בית המשפט הפדרלי לערעורים אישר הלילה (בין שישי לשבת) את תוכניתו של הנשיא ביידן להחיל חובת חיסון בחברות פרטיות גדולות המונות 100 עובדים לפחות. בכך הפך בית המשפט את פסיקתו של שופט פדרלי שהשהה את החלטת ביידן לפני כשבועיים וחצי. ההחלטה צפויה לחייב 84 מיליון אמריקנים.

גורמים רפובליקנים וקבוצות שמרנים הודיעו שיעתרו לבית המשפט העליון נגד ההחלטה. הבית הלבן נימק כי החיסון יגן על העובדים האמריקנים: "במיוחד בעת שזן האומיקרון המדבק מאוד מתפשט, חובה שנתקדם עם חובת חיסון בדחיפות הנדרשת בעת הזו".

ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית (צילום: רויטרס, שי פרנקו)
הנשיא ביידן | צילום: רויטרס, שי פרנקו

בתחילת החודש הוציא שופט פדרלי צו מניעה להוראה של הנשיא ביידן להחיל חובת חיסון לעובדי מערכת הבריאות בארה"ב, שהייתה אמורה לצאת לדרך שבוע לאחר מכן. על פי תוכנית הנשיא, העובדים היו צריכים להתחסן במנה השנייה עד 4 בינואר, אך כעת קיימת אפשרות כי התאריך ישתנה.

"אין שאלה שלחייב מעל 10 מיליון אנשים שעובדים במערכת הבריאות להתחסן זהו דבר שצריך להיעשות על ידי הקונגרס - ולא בהחלטת הממשל", נימק השופט בהחלטתו, "זה עדיין לא ברור אם גם החלטה של הקונגרס בנושא תהיה חוקתית".

בישראל קרא פרויקטור הקורונה זרקא לבחון חובת חיסון דומה. בתחילת החודש אמר: "יש בישראל 680 אלף איש שלא התחסנו בכלל. אנחנו כל הזמן בניסיונות להגיע אליהם. ברור לי לחלוטין שהם לא סרבני חיסון, אבל בהסתכלות על מה שקרה לנו בגל הרביעי של מגפת הלא מחוסנים, צריך לשקול איך אנשים כאלה כן יתחסנו. האופציה הזו של חיוב חיסון במדינת ישראל, בדומה למדינות העולם, בין אם בהקשר של חקיקה ובין אם בהקשר של דיבידנדים אחרים, כן צריך לבחון אותה, כן צריך לשקול אותה. במיוחד כשלא רק שהמגפה כאן, אלא אני חושב שהיא תתעצם".