לפני פחות מחצי שנה, בזמן שלאו מסי עזב את ברצלונה לטובת פריז, נשמע נשיא הקטלאנים ז'ואן לאפורטה כאדם היודע שהוא בפתחה של תקופה קשה וארוכה. "אנחנו במשבר דרמטי", הוא אמר, "בארסה זקוקה לשיקום".
מקצועית, בתקופה שעברה מאז ברצלונה אכן מצויה בקשיים רציניים, אבל מבחינת מבט קדימה, הסתכלות לעבר העתיד הלא מאוד רחוק, לאפורטה כבר נשמע אחרת. "כל העולם צריך להיות מוכן", הוא אמר השבוע, "ברצלונה חזרה כשחקנית רצינית בשוק".
5 צפייה בגלריה
הולאנד חוגג
הולאנד חוגג
הולאנד חוגג. יגיע לבארסה?
(צילום: AFP)
לאפורטה הוא מסוג האנשים שמתזמנים את האמירות הגדולות שלהם. החוכמה היא לא רק מה להגיד אלא מתי, והדברים האלה, האופטימיים, הגיעו כתשובה לשאלה על שחקן אחד ספציפי בשם ארלינג הולאנד. לא מדובר במקריות. שני שחקנים מסמלים יותר מכל את עתיד הכדורגל (למרות שהם כבר ההווה שלו), והשניים הם הולאנד וקיליאן אמבאפה. שניהם מכוונים לספרד. שניהם יקבעו איך ייראה מאזן הכוחות לא רק במדינה אלא בכל עולם הכדורגל.
אמבאפה והולאנד הם שני הכוכבים המבוקשים ביותר, אבל המצב שלהם שונה. החל מסוף השבוע שעבר, עם כניסתה של שנת 2022, אמבאפה רשאי לחתום בכל קבוצה בה יחפוץ, מבלי לקבל את רשותה של פריז סן־ז'רמן ומבלי שהקבוצה הרוכשת תצטרך לשלם דמי העברה לצרפתים.
5 צפייה בגלריה
אמבאפה בפעולה
אמבאפה בפעולה
אמבאפה בפעולה. ייתכן שיעבור ללבן של ריאל
(צילום: AFP)
פעמים רבות עסקאות כאלה, של רכישה מוקדמת בחינם, מבוצעות מבלי שאנחנו שומעים עליהן בזמן אמת, זאת במטרה שלא לפגוע בהמשך העונה של השחקן בקבוצה אותה הוא עוזב בקרוב, או ביחס שלו מול אוהדיה. במקרה של אמבאפה הסיפור הפך למורכב יותר כיוון שהוא ישחק מול ריאל מדריד, המעסיקה הבאה הפוטנציאלית שלו, בליגת האלופות. כשנשאל בשבוע שעבר אם ילבש בעונה הבאה את המדים של ריאל מדריד, אמבאפה צחק ואמר: "כרגע אני רק חושב איך לנצח אותה בפברואר ובמארס".
למרות הדברים, נדמה שחתימה של אמבאפה בסנטיאגו ברנבאו היא עניין סגור. זה החלום שלו, לשחק בריאל, אבל מובן שעד שהעט נוגע בדף דבר אינו בטוח. הפתעות קורות, זכייה עם פ.ס.ז' בליגת האלופות, למשל, יכולה לשנות דעה.
5 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה. הדליק את האוהדים
(צילום: רויטרס)
הגיוני שריאל מדריד לא תקבל אף שחקן חדש בחלון ההעברות הנוכחי. היא תנסה לסגור את בלם צ'לסי אנטוניו רודיגר לעונה הבאה, חשוב מבחינתה לחדש חוזה ללוקה מודריץ', ומעל הכל, כמובן, להחתים את אמבאפה. ומה עם הולאנד? ריאל מדריד חולמת להשיג גם אותו.

מפגש מקרי בספרד

החדשות הגדולות של השבוע הגיעו דווקא בעקבות מפגש עם אוהדים. הולאנד מנצל את פגרת החגים לנופש במארבלה שבדרום ספרד, ושם הקיפו אותו מתעניינים בשאלה "איפה תשחק בעונה הבאה". הולאנד לא סתם חייך והמשיך הלאה אלא סיפק תשובה: "כאן, בספרד".
עד לא מזמן היה נדמה שהולאנד ישחק עבור אחת הקבוצות האנגליות. בעוד ריאל מדריד מתרכזת באמבאפה ומחזיקה בכלים משמעותיים נוספים בהתקפה, וברצלונה נמצאת בקשיים כלכליים, הקבוצות של מנצ'סטר, למשל, יכולות לשלם, והרבה. הולאנד נולד באנגליה בזמן שאביו, אלף-אינגה, שיחק שם, ואת השנים הראשונות לחייו העביר במנצ'סטר כשהאב היה שחקן סיטי.
5 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
הולאנד. לאן הוא הולך?
(צילום: רויטרס)

אבל הולאנד, כך הוא אמר, רוצה ספרד, והרצון הזה הוא כרגע כמו משחק עונה בין ברצלונה לריאל מדריד, כמו משחק על 6 נקודות בדרך למאבק על תפיסת יתרון לשנים קדימה. כל אחת רוצה לא רק להחתים את הולאנד אלא גם למנוע אותו מהיריבה הכי גדולה שלה.
בניגוד לאמבאפה, הולאנד לא מסיים חוזה, אבל דיווחים שונים מספרים שבקיץ יש לו נקודת יציאה, סעיף שחרור על סך 75 מיליון יורו. זה לא הסכום היחידי שצריך לשלם - יש דמי חתימה, מענק סוכן עצום, ועוד, ובברצלונה מתכננים הלוואת ענק בשביל המהלך. לברצלונה אין ברירה, עם המעבר הצפוי של אמבאפה למדריד היא חייבת לנסות בכל הכוח, גם אם זה אומר למכור שחקנים מובילים אחרים.
5 צפייה בגלריה
פלורנטינו פרס
פלורנטינו פרס
פלורנטינו פרס. חולם על חוד חלומי של אמבאפה והולאנד בריאל מדריד
(צילום: AFP)
במקביל, דורטמונד אישרה שריאל מדריד מתעניינת בחלוץ. בעוד ברצלונה נואשת לשחקן כמו הולאנד, במדריד שואלים איך ריאל תשחק איתו ועם אמבאפה, ויניסיוס וקארים בנזמה יחד? התשובה יכולה להיות עם בנזמה מאחורי הולאנד, כשוויניסיוס בשמאל ואמבאפה בימין, אבל אלה בכל מקרה צרות של עשירים. מאוד עשירים.
הולאנד, שככל הנראה יישאר בדורטמונד עד סוף העונה הנוכחית, רוצה להחליט על העתיד שלו עד סוף החודש הנוכחי. בדורטמונד גם ביקשו ממנו לעשות זאת. הגיוני שלא הוא ולא אמבאפה יעברו למקום אחר כבר עכשיו, אבל ההחלטות שלהם בתקופה הקרובה כן יקבעו איך ייראה העתיד – של ברצלונה, של ריאל מדריד, של הליגה הספרדית, של עולם הכדורגל כולו.
פורסם לראשונה: 12:53, 05.01.22