2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
סערת נובאק ג’וקוביץ’ עדיין כאן ובשיאה אפשר לומר. הכוכב הסרבי, שהגיש מוקדם יותר היום (חמישי) ערעור בנוגע לסילוקו מאוסטרליה, ממתין עדיין להכרעה בנושא ובינתיים במשפחתו מסרבים להירגע מהסאגה היוצאת דופן של בנם: “הם מחזיקים אותו שם כמו אסיר ובתנאים ממש גרועים, עם חרקים בחדר, אוכל נוראי וככה פשוט אי אפשר לישון. כל הנושא הזה בכלל לא קשור לספורט, רק לפוליטיקה”.
עוד קודם, אביו של המדורג ראשון בעולם, סרג’אן, אמר: “זה לא רק מאבק של נובאק עצמו מול הרשויות, העולם כולו צריך לקחת כאן חלק. זה החופש שלנו, זה הרבה יותר מספורט”, ובזמן שבנו עוד הוחזק בשדה התעופה הוא קרא לאנשים לצאת לרחובות, זאת במידה שבנו לא יקבל את האישור הדרוש להיכנס לאוסטרליה.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
בכל אופן, בגרדיאן האנגלי טענו מוקדם יותר היום כי ההחלטה בעניינו, שאמורה הייתה להתקבל עוד היום, נדחתה ליום שני. עד אז ובזמן שנולה סגור במלון המיועד למבודדי הקורונה, עורכי דינו יכינו את הערעור ואת עמדתם בנושא הבוער שעומד על סדר היום העולמי והספורטיבי בפרט.
עוד נדבך מרכזי כאן בפרשה המסעירה – אם הערעור של נובאק יידחה לבסוף, על פי החוק הוא לא יהיה רשאי להיכנס לאוסטרליה בשלוש שנים הקרובות. המשמעות כמובן, לא לקחת חלק בגראנד סלאם היוקרתי בשנים הקרובות, שזו מכה רצינית ביותר למי ששואף להיות הגדול בהיסטוריה, אך יתחיל כל שנה רק עם אפשרות לזכייה בשלושה מייג’ורים.