3.5 שנים אחרי: מצית המלונית בירושלים הורשע בהמתה בקלות דעת ולא ברצח

באירוע הקשה נספה רונן עוז, כששהה בחופשה עם אשתו ושני ילדיו שנפצעו קשה • המצית, מוחמד ג'עברי, הודה שהרקע למעשה היה סכסוך כספי עם בעלי המקום • בפרקליטות ביקשו להרשיעו ברצח בנסיבות מחמירות אך בקשתם נדחתה

מוחמד ג'עברי, הורשע בהמתה בקלות דעת (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בית משפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) את מוחמד ג'עברי בהמתה בקלות דעת בעקבות הצתת המלונית בירושלים ביולי 2018. בשריפה שפרצה בעקבות ההצתה, נספה רונן עוז, בן 45, כאשר אשתו ושני ילדיו נפצעו קשה. בפרקליטות ביקשו להרשיעו ברצח בנסיבות מחמירות אך בקשתם נדחתה.

כזכור, בני המשפחה הגיעו יחד עם ילידיהם בני 10 ו-14 לנפוש בסוף שבוע בירושלים לרגל יום הולדתו של אחד הילדים, במלון דירות "יפו 60". ג'עברי, תושב מזרח ירושלים, הודה במעשים יחד עם עובדת לשעבר במקום וחבר שסייעו לו במעשה. הוא סיפר כי עשה זאת בשל סכסוך כספי עם בעלי המקום.

מהפרקליטות נמסר: "בקיץ 2018 בשיא עונת התיירות הוצתה בירושלים מלונית בחצות הלילה וגרמה למותו הטרגי של רונן עוז ז"ל ולפציעתם של בני משפחתו ואורחים נוספים. הנאשמים, עובדים לשעבר במקום ביקשו בכך לנקום במי שהייתה מעסיקתם וגרמו לאסון הכבד. בכתב האישום יוחס לנאשמים ביצוע בצוותא של רצח, תוך ביצוע עבירה אחרת לנוכח האדישות שהפגינו לפגיעה באורחים ובחייהם. בית המשפט הרשיע את הנאשמים בעבירת המתה בקלות דעת וגרימת מוות ברשלנות. אנחנו נלמד את הכרעת הדין לעומק ונערך לשלב הטיעונים לעונש בהתאם".

עו"ד דוד ברהום, שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הנאשמת הנוספת בפרשה, להתייחס להרשעה: "מדובר באירוע קשה שתוצאותיו לא היו ידועות מראש. חלקה של האישה באירוע היה מצומצם מאוד ולטענתנו מלכתחילה לא היה מקום להאשימה ברצח, בוודאי על רקע נסיבות חייה הקשות. אנו מברכים על החלטת בית המשפט שקיבלה את טענותינו, זיכתה את הנאשמת מרצח והרשיעה אותה בעבירות ברף הנמוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר