"מה עם המתת חסד?": התגובה שזעזעה את יהודית באומן

אשתו של שימי תבורי שיתפה בשאלה שקיבלה מגולשת לגבי מצבה הרפואי של בתה קארין, הסובלת מאנורקסיה, והתייחסה לחוסר הרגישות שנבע ממנה • "תתביישי"

שימי תבורי, קארין באומן ויהודית באומן, צילום: אפרת אשל

כבר שנים שיהודית באומן (תבורי) מנהלת מאבק עיקש, רצוף מהמורות, תהפוכות ובעיקר קשיים כלכליים ורגשיים כמעט בלתי נסבלים במאבק להצלת בתה קארין הנאבקת באנורקסיה כבר יותר מעשור. לפני כמה ימים, באומן שיתפה את הגולשים ברשת כי המשאבים הכלכליים שברשותה אזלו ופנתה לטוב ליבם של הגולשים בבקשה לסייע בכיסוי הוצאות הטיפול בקארין המתגוררת עמה ועם שימי תבורי בביתם. הבקשה הפכה לוויראלית, שותפה מאות פעמים והצליחה לגעת בליבם של אלפים שפתחו את הלב והכיס והתגייסו לעזרה.

אלא שבתוך ים התגובות האנושיות, באומן נתקלה גם באכזריות ובקלות היד שעל המקלדת, ושיתפה את הגולשים בפייסבוק בתגובה בוטה אחת שזעזעה אותה. "שבת שלום!", פתחה את הפוסט שהעלתה היום (שבת). "אמש לפני צאת השבת חוצפנית אחת כתבה לי ככה: 'יהודית מה עם המתת חסד?' הזדעזעתי וכמעט נפלתי למוות של עצמי מכוסה בפחדים ובהלם. אותה אחת, מה יש לי לומר לך? תתביישי, חתיכת אפס שאת", כתבה תבורי בזעם. 

"דרדרת אותי לתהום העמוק והשחור ביותר שידעתי עד כה. במקום לעודד, לתת תקווה לקארין שלי ולהחיות אותה, את ככה כותבת? פגעת בי מאד ובכבודי. כאמא שנלחמת 16 שנים, אני מקדישה זמן לתפילות ובקשה מאלוהים להחזיק את קארין ולגרום לה לרצות לחיות. את בושה לעולם כולו ולהרגשתי לעולם לא אסלח לכאלו תגובות", כתבה.

לגולשים, שהזדעזעו גם הם מהשאלה הבוטה, באומן הוסיפה עוד מספר מילים: "תודה לכולכם. הודות לאהבה שלכם שפועלת בעוצמות כאלו, לולא אתם הטובים, לא הייתי יכולה להמשיך. אני חיה באמונה. אני רוצה להגשים את החלום של קארין לחיות, לראות מקומות טיפול, ואין לי מספיק. אין לי. אני אישה פשוטה, ללא בית משלי, ללא אחוזה ללא שום דבר, כי כל זה לא חשוב לי יותר מההצלה של קארין תודה לכם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר