למרות אי הסכמתה של אם לחסן את שני ילדיה בני ה-6 בחיסון נגד נגיף הקורונה, בית הדין הרבני האזורי בתל אביב החליט שכן יחוסנו. בכך קיבל בית הדין את עמדת האב שתמך במתן החיסון לילדיו.
אב בית הדין, הרב צבי בן יעקב, קבע בהחלטתו כי "אני מורה לאפשר את חיסונם של הקטינים בחיסון ראשון ושני, וזאת ללא צורך בחתימת שני ההורים, ויש להסתפק בחתימת אחד ההורים". עוד קבע כי "לא יתכן שמערכת החינוך תיעצר למשך שנים, והילדים יתרגלו לחיי בטלה והפקר, ומגיל צעיר ביותר יהפכו לסטודנטים אקסטרנים. לא ילמדו ולא יתחנכו. גם אם החיסון יפתור את משבר החינוך והלימודים-דיינו, הגם שבנוסף ייתן הגנה טובה לבריאות הילדים". בית הדין התיר לפרסם החלטתו ללא שמות הצדדים.
1 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה לילדים
חיסוני קורונה לילדים
חיסוני קורונה לילדים
(צילום: Shutterstock)
מדובר בזוג הורים גרושים. האב פנה לפני כשבוע לבית הדין באמצעות עוה"ד יעקב סידי וענת דניאל קופמן ממשרד סידי עורכי דין בבקשה כי יאשר חיסון ילדיו, למרות התנגדות האם. בית הדין הרבני קבע כי לאור גילם של הילדים אין מקום לשמיעת דעתם. אב בית הדין קבע כי "במקרה שלפנינו אני יכול להבין את אי הסכמת האם. האם טוענת שעדיין אין מספיק מידע רפואי באשר להשלכות החיסון, ואינה מעוניינת שילדיה יהיו הראשונים להתחסן. טענת האם שאין הוראה מחייבת אלא המלצה, ולכן אינה רואה מקום להסכים לחיסון. אולם אם לדעת רוב הרופאים בישראל לא נשקפת סכנה ממתן החיסון וניתנה הנחיה והמלצה גורפת, הרי שהקביעה המדעית מבחינתנו היא שהחיסון מועיל ואינו מזיק. לחששות אין סוף, וגם להססנות, וילדים לא יקבלו טיפולים רפואיים, אך ורק מפני שעדיין יש חשש כזה או אחר. והגרוע מכול, כאשר יש יחצנים הנהנים ליצר רעש אנטי ממסדי ומתחכם, ומצליחים להשפיע על שולי החברה".

עו"ד יעקב סידיעורך דין יעקב סידייח"צ

עו"ד יעקב סידי מסר בתגובה: "הפסיקה מתווה דרך באשר לזכויותיהם של קטינים, ולאחריות של ההורים לשמור על בריאותם. כאשר אין תמימות דעים בין ההורים בעניין בריאותי, יש לתת מקום של כבוד ומשקל רב לנתונים המדעיים המקובלים, ולעמדת רשויות הבריאות המוסמכות".
האם לא הייתה מיוצגת והיות ושמה אסור בפרסום לא ניתן היה לקבל ממנה תגובה להחלטה.