יום שלישי, 11.06.2024 שעה 04:47
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

הבלון של הקיץ התפוצץ, קרסטאיץ' רתח מכעס

הסגל של מכבי ת"א פורק עוד לפני שהעונה החלה וקרס בסמי עופר באופן מביך. המאמן היה חייב להגיב אחרת לפציעת בלטקסה. אכזבה מפריצה, גררו ונחמיאס

|
סטיפה פריצה, טל בן חיים וגבי קניקובסקי מאוכזבים (רדאד ג'בארה)
סטיפה פריצה, טל בן חיים וגבי קניקובסקי מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

תכנית המשחק של מלאדן קרסטאיץ' הייתה ברורה. הגנה חזקה ולנסות להשיג את השערים בהתקפות מעבר. הוא בכלל לא ניסה להתמודד עם האמצע של מכבי חיפה, ואפשר להבין אותו. מאמן מכבי תל אביב הגיע מבחוץ, ראה בדיוק מה שווה הסגל הזה וניסה לשחק בצורה שמתאימה לו, בטח במשחק כמו נגד הירוקים שמחזיקים ביתרון ברור בקישור ובהתקפה. מה שקרה בעשר הדקות האחרונות היה כבלון שהתפוצץ. הבלון של הקיץ. האמירות של ברק יצחקי על "סגל טוב" לא עמדו במבחן המציאות פעם אחר פעם, אך אמש היה השיא. לאבד תוך עשר דקות יתרון 0:2 בסמי עופר, בגלל פציעה של מתן בלטקסה וגישה פחדנית ומפסידנית בצורה קיצונית, זה משהו שלא יכול לקרות. 

קרסטאיץ' שילם מחיר כבד על הפציעה של בלקטסה. המחצית השנייה של מכבי ת"א נוהלה בצורה מפוחדת באופן לא נתפס ובמקום להכניס עוד שחקן למרכז המגרש, אפילו על חשבון נטישת המערך שלו (שהשיג את מה שרצה מבחינת תוצאה עד הדקה ה-76), הוא בחר להתעקש על מערך של שלושה בלמים עם אנדרה ז'ראלדש כבלם שלישי. זה עלה ביוקר. הבלבול בהגנה הצהובה היה מיידי. הקריסה הייתה מפוארת.

מתן בלטקסה מפונה על אלונקה (עמרי שטיין)מתן בלטקסה מפונה על אלונקה (עמרי שטיין)

יכול להיות שעכשיו זה יתחיל לחלחל בראש הפירמידה של מכבי ת"א, שהקיץ הזה היה לא פחות מאסון. סגל רע שהונהג על ידי מאמן לא טוב ועכשיו הגיע מאמן שלא משנה מה ינסה לעשות, הוא נועד להיכשל. את המגרש הוא עזב כשהוא רותח מכעס על מה שקרה בדקות הסיום והיה נראה שהוא ממש מבעבע מבפנים. 

במכבי ת"א הייתה קיימת אכזבה ענקית מסטיפה פריצה, שנכנס כדי לשמור על כדורים ולהרוויח זמן, ואולי אף לשמש כקיר ולאפשר לקבוצה מצבים נוספים, אך במקום זה היה אחראי על איבוד מביך שהוביל לשער המצמק. עידן נחמיאס אכזב בענק גם הוא בצורה בה ניגש לנסות ולסגור את גודסוויי דוניו בשער השוויון. עדן שמיר היה במשחק מדהים במחצית הראשונה, אך מה הוא חשב לעצמו בשער השלישי כאשר פשוט נשכב על הדשא בזמן שהמשחק ממשיך? שמכבי חיפה תוציא כדור? זה מהלך נאיבי מאין כמותו, שלא מתאים לרמה של מכבי ת"א. דווקא השחקן שנמצא אולי בתקופה הכי טובה בסגל הצהוב, אחראי לאירוע כזה.

עדן שמיר. חצי ראשון מצוין, אך היה מהאשמים הבולטים בשער השלישי (עמרי שטיין)עדן שמיר. חצי ראשון מצוין, אך היה מהאשמים הבולטים בשער השלישי (עמרי שטיין)

כמו כן, במועדון יבדקו מה קרה לאדוארדו גררו שירד בלי ללחוץ ידיים לאף אחד, ישב זועף על הספסל וכמובן נתפס במצלמות כשהוא מסמן אצבע משולשת לקהל. במועדון טענו כי הושמעו לעברו נהמות גזעניות, אך הוא יוזמן לבירור בנושא ובמידת הצורך יעמוד לדין משמעתי. אי לחיצת היד למאמן היא אירוע שהכעיס מאוד ושידר מסרים רעים כלפי חוץ שהמועדון לא אוהב לראות.

במועדון חיכו לראות איך יסתיימו שני המשחקים הקרובים מול מכבי חיפה והפועל באר שבע כדי להבין מה השינויים שצריך לעשות בסגל. המשחק הזה המחיש כמה פריצה לא מתאים לקבוצה. אם שחקן כזה מנוסה ובכיר לא יודע לעלות מהספסל ולהשפיע, אז אין לו מקום במכבי ת"א. אם לברנדלי קוואס אין מקום במשחק הכי חשוב של העונה, אז גם הוא מיותר. בשורה התחתונה, כדי שהמערך הזה יעבוד, מכבי ת"א תצטרך הרבה יותר איכות בהגנה ובשלישייה הקדמית שלה. השאלה אם צריך להמשיך וללכת עם הדרך של קרסטאיץ', או להשאיר את הדברים כפי שהם ולנסות לסיים את העונה עם כרטיס לאירופה בלבד. 

סטיפה פריצה, טל בן חייים וגבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)סטיפה פריצה, טל בן חייים וגבי קניקובסקי (רדאד ג'בארה)

למאמן הובטח חיזוק וסביר שגם יקבל אותו, אך האתגר עכשיו יהיה לא לפרק עוד יותר את הסגל הצהוב שגם כך עבר יותר מדי תהפוכות בקיץ, שמהן הוא לא מצליח להתאושש. מכבי חיפה רשמה אמש את הניצחון שהיא חיכתה לו כל כך הרבה שנים, אבל זה לא היה סתם ניצחון. זה היה משחק של אלופה. כזה שמטיס מועדון לעבר אליפות, וכזה שקובר מועדון ששלט בליגה הזו בצורה דומיננטית במיוחד רק לפני שנתיים. האתגר יהיה להוציא את מכבי ת"א מהבור הזה, השאלה אם זה אפשרי. המועדון הצהוב הפסיד יותר מדי מאבקים על שחקנים ישראלים בכירים, חלקם שוחררו ביוזמת המועדון, על חלק לא ניסו להילחם מתוך מדיניות של הבעלים. 

כדי לשבור את הנזקים של הקיץ האחרון, מיץ' גולדהאר יצטרך לשנות מדיניות ולהתחיל לקנות ישראלים מתוך הליגה בהרבה כסף, פשוט כי אין ברירה אחרת. העתודה של מכבי ת"א לא טובה וזה ניכר העונה כשאף שחקן חוץ מדניאל פרץ לא מצליח לפלס דרך להרכב. גם המושאלים לא מלהיבים במיוחד. בהינתן שאין ממש ליגיונרים להחזיר, הפתרון יהיה חייב להיות מתוך הליגה וזה יעלה הרבה כסף. אם גולדהאר רוצה לחזור למאבק, הוא ישלם. אם הוא לא ישלם, הפער שניכר אמש במחצית השנייה בין הקבוצות, רק יתעצם. מכבי ת"א הנוכחית לא תהיה פקטור על האליפות, לא העונה וגם לא בעונה שאחריה. 

קניקובסקי שחקני מכבי תל אביב עם הראש באדמה. מיץ' יצטרך לשנות מדיניות (רדאד ג'בארה)קניקובסקי שחקני מכבי תל אביב עם הראש באדמה. מיץ' יצטרך לשנות מדיניות (רדאד ג'בארה)
מלאדן קרסטאיץ' ועדן שמיר לאחר ההפסד
אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */