזר.
2. זה קשור ככל הנראה לתהליך הזה:
https://www.ageuk.org.uk/information-advice/care/arranging-care/homecare/support-after-hospital-discharge/
עוד לפני שהאומיקרון התפרץ, דיברו על כך שהתהליך הזה יהווה צוואר בקבוק שחרור אנשים מבית החולים (במספר מאושפזים רבים אין מספיק אנשים לטפל בכל אנשים הזכאים לתהליך זה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 45
1. אם יראו שנדרשים צוותי רפואה חולים או כאלה שבבידוד אז יחזירו אותם לעבודה, כמו שעושים במדינות אחרות (קנדה, ארה״ב). לדעתי יעבירו בקרוב את הקורונה והבדיקות למרפאות זקיף, בדומה למה שנעשה עם השפעת עד היום. המטרה תשתנה מלאתר חולים ללאתר מגמות תחלואה. בשביל זה מספיק רק מדגם קטן ללא מערך בדיקות ענק (קורס ולא יעיל).
2. זה לא אומר שצריך להחזיק אנשים שלא צריכים להיות בבית חולים שם, רק כי לא יודעים מה לעשות איתם. זה לא מצב BAU, ולפעמים טיפול אחרי שיחרור לא יהיה אופטימלי. לפעמים זה בעיה מערכתית לבצע התאמות לעולם משתנה. יש אינרציה אירגונית שלמה שצריך לשנות.
אבל שתי הבעיות למעלה הן בעיות אירגוניות, פרוצדורליות. שתיהן לא קשורות לחומרת/אי חומרת המחלה.
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 47
1. על פי מצב בתי החולים בבריטניה, זה נראה שהם מזעיקים את כל מי שאפשר חהזעיק. היום בלונדון תגברו את בתי החולים בחיילים. יש כוונה להשתמש בכוחות צבא גם באיזורים אחרים באנגליה
https://www.theguardian.com/world/2022/jan/07/military-deployed-at-london-hospitals-due-to-omicron-staff-shortages
המצוקה של היעדרות אנשי צוות היא אמיתית לחולטין ונובע משילוב של:
1. גידול במאוזפים עקב קורונה
2. היעדרות אנשי צוות בגלל קורונה
3. שני הגורמים הקודמים מתווספים לעומסים "רגילים" (ללא קורונה)
זוהי תוצאה ישירה וברורה של גל האומיקרון. אין פשוט דרך להתחמק מזה.
2. יש חוקים באנגליה איך לשחרר חולים מבית החולים. העיכוב של שחרור אנשים בגלל מצוקה של שירותי הרווחה קיים בכל ימות השנה. מה ששונה עכשו:
א. מתווספים עוד הרבה מאוד מאופשזים בגלל קורונה ומגדילים מאוד את צוואר הבקבוק.
ב. בד בבד מגיע עוד "זרם" של מאושפזים חדשים של קורונה (שלא קיימים בעומסים רגילים) ונוצרת בעיה של מחסור על מיטות אשפוז.
הבעיה הזאת גם תוצאה ישירה של גל האומיקרון (עלייה במספר המאושפזים הכללי, קצב הגעת המאושפזים לבתי החולים). אין פשוט דרך להתחמק מזה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 57
לגבי 1, עקב ההכרות שלי עם הNHS, תרשה לי להניח שוועדי העובדים בוחשים בקלחת (אין משהו שהם לא בוחשים בו), ואני יודע שנכון לעכשיו כל מי שמודיע שהוא חולה או מאומת ממש לא מגיע לעבודה. זה נגד החוזה שלהם. אז נאלצים לגייס צבא.
לגבי 2 - שוב, שאלה של בירוקרטיה ושל אי התאמה למצב חדש. הכי קשה לארגון לשנות תנועה אינרציאלית.
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 59
שני הנתונים שציינת היו קיימים לפני הקורונה (וכנראה) יהיו קיימים אחרי הקורונה. מה שברור שהאומיקרון החמיר מאוד את המצב הבסיסי הזה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.6.21
10944 הודעות, 30 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
לא היה דתי במטכל עשור. צהל מקבל עשרות מיליארדים רק בשביל מודיעין וחימושים שמונעים פגיעה באזרחי האויב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 35
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.6.21
10944 הודעות, 30 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
לא היה דתי במטכל עשור. צהל מקבל עשרות מיליארדים רק בשביל מודיעין וחימושים שמונעים פגיעה באזרחי האויב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
נתונים מאירופה. פשוט את הלא מדויק ענית לי ולא לא.
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
על פי הנתונים של המאומתים של 26.12.21 עד 01.01.22, אני יכולים לנתח את מספר האומשפזים והחולים הקשים של 02.0122 עד 08.01.22
כמובן לא מדובר על "מדע מדיוק" מכיוון שאין לני את נתון מתי נדבק כל מאושפז/חולה קשה (לכן עושים כל מיני הנחות על מרווח הזמן שעובר מרגע ההדבקה עד לאשפוז).
בשבוע הבא, נוכל לנתח את מספר המאושפזים של 09.01.22 עד 15.01.22 לעומת המאומתים של השבוע (02.01 עד 08.01).
נניח שמהנתונים הללו אנחנו יכולים להעריך כמה חולים קשים/מאושפזים יש מתוך כל 1000 נדבקים.
החל משבוע הבא, אנחנו לא נדע את הנתון הבסיסי של כמות המאומתים. כל מה שנדע על המאומתים, זה כמה מאומתים יש מתוך האוכלוסיה הנבדקת. נוכל במקרה הטוב לנתח רק את האוכלוסיה הזאת. לגבי אוכלוסיות שלא ייבדקו לא נדע כלום עד (ח"ו) שנראה נתונים לגבי אשפוזים ומחלה קשה שלהם.
לדוגמה, בארה"ב רואים עלייה באשפוזים של ילדים קטנים חיוביים לקורונה. אחת ההעשרות הם שמכיוון שהאומיקרון פוגע במערכת הנשימתית העליונה ומכיוון שהמערכת הזאת "צרה" יותר אצל ילדים, יש עלייה באשפוזים. אם ח"ו יהיה מצב כזה גם בארץ לא נדע את זה עד שלא נראה את הילדים המתאשפזים בפועל. גם לא נדע כמה ילדים עוד צפויים להגיע לאשפוז (מכיוון שלא יהיה לנו מושג כמה ילדים נדבקו).
אפילו אם נרצה לנסות להעריך את מספר המאומתים בכל שכבת גיל בכל שבוע לפי החלק היחסי של המאומתים בשבוע זה (02.01.22 - 08.01.22). גם זה בעייתי מכיוון שאנחנו רואים מדינות אחרות שבהם יש "תזוזה" של גיל הנדבקים (בהתחלה הילדים והצעירים נדבקים יוותר, ובאופן הדרגתי בגלי הנבדקים עולה). יהיה קשה להסיק את החלק היחסי של כל שכבת גיל מתוך זך המאומתים
ניתן כבר לראות מגמה זאת אצלנו בגרף "פילוח מדדים שונים על פי מין וגיל": אחוז הילדים 0-9 ו-10-19 הם כבר לא מעל 50-60 אחוז כפי שהם היו לפני שבוע או שבועיים.
כפי שהגדיר את זה אחד מהגולשים באשכול זה: אנחנו נכנסים "לשטח עיוור" לגבי היכולת לנתח ולנסות לזהות מגמות בנתונים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.10.04
79433 הודעות, 335 מדרגים, 635 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
שאלה נתונים שיותר קשה לטייח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
ראה 19 לגבי חולים קשים ומאושפזים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.13
15466 הודעות, 107 מדרגים, 115 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
בוא נקווה שאומיקרון לא יגרום לפגיעה החמורה שקרה במדינות אחרות עם הזנים הקודמים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.4.18
908 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
16,830 מ218,092 זה 7.73%
בטבלא מצוין 8.22% שזה 17,927
או שאני טועה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.6.14
6325 הודעות, 101 מדרגים, 202 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
נראה לי שסה"כ הסיפור שמדובר בבדיקות של אנשים שכבר היו מאומתים אז לא נוספים לספירה של המאומתים אבל כן נספרים לאחוז חיובי..
תפילה לכל יהודי בעת הזאת,"שלח לנו מנהיג אמיתי" https://www.youtube.com/watch?v=AYsEt67juaE
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
15318 הודעות, 85 מדרגים, 146 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
התרופות האלה שהשפיעו לטובה? אין שום דיווח ליעילותן בחודש האחרון (מישהו מכיר אשמח אם ישלח לי קישור לדיווח כזה)
ביבי בסירובו לזוז הצידה -הרס את גוש הימין!~~מאות קבוצות לחץ מקמבנות תקציבים אבל רק החרדים הם "הבעיה"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.16
8255 הודעות, 31 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 25
הוא מביא לתחלואה יותר חמורה משפעת וזה כבר בפני עצמו איום משמעותי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 27
״ הוא מביא לתחלואה יותר חמורה משפעת וזה כבר בפני עצמו איום משמעותי״ - אשמח אם תוכל לאשש את זה בנתונים?
״נגיף חלש יותר״ - הכוונה לנגיף שגורם למחלה קלה יותר. אנחנו יודעים שהוא לא נחלש מבחינת ההדבקה, אלה ההפך התעצם. אבל מבחינת חומרת המחלה הוא בהחלט, משמעותית, נחלש.
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.16
8255 הודעות, 31 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 60
מדובר במדינה קטנה עם פחות מ-1000 חולים מאושפזים לקורונה סך הכל.
ועדיין, זה לא עונה על 2 השאלות שלי למעלה.
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.16
8255 הודעות, 31 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 62
לגבי החומרה, בדנמרק התגלו 252 מקרים מתוך כ74760 בדיקות. מתוכם 68 אושפזו.
לגבי הרעיון שהנגיף חלש יותר, שים לב שההשוואות הן לואריאנטים קודמים בדגש על הדלתא. הואריאנט הכי חלש היה יותר גרוע משפעת. הערכות ממוקדות יגיעו עם הזמן אבל כרקע הוא לא נחשב כשפעת קשה אלא קורונה חדשה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.7.13
15540 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 46
נתוני המתים לפי השבוע שבו נדבק החולה:
https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/
לדוגמה: מספר המתים בשבוע 52 אלו חולים שנדבקו בין 26.12.21 עד 1.1.22 ומתו בין 26.12.21 עד 6.1.22.
לפי הגרף רואים שעדיין יש עדיין מגמת עלייה כבר במשך 6 שבועות (החל משבוע 48 שבו השתלט האומיקרון על התחלואה בדרא"פ). בינתיים שבוע 2021.52 זה השבוע הגרוע ביותר אבל כבר יש מעל 405 מתים בשבוע 2022.01 (החל מ-02.01.22 עד עכשו). בקצב הזה, מספר המתים בשבוע זה יעלה ככל הנראה של מספר המתים בשבוע 2021.52.
לפי הנתונים הללו מגמת העלייה נמשכת.
אכן יש ירידה במספר המאומתים בדרום אפריקה אבל זה נובע משני דברים:
1. תקופת החגים - שבו הכל מתנהל "באיטיות"
2. ירידה חדה במספר הבדיקות (ללא קשר לתקופת החגים): אתמול בוצעו 46,000 בדיקות, התגלו 11,000 מאומתים עם אחוז חיוביים של 21%.
זוהי חמישית כמות הבדיקות אלצנו במדינה פי 6 מהגודל שלנו.
המצב בדרום אפריקה לא כל אופטימי: הגל נמשך כבר ששה שבועות ועל פי מספר המתים, עדיין לא הגיעו לשיא הגל.
מקור:
https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/
https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/national-covid-19-daily-report/
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 50
משאר הבחינות המדינה עמוק עמוק בזבל. תראה גם שכמות האישפוזים ירדה בצורה מאוד משמעותית. אתה זה שתמיד אומר שצריך לחכות, לא? אז המאומתים ירדו, המאושפזים יורדים והמתים ירדו. בכל מקרה הגל נמוך פי חמש מהגל הקודם, וזה מה שבאמת חשוב…
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 52
הדבר הפשוט היחיד שאפשר להגיד על תמותה עודפת:
זהו לא חישוב פשטני של מספר מתים בשנה X לעומת מספר מתים בשנים קודמות.
יש הרבה מאוד פרמטרים שצריכים לקחת בחשבון.
אקטוארים מקבלים שכר מאוד גבוה על מנת לחשב את התמותה העודפת וההשפעה על תוחלת החיים.
כך נראה אותה גרפים מאותו מקור רק לפני 3 ימים:
https://www.nicd.ac.za/wp-content/uploads/2022/01/NICD-COVID-19-Daily-Sentinel-Hospital-Surveillance-report-National-20220103.pdf
נא לשים לב לשבועות 2021.51 ו-2021.52 בין שני הגרפים (מ-03.01.22 ו-06.01.22)
מכיוון שבגרף הזה משייכים את המת לשבוע שבו הוא נדבק, אפשר להסיק ממנו בבירור אם האומיקרון במגמת עלייה, בלימה או ירידה. על פי הגרף הזה, מגמת העלייה נמשכת (כנראה גם לתוך שבוע 2022.01)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.16
8255 הודעות, 31 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 52
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 58
האם מדובר בעליה מהירה (אפילו לא אקספוננציאלית) או שמדובר בסטגנציה עם סימנים ראשוניים לקיטון? תראה איך גם שם (וגם בדנמרק שהבאת מקודם) הרופאים מדברים. מבחינתם זה יעלה קצת חולים אבל אחר כך ירד מהר ותוך חודש הם אחרי זה. הנה דוגמא:
https://www.thelocal.dk/20220103/danish-agency-says-covid-19-hospitalisation-risk-halved-with-omicron-variant/?amp
בסוף אנשים הם לא מספרים. אנשים צריכים תקווה. אם יציפו אותם בנבואות אימה וחורבן הם יהפכו לאפאטיים ואדישים. זאת הסכנה.
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 63
נתוני התמותה מראה על המשך מגמת עלייה ברורה כבר 6 שבועות
נתוני האשפוז מראים על מגמת עליה ברורה עד לשבוע 51.
לגבי שבוע 52 התמונה לא ממש ברורה (במקרה הכי טוב - הנתון מראה על בלימה)
לגבי שבוע 2022.01 נראה בעוד שבועיים.
מה אפשר להגיד באופן ברור:
1. אין מגמת ירידה
2. לא ניתן ללמוד מנתוני המאומתים - כמות הבדיקות ירדה אופן דרסטי (לא שהם הצטיינו בזה לפני כן).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
60852 הודעות
בתגובה להודעה מספר 64
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.01.22 בשעה 19:15 בברכה, זבנג וגמרנו
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.16
8255 הודעות, 31 מדרגים, 59 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 63
כל עוד יש להם מה לעדכן אין לנו מושג איך תיראה בסוף פונקציית הרגרסיה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
היום (07.01): 174 מאושפזים - מתוכם 16 במצב קשה
לפני שבוע (31.12): 28 מאושפזים - מתוכם 3 במצב קשה
לגבי התחלואה הקשה, מניח שהעלייה במספרים מוחלטים תתחיל להיות משמעותית בימים הקרובים. נותר לקוות שיהיה שינוי דרמטי ביחס הנפטרים לחולים קשים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.21
950 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
היא המחלה המרכזית? זה משפיע על קבלת ההחלטות.
I'm just like anyone else, only more so
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 53
לפי החדות של העלייה בימים האחרונים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.9.21
2895 הודעות, 23 מדרגים, 30 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
ניתן לראות את ההשפעה של האשפוז בבתי חולים הגריאטריים בשקף - צמונת מצב מאושפזים.
סה"כ מאושפזים 503
בשקף הראשון מדווח על 338 מאושפזים בבתי חולים
ההפרש בין 503 (סה"כ) ל-338 מאושפזים בבתי חולים הם המאושפזים בבתי חולי גריאטריים.
לגבי מספר החולי הקשים:
יש הפרשים קטנים בין 3 מקומות בדו"ח שבהם מוצגים נתונים על חולים קשים
א. בשקף הראשון מדובר על 141 חולים קשים
ב. בשקף תמונת מצב מאושפזים מוצגים 53 חולים במצב קריטי ו-97 חולים קשים (סה"כ 140)
ג. בשקף תמונת מצב מרכזים גריאטריים מוצגים 3 חולים קשים
לא ברור האם השקף הראשון כולל את מספר החולים הקשים במרכזים גריאטריים או האם המספר כולל רק את החולים הקשים בבתי חולים? לכאטרה לא, מכיוון שמספר מאושפזים קל ובינוני במרכזים גריאטריים אינם כלולים במפסר המאושפזים בשקך הראשון.
כרגע יש הפרשים מאוד קטנים בין 3 השקפים הללו ואין משמעות מיוחדת להפרשים אלו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.1.09
8016 הודעות, 31 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
שיעזבו את העם במנוחה, שכל אחד ישמור על עצמו איך שמתחשק לו.
בפרט הילדים, שיעזבו אותם בשקט עם כל הבידודים האלה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.6.15
26661 הודעות, 121 מדרגים, 234 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 68
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 71
ואם כבר לקחת מספרים מוחלטים, גם בזה הפער גדול כשבוחרים את כלל האוכלוסייה, על אף שלא מחוסנים מהווים מיעוט.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.6.15
26661 הודעות, 121 מדרגים, 234 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 72
כי אם בחודש אחד אצל הקשישים
הלא מחוסנים עלו מ 25 ל 34
והמחוסנים עלו מ 6 ל 37
אז בעוד חודשיים הלא מחוסנים יהיו בערך ב 52
והמחוסנים בערך ב 140
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.1.09
8016 הודעות, 31 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 73
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 73
בקרב בני 60+ יש רק כ-10% לא מחוסנים, לכן העיקר זה להסתכל על הנתונים המנורמלים, שמראים חד משמעית כי החיסון מועיל מאד, ועם הבוסטר עוד יותר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.6.15
26661 הודעות, 121 מדרגים, 234 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 78
הגרפים בדשבורד כוללים מאושפזים שנמצאים שבועות בבתי החולים. לדעתי רוב הלא מחוסנים שם הם מטופלים בסטירואידים, מבטרה או טיפול אימונותרפי - כאלו שאסור להם להתחסן, ויאושפזו מכל אפטצ'י.
אבל אם תסתכל על הגרף של החולים קשה החדשים - תראה שההבדל ממש זעום גם במספרים המנורמלים. לדעתי ללא בוסטר רביעי - המהפך שם היה מתרחש כבר היום.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.12
13441 הודעות, 109 מדרגים, 214 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 79
וגם שם רואים השפעה משמעותית של הבוסטר
מעל גיל 60, בגרף המנורמל
ומתחת לגיל 60, אפילו במספרים מוחלטים
לגבי הטענה על מאפייני הלא מחוסנים, לא מכיר שום פילוח של כאלה שלא יכולים לעומת כאלה שלא רוצים. כך שאין לי עניין לזרוק ניחושים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.1.09
8016 הודעות, 31 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 79
כלומר מהאומיקרון. ורואים שם בבירור כמה החיסון מגן מאוד מפני מחלה קשה.
וגם חיסון ללא תוקף אגב, נותן הגנה מסויימת ולא רעה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.6.15
26661 הודעות, 121 מדרגים, 234 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 81
בנושא צעירים וילדים - זה בולט יותר.
שים לב לנתונים על אשפוזי ילדים בניויורק. 35% מהמאושפזים בגיל 12-17 מחוסנים. סה״כ מחוסנים 61% בקבוצת הגיל הזאת. כלומר נירמול מביא אותנו קרוב ל50%. ולאור העובדה ש 40% מכלל המאושפזים הם עם קורונה ולא מקורונה - זה מייתר את החיסון ילדים
יחד עם זאת אני בהחלט חושב שאדם מבוגר מאוד שמתכונן לקחת בוסטרים מעכשיו עד סיום המגיפה - מקטין מאוד את סיכוייו להתאשפז בגלל קורונה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
50634 הודעות, 206 מדרגים, 309 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 79
הדיעה שלך מבוססת על משהו מעבר לרצון שלך לגשר על הפער בין התיאוריה שלך לבין הנתונים?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.6.15
26661 הודעות, 121 מדרגים, 234 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 82
מה ככתבתי ב 79# מבוסס על השכנה שלי שהיא אחות במחלקת קורונה.
אבל גם אם היא טועה - זה לא יהפוך את מה שאני מראה כל יום מהנתונים, ללא נכון, כי עד עכשיו אני מראה שיש הגנה שלילית מהדבקה שהופכת את התו הירוק לטימטום מוחלט, ומי שלא מבין יש לו כנראה איטיות שנובעת מקמפיין מתוזמר ולא נתונים מדעיים.
לכן גם אם השכנה שלי שיקרה- זה לא סותר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
50634 הודעות, 206 מדרגים, 309 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 84
על ההגנה השלילית מהדבקה וגם על ה15 חודשי הגנה מאשפוז (שלדבריך, הסקת מרגרסיה לינארית שהרצת על נתונים - שזו ליצנות מוחלטת ובאמת גרם לי לצחוק בקול, אבל לצורך הדיון נניח שזה הגיוני). ההגנה הזו בבירור הצילה אנשים מהדלתא, בהתחשב חלון ההגנה המדובר.
והתו הירוק זה נושא אחר, של מדיניות ממשלתית. אני מתנגד לו ולא חושב שהוא רלוונטי לדיון. העניין שלי הוא באפקטיביות החיסון ובפייק ניוז שמופץ לגביו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.6.15
26661 הודעות, 121 מדרגים, 234 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 87
גם הנדסת התודעה מושתת על פייק.
הצחוק שלך על רגרסיה לינארית מושתת על בורות בנושא, אבל לא כולם אמורים להבין בזה. אם כולם היו מבינים, לא הייתי יכול להתפרנס מזה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
50634 הודעות, 206 מדרגים, 309 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 88
ליבי על חברה שתנתח עבורה נתונים. הייתי שם עליהם שורט מיד, אם הם פועלים לפי "אנליזות" שכאלה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.6.15
26661 הודעות, 121 מדרגים, 234 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 89
המטרה היא למצוא את הקשר בין משתנים בלתי תלויים למשתנה תלוי.
ניתן לבצע בעזרת זה פרדיקציה.
ניתן לבחון את הקשר על נתונים מהעבר, ואם הבחינה הראתה דיוק מעל 95 אחוז, אז לא הייתי מזלזל במודל כזה.
לגבי השורטים שלך - תרגיש חופשי. יש לך הזדמנות פז לאסוף כסף מהריצפה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
60852 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד