שוחחו על פתרון שתי המדינות: שר הביטחון גנץ נפגש עם מלך ירדן בארמונו בעמאן

הפגישה עסקה בביטחון וביציבות באזור • המלך הדגיש את הצורך לשמור על רגיעה כוללת בשטחים הפלשתיניים • גנץ הדגיש את החשיבות האסטרטגית ביחסים הקרובים בין שתי המדינות

שר הביטחון גנץ עם המלך עבדאללה, צילום: הלשכה המלכותית

שר הביטחון בני גנץ נועד היום (רביעי) עם מלך ירדן עבדאללה בארמונו בעמאן. 

על פי הודעת הלשכה המלכותית, הפגישה עסקה במספר נושאים בעלי עניין משותף, לרבות סוגיות הקשורות לביטחון וליציבות באזור.  גנץ הדגיש את החשיבות האסטרטגית ביחסים הקרובים בין ישראל לירדן, התורמים לביטחון שתי המדינות. שר הביטחון הודה למלך, על פעילותו לשמירה על היציבות באזור ולחיזוק השלום והנורמליזציה.

בפגישה השתתפו מהצד הישראלי: ראש האגף המדיני-ביטחוני, זהר פלטי, ראשת המטה מעיין ישראלי והמזכיר הצבאי תא"ל יקי דולף. מהצד הירדני השתתפו: סגן ראש הממשלה ושר החוץ והתפוצות, איימן ספאדי, מנהל האגף לעניינים פוליטיים, מואת אל זועבי ומנהל הלשכה המלכותית, ד"ר ג'אפר חסן.

כמו כן, המלך הדגיש את הצורך לשמור על רגיעה כוללת בשטחים הפלשתיניים ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי ליצור אופק אמיתי להשגת שלום צודק על בסיס פתרון שתי המדינות.

הפגישה נערכה לאחר ששר הביטחון גנץ נפגש לאחרונה עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן על רקע המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון. במסגרת הפגישה שנערכה בראש העין, דנו השניים על הקלות כלכליות שונות, לרבות אישור תעודות פלשתיניות לאלפי פלשתינים חסרי מעמד ואישורי כניסה מיוחדים לאנשי עסקים מישראל.

בתוך כך, שר הביטחון בירך על שיפור היחסים בין ישראל לירדן מאז הקמת הממשלה, והביע את מחויבתו להמשך חיזוק הקשרים הביטחוניים, הכלכליים והאזרחיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר