יום שני, 10.06.2024 שעה 13:51
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

המכתב מהילד והדרישה לסלאח: המונולוג של אריה

מאמן הפועל ירושלים סיפק ראיון יוצא דופן אחרי ה-1:1 מול חדרה, בו הקריא מכתב שקיבל מאוהד בן ארבע והבקשה למצרי משי אהרון. כל הציטוטים בפנים

|
זיו אריה (רדאד ג'בארה)
זיו אריה (רדאד ג'בארה)

על דבר אחד אין עוררין – זיו אריה, מאמן הפועל ירושלים, הוא כנראה אחד המרואיינים המעניינים שהיו בליגת העל בשנים האחרונות. הערב (שבת), אחרי 1:1 עם הפועל חדרה שלא עזר לקבוצתו לברוח מהתחתית, המאמן סיפק מונולוג מרשים כהרגלו. 

אריה היה נרגש מאוד בסיום והקריא מכתב שקיבל מאוהד: “רציתי להקדיש ניצחון, אבל אקדיש את הנקודה. ואת המאמץ האדיר של השחקנים אני מקדיש לאסי הנהג שלנו שהוא הרבה יותר מנהג והוא מאושפז כבר שלושה שבועות. אני אקריא מכתב מהר: ‘זיו אריה היקר. קוראים לי נטע ואני בן ארבע היום ומאז שאני בן חודש אני הולך לכל המשחקים של הפועל. אבא שלי כותב את המכתב כי אני עוד לא למדתי לכתוב, ההורים שלי לא לקחו אותי לדרבי למרות שמאוד רציתי אבל בבוקר כששמעתי מה קרה הייתי מאוד עצוב, אבא שלי שאל אותי מה עושים בגן כשמישהו נופל והסברתי לו שקודם כל נותנים חיבוק. אבא אמר לי שגם אנשים גדולים לפעמים נופלים ושגם הם צריכים חיבוק אז באתי היום לתת לכם חיבוק ולהגיד שמי שמפחד ליפול אף פעם לא ירוץ ואני רץ הרבה. תמשיך לאמן אותנו תמיד באהבה, נטע אופנבך’”.

גל מאיו וגיא בדש מתווכחים עם דניאל בר נתן (רדאד ג'בארה)גל מאיו וגיא בדש מתווכחים עם דניאל בר נתן (רדאד ג'בארה)

המאמן המשיך והתייחס לפארסת הזרים בדרבי: “קרתה טעות אנוש ביום ראשון אך ורק שלי. יש צוות אבל זה לא מעניין אף אחד, אני דורש מעצמי לשים לב לדברים האלה אבל זה מה שזה, טעות אנוש. אבל האוהדים האמיתיים של הפועל ירושלים, ויש הרבה כאלה, יודעים להעריך את העבודה שנעשית במועדון הזה. קיבלתי עשרות אלפי הודעות, הם באו אתמול לאימון, כזה מכתב קיבל כל שחקן, החתימו 400 חברי עמותה, שלחו לי מכתב, אז יש כמה שעושים רעש ויש כאלה שחיים משמחה לאיד וכנראה מאוכזבים מזה שהם לא יכולים להיות חלק מהפועל ירושלים והם רק מחכים להזדמנות הזאת. לצערי נתנו להם אותה אין מה להגיד, כל הצחוקים עלינו הכול נכון. שוב אני אומר, טעות שלי, טעות נוראית. אני חושב שהקהל יכול להיות גאה באיך שנראינו. ראינו את ההתקדמות מדרבי לדרבי, היינו שווים את הנקודה הזו בחצי השני, היינו נהדרים אבל שברנו להם את הלב. הדרבי הבא לא רלוונטי, עד אז ננסה להיראות כמו היום, לרוץ עם השחקנים הצעירים שלנו ולעשות כמה שיותר נקודות. אני שוב מבקש סליחה ומתנצל אבל מספיק מכתב אחד כזה למרות שקיבלתי עשרות בשביל שאנחנו לא נזנח את הדרך שלנו”.

אריה התייחס גם למשחק מול חדרה: “לגבי היום, עד האדום היינו טובים לאין ערוך. היו פה ושם דקות שחדרה עלו למצבים וגם הגול הוא מהלך שהתכוננו אליו, דחפו את הכדור לרחבה וספגנו, החצי השני היה דוגמה נהדרת למה שקורה לנו השנה בחלק הקדמי. זה כבר לא איכות, זה טיפה שקט והשקט לא בא כי אנחנו מקבלים גול ראשון כל פעם ורודפים. גם בדרבי לא הפסדנו ולדעתי אנחנו חמישה שישה משחקים בלי הפסד, צריכים לנצח אבל אנחנו עוד שבוע מעל הקו האדום ואנחנו ננסה להתחזק קצת בינואר, להביא עוד שניים שלושה שחקנים שחסרים לנו. לא נביא יותר מדי כי הסגל פה אדיר וחפרתי הרבה אבל השחקנים האלה כבר מראים שהם הנכס הכי גדול של המועדון הזה. אמרנו להם כל השבוע שהטעות היא שלנו אבל מי שיכול לתקן זה רק הם והם הוכיחו שהם יכולים לעשות את זה”.

עידן שמש (רדאד ג'בארה)עידן שמש (רדאד ג'בארה)

על החלטות השיפוט: “לא רוצה להתעסק עם שיפוט. גם אחרי מכבי חיפה בגביע שאלו אותי כשבאותו רגע ידעתי שהוא עשה שלוש טעויות קריטיות שאם לא הוא אולי אנחנו בשלב הבא. כמה שזה נשמע מצחיק דיברנו על זה שכל הליגה הזאת מתלהמת, המאמנים מתלהמים והספסלים קמים ובסוף זה עוזר. אז אולי נעשה את זה גם. אני עושה את זה כי השחקנים ביקשו אבל האמת שזה לא בשבילי, אני מעדיף להתעסק במשחק, הוא בטח לא עשה בכוונה. זה הפך את כל המומנטום והוצאתי את גיא בדש ואז הם גם ספגו אדום ואם בדש על המגרש אנחנו מנצחים”.

אריה המשיך: “אני מכבד את כולם, קל לי מאוד, הרבה מההודעות שקיבלתי היו ‘אל תקשיב לאלה ולאלה’. קל לי מאוד, כי אני לא מקשיב לאף אחד ולא קורא תקשורת בלי לפגוע באף אחד. אני קורא לזה רעש אבל כל אלה שמדברים לא נמצאים באימונים שלנו, לא רואים מה היה עם השחקנים. גם עידן שמש וגם וויליאם אגאדה נותנים את עצמם. אני והצוות עושים את השיקולים ואני שלם עם מה שעשיתי היום”.

לקראת חלון ההעברות: “אורי אלון נכנס לתמונה ושי אמר לי ‘המשמעות זה מה שאתה רוצה אתה מקבל’, אמרתי לו מה שאני רוצה זה מוחמד סלאח. אמרתי גם לשחקנים, הדרך שלי היא ארוכה וקשה כי אני מאמין בתהליכים, בלעבוד יותר קשה ולגדל עומר אצילי, כי אני לא יכול להביא עומר אצילי. אמרתי שלא יבוא לפה שום סופרסטאר, מי שלא מחובר לנושא של הפועל ירושלים לא יבוא ונמשיך לגרד את הנקודות”.

זיו אריה (רדאד ג'בארה)זיו אריה (רדאד ג'בארה)

מנגד, מאמן הפועל חדרה, מנחם קורצקי לא חסך בביקורת מהשחקנים שלו: “מאוכזב זו מילה עדינה למה שאני מרגיש. אני חושב שזה לא היה משחק כדורגל, אני מסתכל רק על הקבוצה שלי, לא הופענו לא מבחינת כדורגל, לא מבחינת יצירת מצבים ואני מתנצל. המשחק הזה לא מקובל עליי, שחקנים שמתפרנסים מהמקצוע לא יכולים להיראות ככה. זה מראה הרבה על הרצון ומה שהשחקנים היו מוכנים להשקיע והכי מעציב אותי שפתחתי עם ההרכב הכי התקפי שלי, ולא לבעוט לשער ולא לנסות, מאוד מאכזב. צריך למצוא את האיזון, כך לא נוכל להמשיך, זה לא מה שהמועדון שואף, לא נהסס להחליף ארבעה-חמישה שחקנים ואנחנו צריכים שחקנים רעבים. נעשה זעזוע אם נצטרך ומי שלא יתאים יזוז הצידה”.

מנחם קורצקי (רדאד ג'בארה)מנחם קורצקי (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */