שישי שלה: ענת עצמון יוצאת שבת

פרלמנט בארוחת בוקר, מתכוני שפים בערב שבת, והרבה שעות שינה: סוף השבוע של ענת עצמון

"כולם מתים על מרק העוף שלי". ענת עצמון, צילום: אריק סולטן

ספרי על ימי שישי שלך.

"כמעט בכל שישי יש לנו פרלמנט קבוע של שמונה אנשים, חלקם מתעשיית התרבות וחלקם לא, שנפגשים במקומות שבהם מגישים ארוחות בוקר טעימות. אנחנו מדברים על החיים, וגם על פוליטיקה וענייני המדינה. הבן שלי, ליאם (26), כבר לא גר בבית, וכאשר הוא מגיע בשישי אני אוהבת לקחת את הכלב שלו, קופר, לטיול אחרי הארוחה. זה כלב מעורב והוא טוב לב והכי חמוד בארץ. לפעמים אני נוסעת במיוחד כדי לקחת אותו לגינת כלבים".

ומה בשולחן השבת?

"שולחן השבת יכול להגיע עד 14 אנשים, כולל הנכדים. אני מבשלת הרבה ומשתדלת לגוון. כולם מתים על מרק העוף שלי ואני גם פריקית של לימודי בישול מסרטונים ורוצה לפרגן לשף משה שגב, שלמדתי ממנו מתכון של עוף עם בצל, וגם לבלוגרית האוכל 'חן במטבח', שממנה למדתי מתכון לפרגיות בשומר ובסלרי - חבל על הזמן. קידוש אנחנו עושים כשארוחת שישי נערכת אצל ההורים שלי, שמואל והניה, שהם כבר בני 92 ו־90, שיהיו לי בריאים. אחרי הארוחה אנחנו יושבים יחד ואוהבים לצפות בסטנדאפ בטלוויזיה או בקטעים מצחיקים ומיוחדים, שהבנים שלי ליאם ואלעד (23) מוצאים ומביאים".

איך את מעבירה את יום שבת?

"אם אני יכולה, אני אוהבת לישון כמה שיותר. לפעמים אנחנו עם חברים, לפעמים מבלים בבית ולפעמים קופצים למשתלה לקנות פרחים. הכיף הכי גדול שלנו הוא לצאת ולראות את הנכדים".

יש לך זיכרון ילדות מיוחד מסופי השבוע?

"כשהייתי הולכת לסבא ולסבתא שלי מצד אמא, סבתא היתה מכינה גפילטע פיש מדגים טריים ששחו באמבטיה. בתור ילדה זה היה מלהיב ומיוחד לראות קרפיונים באמבטיה, לא רחוק מהסצנה ההיא ב'אסקימו לימון'".

את מי היית רוצה להזמין לארוחת שישי?

"הייתי שמחה להזמין את מריל סטריפ, וגם את ג'רי סיינפלד. מסקרן אותי לדעת איך הוא כותב את החומר שלו. יכול להיות שהיינו עושים קידוש ביחד. הוא הרי יהודי טוב, אולי הוא היה זורם".

לסיום, מה נאחל לך ל־2022?

"אני מאחלת לעצמי דברים פשוטים: בריאות, נחת מהילדים, וכמובן יצירה. השנה אני עובדת על תסריט חדש, ממשיכה עם המופע 'פנים לאהבה' ובתיאטרון היידישפיל עתידה לצאת הצגה בשם 'עם רגל אחת במטוס'".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר