4 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ' וברק יצחקי
מלאדן קרסטאיץ' וברק יצחקי
מלאדן קרסטאיץ' וברק יצחקי
(רדאד ג'בארה)
השעות שקדמו למשחק אמש (שני) מול מכבי פתח תקווה, לוו בלא מעט שמועות ורחשים לגבי הדרך בה יבחר לשחק המאמן מלאדן קרסטאיץ'. בהופעתו השלישית על הקווים במכבי תל אביב, הסרבי בחר לבצע מספר רב של שינויים מקצועיים ב-11 שלו כאשר פתח עם אדוארדו גררו ואיילון אלמוג בחלק הקדמי, הסיט קדימה את מתן חוזז, והכניס להגנה את אופיר דויזאדה ואנריק סבוריט.
ברנדלי קוואס, סטיפה פריצה ואייל גולסה ירדו לספסל, בעוד לואיס הרננדס נעדר מסיבות משפחתיות. השינויים עבדו מהר מאוד והיממו את המלאבסים, אלמוג בישל פעמיים לחוזז ולעדן שמיר שהיה הטוב על המגרש, אך לאירועים האלה היו שתי משמעויות: הראשונה - המאמן הראה לשחקניו כי הדף שלו נקי. הוא לא מכיר אותם כמו קודמו, הוא הגיע עם רעיונות טקטיים חדשים והוא יפתיע אותם גם אם לא סבורים שזה הצעד הנכון או ההגיוני לעשות. וחלקם לא חשבו שהוא מעלה אמש הרכב הגיוני ואין עוררין שמערך 3:4:2:1 כמו שהוא בוחר לשחק בו, אינו מתאים לסגל הקיים. אך זו הדרך בה הוא מאמין והוא ינסה למצוא מי שמתאים לו לשיטה הזו. בין אם מתוך הסגל הזה או בין אם על ידי שינויים בינואר.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(ראובן שוורץ)
המשמעות השנייה נוגעת לברק יצחקי. המנהל הספורטיבי במרכז הבמה כעת והוא תחת זכוכית מגדלת. הוא זה שצריך עכשיו לזהות את השריפות הקטנות שצצות, את חוסר שביעות הרצון, את המחשבות על המערך והבחירות של קרסטאיץ' שיש בקרב שחקניו ובעיקר הוא צריך לנהל את העסק הזה מבחינה ספורטיבית ולזהות מי מהשחקנים לא מתחבר למאמן, כדי להיות הגורם המפשר והמחבר.
בימים האחרונים נפוצו יותר מדי אמירות מצד מקורבים לשחקנים כי הם "היו בהלם מהאימון הראשון של קרסטאיץ'", או שהם "לא מבינים מה עושים במועדון". האמירות הן שהאסיפות של המאמן הפכו לבדיחה בקרב חלק מהשחקנים, שלא מצליחים להתחבר למתווה המיוחד שמכבי ת"א מנסה להוציא פה אל הפועל עם מאמן שעוזריו מתרגמים אותו מסרבית לאנגלית. זה בדיוק המקום של ברק יצחקי לבוא ולעשות סדר בדברים. אם זה לא יקרה, כל התמהיל שמכבי ת"א מנסה לבנות כעת, יקרוס שוב.
4 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ' ביחד עם שרון תמם וברק יצחקי
מלאדן קרסטאיץ' ביחד עם שרון תמם וברק יצחקי
מלאדן קרסטאיץ' ביחד עם שרון תמם וברק יצחקי
(רדאד ג'בארה)
בקבוצה יצאו בסופו של דבר מרוצים מ-30 הדקות הראשונות, אך שוב מאוד לא מרוצים מההמשך. ההגנה חילקה מתנה וקרסטאיץ' רתח על הריפיון ועל כך ששחקנים ליוו את לאמק בנדה בזמן הבעיטה שהפכה לשער המצמק. המחצית השנייה הייתה שוב מאופיינת בקבלת החלטות לא נכונה בשליש האחרון והדבר המדאיג ביותר התרחש כאשר סטיפה פריצה וברנדלי קוואס נכנסו במקום חוזז ואלמוג, והחלישו את הקבוצה. גררו קיבל אמש הזדמנות נדירה להוכיח שמקומו במכבי ת"א וכעת מעניין אם תהיה לכך המשכיות על רקע הבדיקות שסוכנו מבצע בנוגע לחלון בינואר.
מי ששוב הציג משחק פושר מאוד הוא אנדרה ז'ראלדש, שלא תורם התקפית כלל. במערך הספציפי של קרסטאיץ', לשחקנים בכנפיים שמשחקים על כל הקו, תהיה משמעות הגנתית והתקפית מאוד גדולה. אמש הפורטוגלי היה בסדר בהגנה ולא קיים בהתקפה, בעוד גם אופיר דויזאדה לא בלט מנגד. אם הרננדס יחזור בזמן למשחק מול מכבי חיפה, סביר מאוד שהוא יפתח במרכז ההגנה ואנריק סבוריט עשוי במצב כזה לזוז לשחק בשמאל.
4 צפייה בגלריה
אנריק סבוריט
אנריק סבוריט
אנריק סבוריט
(רדאד ג'בארה)
בצוות המקצועי היו מרוצים מאוד מעדן שמיר, שמסתמן כהפתעה הגדולה של קרסטאיץ' מאז שמונה. הוא פתח בכל משחקיו והמשיך את גרף העלייה שלו אחרי שרשם הופעה יחסית טובה גם נגד סכנין. אמש היה טוב יותר מאשר באמצע השבוע שעבר והוא אמור להמשיך בהרכב לצד גבי קניבוסקי כאשר השאלה לקראת המשחק מול מכבי חיפה תהיה מי מבין הקשרים יחזור לפתוח באמצע - דן גלזר או אייל גולסה, שאמש היה החילוף האחרון של הסרבי.
בתוך כך, תובע ההתאחדות, עו”ד ניר רשף, החליט להעמיד את מכבי ת”א לדין בגין התפרעות אוהדים ופריצה לדשא. בדו”ח השיפוט צוין כי בסיום המשחק מול מכבי פ”ת, שני אוהדי מכבי ת”א נכנסו לדשא לפני שנתפסו והוצאו החוצה. בנוסף, כחצי שעה מהפתיחה, הושלכה כוס מיציע הצהובים לכיוון שחקן של המלאבסים ולאחר מכן נשרקו כוסות ומצתים, שאחד מהן פגע בשחקן יריב. הדיון יתקיים מחר בערב.
תגובות מכבי ת"א לאחר הניצחון על פ"ת