השקה מקומית: קאן-אם קומנדר XT 1000R MAX

השקה מקומית לקאן-אם קומנדר החדש. בניגוד לבני מינו החזקים והיקרים יותר, הוא מיועד בעיקר לטיולים בחיק הטבע. הזדמנות מצוינת לתהות על מהו רכב פנאי ומה אמורה להיות מעטפת היכולת של אחד כזה

רכבי פנאי הפך להיות ביטוי נפוץ למדי בעשור האחרון. כל פלטפורמת הנעה קדמית, שעברה הגבהה קלה, קצת הסוואת פלסטיק וכאילו גגון מעוצב – מתהדרת בשם הזה. אבל מהו רכב פנאי באמת?

עוד מאוברדרייב >>>

בהגדרה של קאן-אם הקנדית, רכב פנאי משפחתי הוא מה שמופיע בתמונה בראש העמוד. רכב המיועד לשטח, מציע נוחות יחסית לארבעה נוסעים, מאפשר נשיאת ציוד על הגג ובארגז המטען וגם מוכן להתמודד על כל מכשול בשטח. לא בדיוק יונדאי טוסון או קיה ספורטאג’ נניח…

ציוד ואביזרים לרכב במבצע

מה חדש?

הקומנדר הראשון הוצג לפני עשור והיה אמור להיות התתשובה של קאם-אם לגל רכבי השטח הספורטיביים שרק התחיל. בדיעבר הוא מילא את תפקידו לזמן קצר מאוד כסדרת המאבריק שהוצגה אחרי נתנה מענה משכנע יותר ואף הלכה והקצינה. דגמי המאבריק הבכירים היום, מציעים יכולת שטח דמיונית, עם מנוע טורבו חזקים, מהלך מתלה אדיר ויכולת לשמור על קצב גבוה מאוד בכל סוג של תוואי. המחיר שלהם, לפני תוספות מתקרב לרבע מליון שקלים. אכן, תחרות החימוש בקטגורית הבכירה של רכבי השטח האלו, חצתה כבר כל גדול.

ובמקום הזה הקומנדר החדש אמור להציע משהו שפוי ונוח יותר. להציג עדיין יכולת טובה אבל גם להיות זול יותר לרכישה ופחות קיצוני על השביל. הדרך לשם עוברת שלדה חדשה לחלוטין, עם אפשרות לדגם קצר בעל 2 מושבים או ארוך בעל ארבעה מושבים. המרכב עצמו רחב יותר מהדור הקודם כך שהמרווח משופר וחלקה העליון של השלדה מודולרי ומתאים להתקין תוספות מקוריות שונות – ממנשאים וגגונים ועד סגירה לארגז האחורי הנפתח.

על השביל

בהשקה המקומית הזדמן לנו לדגום את יכולתו של הקומנדר החדש על שבילי צפון מדבר יהודה. כבר מרגע הכניסה כוונת המשורר ברורה לחלוטין. הכניסה קלה למדי, תפעול הדלתות נוח וכך גם תפעול כיוון הכיסא – פעולה קלה וחלקה בהשוואה להיצע בז’אנר הזה. גם העובדה שיש כאן חגורות רגילות ולא רתמות מרוץ, מספרות על הייעוד של הרכב הזה. עם חגורות כאלו, קל לעצור, לרדת מהכלי, ולחזור. פעולה שמתאימה לטיול ולא כל-כך נוחה בקלים הקיצוניים יותר.

המפרט המכאני כאן פשוט למדי. למתלים מהלך של 38 ס”מ, בבולמים ניתן לכוונן עומס קפיץ בלבד. המנוע אטמוספרי עם 100 כ”ס, מפרט בסיסי למדי. בכל הקשור להנעה לעומת זאת, יש כאן כל מה שצריך בכדי להתגבר על מכשולים בשטח. אפשרות לבחור בין הנעה כפולה לאחורית, דיפרנציאל אחורי ננעל חשמלית וקדמי ויסקוזי. מיותר לציין שלאורך הנסיעה, הכלי הזה עברה את על המסלול, לרבות עליות טכניות, בהנעה אחורית בלבד ובזלזול רב. רק אתגריים קשים באמת יידרשו את הנעת כל ארבעת הצמיגים והנעילות האמורות.

שורה תחתונה

השטח הישראלי הנפלא, בייחוד במזג האוויר שאנו חווים עכשיו, מהווה מפלט קורץ לתלאות הכבישים היום-יומיות שלנו. הקומנדר מהווה הצעה מעניינת לאלו שרוצים לייצר חוויית פנאי משפחתית חדשה. כזו שנותנת משמעות חדשה לחלוטין למשפט – בואו נקפוץ לקניון.

קאן-אם קומנדר  XT 1000R MAX

מנוע: וי-טווין, 976 סמ”ק

הספק: 100 כ”ס

מומנט:  קג”מ

הנעה: אחורית/כפולה, ואריאטור

בסיס גלגלים: 306 ס”מ

משקל: 875 ק”ג

מחיר: 147,000 שקלים

בעד: כיף בשטח

נגד: לא לכל אחד

שורה תחתונה: רכב פנאי (אמיתי)

צילום: ערן שלמה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר