יחסי העבודה המתוחים בחברת הבת של אלביט, אלישרא, הגיעו למשבר חדש. העובדים החלו בימים האחרונים בעיצומים והפסיקו את העבודה על עסקאות עם לקוחות זרים, בעיקר בעסקאות עם שתי מדינות באזור אסיה והפאסיפיק.
אלישרא עוסקת בפיתוח וייצור מערכות מודיעין אלקטרוני ולוחמה אלקטרונית. לפני שנה, במסגרת ארגון מחדש באלביט שעליו הכריז הנשיא והמנכ"ל בצלאל (בוצי) מכליס, נקבע כי אלישרא וחברת הבת אל אופ, שעוסקת במערכות תצפית, יועברו לניהול משותף. אולם עובדי אלישרא רואים במהלך התחלה של מיזוג בין החברות, שיוביל לפגיעה בהם, טענה שהנהלת אלביט מכחישה. אלישרא היא גם אחת החברות הבודדות באלביט שיש בהן ועד עובדים.
1 צפייה בגלריה
אלביט
אלביט
אלביט
(צילום: אביהו שפירא)
בשבוע שעבר קיבלו חששות העובדים חיזוק, כאשר סמנכ"ל הכספים צחי חדד אמר בישיבה פנימית כי שתי החברות נמצאות בדרך לאיחוד, וכי יש באלישרא יותר מדי אנשי כספים. בעקבות ההכרזה הכריז ועד העובדים על העיצומים.
למרות שהנהלת אלביט העבירה ל-1,400 עובדי אלישרא מסר כי מדובר בניסוח מוטעה של חדד, וכי אין כוונה לאחד את פעילות שתי החברות, הרוחות בחברה סוערות מאז. העובדים הפסיקו את העבודה על עסקאות עם לקוחות מחוץ לישראל, ביטלו נסיעות מתוכננות, ועבודות על הפרויקטים שמבוצעות במפעל עצמו.
מוועד עובדי אלישרא ומאלביט לא נמסרו תגובות.