אחרי הגשמים וההצפות - בקרוב נוכל להתחיל לסכם את "כרמל": בינתיים, יתרון בולט שהביאה עימה הסערה הוא עליית מפלס הכנרת, כפי שניתן לראות בצילומי הרחפן. הבוקר (שלישי), אחרי יממה רצופה של גשם, העננים מעל הכינרת התפזרו מעט וניתן היה לראות את ההשפעה של מערכת הגשמים.

בשלב זה הכנרת בגובה 210- מטרים ו-75 סנטימטרים, ומדובר בשני מטרים מהמפלס העליון/המרבי. ביממה האחרונה האגם השלים עלייה של כ-3 סנטימטרים - כמעט כולה כתוצאה מגשם ישיר שירד באזור. במקביל, נחלי הצפון התעוררו בשעות האחרונות והחלו לזרום לראשונה השנה באופן משמעותי. לאחר שהאדמה היבשה התמלאה במים התחילו הזרימות, והספיקה בנהר הירדן כרגע עומדת על 14 קוב לשנייה, כאשר מדי שנה בשיא עונת החורף היא עשויה להגיע עד ל-120 קוב לשנייה.

כמה גשם ירד עד עכשיו?

נתחיל עם המוקדים ש"הצטיינו" בכמויות הגשמים שירדו בהם מתחילת הסערה ועד עכשיו. נכון לכתיבת שורות אלה בצפת ירדו כ-72 מ"מ, במרום גולן כ-65 מ"מ ובזיכרון יעקב 64 מ"מ. בהר חרשה שבבנימין ירדו כ-62 מ"מ של גשם, וקיבוץ נחשון שמדרום למודיעין רשם לעצמו כ-60 מ"מ.

בירושלים ירדו כ-36 מ"מ, בחיפה כ-31 מ"מ, בתל אביב כ-25 מ"מ, חדרה עם כ-20 מ"מ, עפולה עם כ-29 מ"מ ואשדוד נהנתה מכ-29 מ"מ של גשם שירד באזור העיר. עם זאת, היו ערים שנותרו כמעט יבשות: באשקלון למשל ירד בקושי מילימטר של גשם, בערד ירד עד כה 0.7 מ"מ, ובירת הנגב באר שבע נאלצה להסתפק ב-0.1 מ"מ.

מה לגבי השלג?

בחרמון נערמו עד כה 25 סנטימטרים לבנים במפלס התחתון, מה שיאפשר את פתיחת האתר ככל הנראה כבר מחר. עם זאת, מי שמתכנן לגלוש כדאי שיידע כי לתנאי סקי יש צורך בכמות כפולה מזו, כך שהגולשים ייאלצו להמתין עוד בינתיים.

על פי התחזיות בסוף השבוע יהיה מזג אוויר נעים ושמשי. בצפון מצפים לאלפי מטיילים שיוכלו ליהנות בפעם הראשונה השנה מזרימות חזקות בכל נחלי הצפון ובאתרי הטבע.