במסגרת פשרה: השב"ס יפצה מתיישב שעליו בוצע חיפוש

נריה זארוג תבע את השב"ס בגין חיפוש בהפשטה • שב"ס: "התביעה נגדנו נדחתה"

נריה זארוג כובל את עצמו בביתו, צילום: חוננו

השב"ס ישלם פיצויים לנריה זארוג, נשוי ואב לשלושה ותושב המאחז גאולת ציון שבבנימין, במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים, לאחר שתבע את הארגון בגין חיפוש בהפשטה שעבר באופן לא חוקי.

בשב"ס טענו כי החיפוש לא התקיים כלל, היות שאין רישום שלו, אך עם זאת הסכימו להגיע להסדר הפשרה, שבמסגרתה התביעה תידחה.

עו"ד מנשה יאדו מארגון "חוננו": "הנתבעת (שב"ס) טענה כי לא היה חיפוש בעירום, היות שכל חיפוש בעירום נרשם ביומן, והעובדה שאין רישום כזה שוללת את הטענה שלפיה התקיים חיפוש בעירום. למרות זאת, הנתבעת שילמה סכום לא מבוטל במסגרת פשרה, והתשלום יש בו משום הודאה".

החיפוש הלא חוקי בוצע לפני כשנתיים וחצי, בכניסה לבית המעצר בירושלים. למרות התנגדותו הנחרצת של זארוג לביצוע החיפוש, לא בוצע לו שימוע כנדרש בחוק, והוא נאלץ לעבור חיפוש בהפשטה מלאה לאחר שהופעל עליו איום לא חוקי לשימוש בכוח. בתביעה שהגיש עו"ד יאדו, נכתב כי "האיום היה לא חוקי מכיוון שלא נעשה שימוע כנדרש, ובהעדר שימוע - לא קמה סמכות לערוך חיפוש בעירום".

החיפוש נערך לאחר שזארוג נעצר בבית מגוריו בשעה 4:30 לפנות בוקר. לפי התביעה, לא היה מקום להניח כי הוא מחזיק בכליו חפצים שקשורים בביצוע העבירה. כמו כן, עבר זארוג חיפוש בהפשטה חלקית, ובדיקה במגנומטרים עם מעצרו, ומאז היה במשמורת רצופה של שוטרים ו/או סוהרים.

מהשב"ס נמסר בתגובה: "התביעה נגד השב"ס נדחתה. השב"ס מחויב להסדר הפשרה שהוצג".


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר