5 צפייה בגלריה
חושבת על ניהול בספורט? מיננקו
חושבת על ניהול בספורט? מיננקו
חושבת על ניהול בספורט? מיננקו
(איציק בלניצקי)
איגוד האתלטיקה סיכם את שנת 2021 בערב הגאלה המסורתי, שנערך היום (חמישי) באצטדיון בלומפילד בהשתתפות כ-200 ספורטאים ומאמנים. באירוע הוכתרו מארו טפרי וחנה קנייזבה מיננקו בתור אתלטי השנה החולפת של האיגוד.
טפרי ממכבי תל אביב נבחר לאתלט השנה, לאחר שסיים כזכור במקום ה-13 במשחקים האולימפיים בטוקיו, מה שהיה למעשה למיקום שיא עבור רץ מרתון ישראלי במשחקים האולימפיים בכל ההיסטוריה.
5 צפייה בגלריה
מאורו טפרי
מאורו טפרי
מאורו טפרי
(נעם מורנו)
חנה קנייזבה מיננקו ממכבי חיפה כרמל נבחרה לאתלטית השנה, לאחר שהתאוששה מפציעה בשנת 2021, העפילה לגמר האולימפי בתחרות הקפיצה המשולשת וסיימה בסופו של דבר במקום השישי. מיננקו ידועה כמי שמגיעה לשיאה במקום הנכון ובזמן הנכון ובמהלך המשחקים האולימפיים, וגם הפעם היא אכן עשתה זאת עם תוצאה מצוינת של 14.60 מטר, התוצאה הטובה ביותר שלה בחמש השנים האחרונות.
יונתן קפיטולניק ממכבי תל אביב זכה בפרס האתלט הצעיר של השנה. כזכור, קפיטולניק הוכתר לאלוף אירופה לנוער בקפיצה לגובה עם שיא אישי של 2.25 מטר וזמן קצר לאחר מכן גם הפך לאלוף העולם לנוער עם שיא אישי מצוין נוסף של 2.26 מטר.
5 צפייה בגלריה
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
יונתן קפיטולניק
(איגוד האתלטיקה)
בנוסף, לינוי לוי ממכבי ראשון לציון זכתה בתואר האתלטית הצעירה של השנה. בגיל קדטיות, היא גילתה השנה יכולות אתלטיות מגוונות ומרשימות, קבעה הישגים במקצועות רבים כאשר הבולטים שביניהם 5.95 מטר בקפיצה לרוחק ו-1:00.57 דקות בריצת 400 משוכות, תוצאה המהווה שיא קדטיות ושיא נערות. בנוסף תוצאתה של לינוי לוי בריצת המשוכות, הביאה אותה למקום העשירי באירופה לבני גילה בשנה החולפת.
בלסינג אפריפה ממכבי תל אביב נבחר בתור תגלית השנה. האצן הצעיר כבר כיכב בתחרויות הבוגרים, בדגש על הריצות הקצרות, אבל בשנה שעברה הוא הוכיח שזה לא היה מקרי. אפריפה סיים בריצת ה-200 מטר באליפות העולם עד גיל 20 במקום השביעי ובאליפות אירופה עד גיל 20 במקום הרביעי.
5 צפייה בגלריה
בלסינג אפירפה
בלסינג אפירפה
בלסינג אפירפה
(אסי ממן)
בתואר מאמן השנה זכה רוגל נחום, מי שבשנה החולפת נטל על עצמו רוגל משימה לא פשוטה, לאמן את חנה מיננקו לקראת הופעתה במשחקים האולימפיים בטוקיו ולהחזיר אותה לטופ העולמי. וזה אכן קרה, כאמור, לאחר שמיננקו חנה סיימה במקום השישי בגמר הקפיצה המשולשת בטוקיו 2020.
עמי ברן, יו”ר איגוד האתלטיקה שנעדר מהערב, מסר: “עונת האתלטיקה האחרונה הייתה מוצלחת במיוחד. משלחת האתלטיקה לטוקיו 2020 הסבה לנו גאווה רבה, יונתן קפיטולניק זכה באליפות העולם ואירופה בקפיצה לגובה עד גיל 20, ויכולנו לראות הצלחות נוספות בתחרויות בין-לאומיות, אישיות וקבוצתיות. אני יודע כמה האתלטים, האתלטיות וכל המעטפת שמסביבם עבדו קשה העונה, זאת על מנת להגיע להצלחות ולהגשים חלומות. אני מאחל להם שבעונה הבאה הם יגיעו לגבהים חדשים וימשיכו להיות מקור לגאווה והערצה”.
5 צפייה בגלריה
עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה
עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה
עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה
(נעם מורנו)
האיגוד חילק את תואר “עמית הכבוד” לשלושה אנשים, שכל אחד בחלקו תרם לאתלטיקה הישראלית רבות במהלך השנים - ברוך שפירא, יחיעם סקיטל ודוד אייגר. בנוסף, אנטולי שפרן, ד''ר דורית נאור ודוד אפרימי קיבלו אות הוקרה מטעם התאחדות האתלטיקה האירופית על פועלם ותרומתם רבת השנים לקידום וטיפוח האתלטיקה בישראל.