יום שני, 10.06.2024 שעה 01:18

זהבי, סולומון, ועוד: הכדורגלן הישראלי של השנה

חלוץ פ.ס.וו המשיך בשלו, קשר שחטאר כיכב, רפאלוב לא עוצר, עבדה הגשים חלום ואצילי הפך למנהיג: 11 מועמדים, בחרו את הכדורגלן הישראלי של שנת 2021

|
מי יהיה כדורגלן השנה בישראל? (גרפיקה: ניסים ימין)
מי יהיה כדורגלן השנה בישראל? (גרפיקה: ניסים ימין)

כן, שוב לא עלינו למונדיאל, אבל הכדורגלנים הישראלים דווקא הצליחו לבלוט ולהגיע לשיאים חדשים, לשחק בליגות הבכירות באירופה ולזכות בתארים. בניגוד לחוסר ההצלחה של הנבחרת ב-2021, דווקא שחקני ההתקפה הישראלים עברו שנה נהדרת מבחינה אישית. זה הזמן לבחור, מי היה המצליח ביותר בשנה זו? בחרו את הכדורגלן הישראלי של השנה.

ערן זהבי

החלוץ הפך בשנה האחרונה לגדול הכובשים בכדורגל הישראלי לאחר שעבר את אלון מזרחי, הפך לגדול הכובשים בנבחרת ישראל עם 33 שערים לאחר שעבר את מוטל'ה שפיגלר לו היו 32, והמשיך להיות דומיננטי במדים הלאומיים ובפ.ס.וו איינדהובן. בנבחרת הוא סיים את קמפיין מוקדמות המונדיאל באירופה עם שמונה שערים, כמו רוברט לבנדובסקי (8) וקצת אחרי הארי קיין (12) וממפיס דפאיי (12). אפילו מוטל'ה הסיר בפניו את הכובע.

ערן זהבי חוגג מול מולדובה (רויטרס)ערן זהבי חוגג מול מולדובה (רויטרס)

שון וייסמן

בשנה האחרונה החלוץ עשה קפיצת מדרגה משמעותית, על אף שירד ליגה עם ויאדוליד. הוא החליט להישאר במועדון הספרדי גם בליגת המשנה, שם הוא מפציץ בלי הפסקה עם עשרה שערים מפתיחת העונה שמשאירים את הסגולים במאבק העלייה בחזרה לליגה הראשונה.

שון וייסמן (La Liga)שון וייסמן (La Liga)

עומר אצילי

בשנה האחרונה הוא חזר לישראל וחתם במכבי חיפה, אחרי שעזב את הארץ ושיחק באפואל ניקוסיה בגלל "פרשת הקטינות", והוביל את הירוקים לאליפות עם עשרה בישולים וארבעה שערים. גם העונה הוא שחקן דומיננטי בליגת העל, הרי שהוא ניצב בראש טבלת מלך השערים עם 11 כיבושים ועוד שישה בישולים. ללא ספק, נתונים מרשימים.

עומר אצילי חוגג (עמרי שטיין)עומר אצילי חוגג (עמרי שטיין)

ליאור רפאלוב

הקשר בן ה-35 עשה מעבר ענק בבלגיה, מאנטוורפן למועדון הפאר אנדרלכט, ומיד הפך לבורג משמעותי כמו בכל קבוצה בה שיחק. אחרי שסיים את העונה שעברה עם תשעה שערים, בחצי העונה הנוכחית הוא כבר עם שמונה שערי ליגה. רפאלוב בכושר מצוין ולא סתם בשנה האחרונה הוא אף זכה בפרס נעל הזהב אחרי עשור בכדורגל הבלגי. זוהי ללא ספק השנה הכי גדולה שלו מתוך קריירה אדירה.

ליאור רפאלוב (האתר הרשמי של אנדרלכט)ליאור רפאלוב (האתר הרשמי של אנדרלכט)

גדי קינדה

בשנה האחרונה הקשר היה שחקן דומיננטי בקבוצה הצעירה של ספורטינג קנזס סיטי, כאשר סיים את עונת 2021 עם חמישה שערים ושישה בישולים, הוביל את הקבוצה שלו לרבע גמר הפלייאוף ב-MLS, שם הוא סחט פנדל שהוביל ליתרון בתחילת המשחק, אבל לצערו הקבוצה שלו רשמה הפסד דרמטי לריאל סולט לייק וסיימה את העונה.

גדי קינדה (רויטרס)גדי קינדה (רויטרס)

ג'וש כהן

אחד מהשחקנים המצטיינים בליגת העל בעונה שעברה. עצר ארבעה פנדלים, 16 פעמים שמר על רשת נקייה, ספג רק 19 שערים והכריע משחקים. בשנה האחרונה השוער הישראלי-אמריקאי היה בולט במיוחד ועם יכולת משכנעת בין הקורות הוא עזר למכבי חיפה לזכות באליפות.

ג'וש כהן (עמרי שטיין)ג'וש כהן (עמרי שטיין)

ניקיטה רוקאביצה

החלוץ, שהוכתר למלך השערים בליגת העל בשנה האחרונה, הציג את היכולת הטובה בקריירה שלו ועזר למכבי חיפה להניף צלחת. בקיץ האחרון הוא עבר להפועל באר שבע, עזר לה לסיים את 2021 במקום הראשון בליגת העל וחזר לכושר ההבקעה שלו.

ניקיטה רוקאביצה חוגג (ראובן שוורץ)ניקיטה רוקאביצה חוגג (ראובן שוורץ)

מנור סולומון

אומנם לאחרונה חלה דעיכה ביכולת שלו, ובכלל גם בתוצאות של שחטאר דונייצק כולה, אבל הקשר עדיין זכה בסופר קאפ האוקראיני, עזר לנצח את נבחרת אוסטריה ב-5:2 וכיכב בנבחרת, שיחק בליגת האלופות שוב וגם הגיע עד לשמינית גמר הליגה האירופית בסוף העונה שעברה. תמיד נותן תחושה שיש לנו שחקן מהטופ העולמי ושיש עוד למה לצפות.

מנור סולומון (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)מנור סולומון (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)

ליאל עבדה

בשנה האחרונה ליאל עבדה עשה את המעבר המשמעותי בקריירה שלו. החלוץ עזב את מכבי פתח תקווה אחרי שהוביל אותה לפלייאוף העליון בליגת העל, חתם בסלטיק ומאז הוא מככב בליגה הסקוטית. בגיל 20, יש לו שמונה שערים ושמונה בישולים בחצי עונה בכל המסגרות, הוא מציג כישרון ומהירות שמשגעים את הסקוטים, ובנוסף כבר זכה בתואר ראשון עם ההנפה של גביע הליגה הסקוטי.

ליאל עבדה חוגג (האתר הרשמי של סלטיק)ליאל עבדה חוגג (האתר הרשמי של סלטיק)

נטע לביא

שחקן העונה שעברה בליגת העל, בסיומה זכה להניף את צלחת האליפות של מכבי חיפה לראשונה אחרי עשור לאחר שהחזיר את הדומיננטיות במרכז המגרש. הוא היה השחקן שנכנס להכי הרבה תיקולים (181) ומתוכם הוא רשם 102 תיקולים מוצלחים, חילץ כדורים רבים בחצי המגרש של היריבות ובעיקר גילה מנהיגות.

נטע לביא (עמרי שטיין)נטע לביא (עמרי שטיין)

מונס דאבור

החלוץ שמשחק באופן קבוע בבונדסליגה, שזה דבר מכובד בפני עצמו הרי שמדובר באחת מהליגות הטובות ביותר באירופה. בנוסף, ועבר קמפיין אישי מעולה בנבחרת ישראל עם שישה שערים ושני בישולים במדים הלאומיים, תוך כדי ששמע לא פעם בוז מהיציעים בעקבות מחלוקת עם האוהדים.
 

מונס דאבור חוגג (האתר הרשמי של הופנהיים)מונס דאבור חוגג (האתר הרשמי של הופנהיים)
אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */