כשמסתכלים על צמרת ליגת העל לנשים, אפשר לרגע להתבלבל. בשנים האחרונות התרגלנו שאליצור רמלה, מכבי אשדוד ועירוני ר"ג הן השליטות הכמעט בלעדיות בענף, והנה פתאום, כשהסיבוב השני כבר יצא לדרך, הן מתחת לשלוש קבוצות אחרות: הפועל ראשל"צ, רמת השרון ומכבי חיפה, המוליכה הגאה.
מכבי חיפה? מוליכה? אנחנו לרגע לא מדברים על הירוקים מסמי עופר עם עומר אצילי, צ'ארון שרי ודולב חזיזה, אלא על הירוקות. עם עומרי צירלין על הקווים וסגל שמשלב בין צעירות לוותיקות. הקבוצה, שעד לפני שלוש שנים עוד שיחקה בלאומית, עשתה התקדמות עקבית. לפני שנתיים סיימה שביעית, אשתקד חמישית והעונה מדורגת ראשונה עם מאזן 1:10 מרשים.
6 צפייה בגלריה
כיוף וקסטן
כיוף וקסטן
בקיץ אף אחד לא האמין שחיפה תהיה בפסגה. כיוף וקסטן
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
מלבד מאמן שמכיר את המערכת, יש לחיפה בעלים יציב (איש העסקים אילן בק), מנכ"ל שהיה שחקן עבר (גילי שוורצמן) ומנהל מקצועי שהוא גם אחד השמות המוכרים בענף, טל נתן. "במכבי חיפה, בשנים האחרונות, המילה תהליך היא לפני הכל", מסביר נתן. "נכון, זו מילה שלא כל-כך אוהבים בספורט הישראלי. הרי כולם רוצים אצלנו הישגים מהיום להיום, אם אתה רואה את ההתפתחות שלנו בשנים האחרונות - אתה מבין כמה הדבר הזה בריא".
נתן הוסיף: "באמת נעשתה מחשבה מראש. יש דרך וכיוון. אם בשנה הראשונה דגדגנו את השישייה הראשונה, עונה לאחר מכן היינו רחוקים פציעה אחת של זרה מחצי גמר הפלייאוף. השנה המטרה שהוצבה היא להיות ב-1-4 ולהעפיל לחצי גמר גביע המדינה".
6 צפייה בגלריה
ברניס מוסבי
ברניס מוסבי
אוטו-טו בת 38. מוסבי
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)

"לפעמים פאזלים מתחברים"

צירלין כמובן הוא המנצח על התזמורת. באופן מעניין החליט לצרף שלוש זרות ותיקיות, יש שיגידו אפילו ותיקות מאוד, אבל כאלו שמכירות את הכדורסל הישראלי ושיחקו בליגת העל שלנו בכמה וכמה קדנציות. צ'לסי הופקינס (35) כיכבה כמעט בכל הקבוצות בארץ, קריסטל וון (31) כבר לבשה בעבר את המדים הצהובים-כחולים של מכבי אשדוד וברניס מוסבי (אוטו-טו בת 38) כדררה באליצור חולון.
"לפעמים פאזלים מתחברים", מנסה נתן להסביר את ההצלחה של שלוש הזרות בחיפה. "בתקופת קורונה, כשהשחקניות הצעירות לא מכירות את אירופה, בטח לא את ישראל, אפשר להביא שחקניות יותר ותיקות, יותר מנוסות, שיודעות מה זה ליגת העל בארץ וכמובן עשו משהו בכדורסל. השילוב הזה בהחלט תרם להצלחה שלנו".
6 צפייה בגלריה
צ'לסי הופקינס
צ'לסי הופקינס
אין עוד מלבדה. הופקינס
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
היו כאלה, בטח בקיץ, שחשבו שהופקינס כבר אחרי השיא, אבל המספרים שלה נהדרים (19.3 נקודות, 8.5 ריבאונדים, 7.9 אסיסטים ו-48.9 אחוז מהשלוש - ראשונה בליגה). מול הפועל פ"ת רשמה 11 נקודות, 16 ריבאונדים ו-10 אסיסטים - טריפל-דאבל בקבוצה החמישית שלה בארץ הקודש. לא סתם הכינוי שלה בהתאם: "ראסל ווסטברוק הנשית". האמת, ביכולת של רכז הלייקרס - לא בטוח שזו היום מחמאה כל-כך גדולה.
"צ'לסי היא מניה בטוחה שעברה הכל מהכל", מודה צירלין. "יודעת מה זו הליגה הישראלית ולא צריכים להיות מופתעים מהיכולת שלה. ברניס מוסבי, גם בגילה, הייתה בליגות הכי חזקות באירופה ושומרת על עצמה מצוין".
6 צפייה בגלריה
טל נתן
טל נתן
המנהל המקצועי, טל נתן. "הכל עניין של דרך"
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
6 צפייה בגלריה
עומר צירלין
עומר צירלין
"אנחנו לא מתרשמים מהמאזן". המאמן, עומר צירלין
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
6 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
העונה תסתיים עם תואר? שחקניות חיפה
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
מבחינת הסגל הישראלי, מדובר בהמשכיות. חמש השחקניות המובילות - שהד עבוד, אופיר קסטן-רז, נור כיוף, תמר זינגר ושי אלון - נשארו מהעונה שעברה. עבוד אמנם נפצעה בחודש שעבר, אבל מי שמכפה עליה היא זינגר בת ה-17, שמול מכבי אשדוד (15) ואליצור ת"א (10) במחזורים האחרונים קלעה בספרות-כפולות. אגב, גם כיוף - השחקנית הדרוזית הראשונה בליגת העל - מספקת פתיחת עונה לא רעה בכלל והצטיינה ב-64:88 המוחץ של הירוקות על אליצור רמלה.
האמת, נכון לכרגע - נראה שרק תסריט בלתי צפוי בעליל ישאיר את חיפה מחוץ לחצי גמר הפלייאוף, אבל נתן מבקש להישאר עם הרגליים על הקרקע: "אנחנו מתחילים להיות עוד גורם בכדורסל הנשים הישראלי. מתי נוכל להגיד שזו הצלחה, אם שנה כזו תחזור כמה עונות ברצף כמו, למשל, רמלה, אשדוד, ר"ג וחולון. חיפה צריכה להיות המועדון הבא בכדורסל הנשים בארץ".
צירלין: "אף אחד לא ציפה למה שקורה העונה, אבל ידענו מהרגע הראשון שיש פה קבוצה טובה. הישראליות כגרעין שלם הוא גרעין מצוין. מבחינת כדורסל נטו, בהתחלה לא הצגנו יכולת טובה ולא היה רחוק שהיינו מפסידים כמה משחקים. לכן כרגע אנחנו לא מתרשמים מהמאזן. בתחילת העונה המטרה הייתה להתקדם צעד אחד קדימה משנה שעברה".
פורסם לראשונה: 16:19, 03.01.22