1 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
זה לא רק הזהב, יש גם כסף. השחיינית הישראלית, אנסטסיה גורבנקו, תקבל מפינ”א מענקים בגובה של מעל 30 אלף דולר על שתי מדליות הזהב בהן היא זכתה באליפות העולם בבריכות קצרות. וכמובן, התחרות עדיין לא תמה כי היא יכולה לגרוף עוד פרסים בהמשכה.
גורבנקו בת ה-18 תגרוף פרסים בגובה של 15 אלף דולר על כל אחת ממדליות הזהב בהן היא זכתה באבו דאבי, הן במשחה ל-50 מטר חזה ביום שישי והן במשחה ל-100 מטר מעורב בו היא ניצחה היום (ראשון).
אנסטסיה גורבנקו ואהוד סגל לאחר המשחים
המענקים יחולקו מאיגוד השחייה העולמי על כל הישג, כאשר מהמדינה ומהוועד האולימפי לא יחולקו מענקים נוספים לשחיינית, משום שהיא מתחרה במקצועות שאינם אולימפיים, הרי שהיא זכתה במדליות הללו בבריכות קצרות של עד 25 מטר.
בנוסף לפרסים שתקבל מפינ”א, לאחרונה גורבנקו הבטיחה לעצמה גם מענק יפה של 47 אלף דולר על השתתפותה בגמר ליגת ה-ISL היוקרתית, בו היא הופיעה מטעם קבוצתה, לוס אנג’לס קרנט. המענק כמובן לא כולל את החוזה עליו היא חתומה.
מעבר לתגמול הכספי, השתתפותה בליגת ה-ISL על חשבון כמה מתחרויות מהסבב העולמי הייתה החלטה מקצועית נכונה, משום ששם מתחרים השחיינים הטובים ביותר בעולם. וכעת, ניתן לומר שזוהי לא הבלחה חד פעמית, כי גורבנקו היא חלק מהטופ העולמי.