השקל ממשיך להיחלש בשיעור ניכר מול המטבעות הזרים. זאת בעיקר בשל החשש שיוטלו הגבלות על המשק הישראלי שיעצרו את הצמיחה הגבוהה שנרשמה בחודשים האחרונים, וסירוב משרד האוצר לסייע לעסקים ולאזרחים שעלולים להיפגע מהתפשטות זן האומיקרון, שצפוי להוביל לבידודים רבים ולפגיעה בענפים מעבר לתעופה ולתיירות. שערי המטבעות היציגים הזרים העיקריים - הדולר, האירו והליש"ט, עלו היום לשערים הגבוהים ביותר מאז 2 בדצמבר.
החשש כעת הוא שמעבר לפגיעה המתמשכת בכל העסקים הקשורים בענף התיירות, ייפגעו ענפי מסחר רבים נוספים, בהם חנויות בגדים ונעליים, כמו גם בתי קפה, מסעדות וענף הבידור, שבו נרשמו ביטולים רבים להצגות ואירועים חברתיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דולר אירו
דולר אירו
דולר אירו
(צילום: shutterstock)
משרד האוצר כבר הודיע, כפי שדווח ב-ynet שלשום, כי לא יהיו עוד מענקים ולא יינתן כל סיוע לענפים מלבד התיירות והתעופה, שנפגעו קשות ולאורך זמן והפגיעה בהם עלולה להחמיר עם המשך סגירת השמיים לטיסות.
אחר הצהריים (יום ג') פרסם בנק ישראל את השערים היציגים החדשים, שהתברר כי הם הגבוהים ביותר מאז 2 בדצמבר השנה. הדולר עלה ביותר מאגורה לעומת היום הקודם, ל-3.1640 שקל. ב-13 בדצמבר נרשם שערו הנמוך ביותר בחודש זה - 3.1010 שקל. בנובמבר ירד שערו במסחר הרציף עד לשער של 3.04 שקל. שערו הגבוה ביותר של הדולר בדצמבר היה רק מעט גבוה יותר - 1.1680 שקל, ב-2 בדצמבר.
האירו היציג עלה היום בשתי אגורות לעומת היום הקודם ל-3.5715 שקל. שערו הנמוך ביותר החודש נרשם ב-13 בדצמבר - 3.4964 שקל ושערו הגבוה ביותר החודש היה ב-2 בדצמבר - 3.5938 שקל.
הלירה שטרלינג עלתה בשלוש אגורות וחצי היום לעומת היום הקודם ושערה היציג נקבע על 4.1955 שקל. שערה הנמוך ביותר החודש היה ב-9 בדצמבר - 4.0951 שקל ושערה הגבוה ביותר היה ב-2 בדצמבר - 4.2226 שקל.
יצוין שבנק ישראל לא התערב במסחר במטבע חוץ בימים האחרונים, לאחר שהחשש מהגבלות על המשק גרם ממילא להיחלשות השקל - מצב שמסייע ליצוא הישראלי. בנק ישראל רכש השנה כבר כ-36 מיליארד שקל, מהם כמיליארד שקל בחודש דצמבר, ויסיים כנראה את השנה ברכישה של יותר מ-20% מעבר להצהרת נגיד בנק ישראל ב-13 בינואר השנה, אז אמר כי ירכוש השנה 30 מיליארד דולר.
הצהרתו של הפרופ' ירון בראשית השנה הביאה לעליית שער הדולר בסוף חודש מרץ לשיא בשנת 2021 - 3.34 שקל. מאז ירד שערו, כאמור עד 3.04 שקל, אולם כעת הוא גבוה כבר בכ-4% מעבר לשערו הנמוך ביותר בחודש שעבר.