מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מיקרוגל SMART INVERTER בנפח 42 ליטר של LG. המחיר: 999 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חשבנו שמכשיר הפלא שנכנס לחיינו בשנות ה-80, הלא הוא המקרוגל, לא באמת השתנה מאז. ואז הגיעו LG, שטוענים שהמוצר שלהם מסוגל לבשל מנות שבעבר אי אפשר היה לבשל במיקרוגל. האם יש דברים בגו? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מיקרוגל SMART INVERTER של LG
מיקרוגל SMART INVERTER של LG
מיקרוגל SMART INVERTER של LG
(צילום: יח"צ)
קודם כל, כמיקרוגל, הוא אדיר. העוצמה המקסימלית שלו, 1,200 וואט, מחממת אוכל מאוד מהר. לפחות שני שליש מהזמן שהמיקרוגל הרגיל שלנו לקח. בנוסף, יש למיקרוגל חיישן שבודק שההתחממות תהיה שוווה בכל המקומות. כלומר, אין פה את הקטע הזה של אוכל קפוא באמצע ורותח בצדדים, או להפך.

כמו בהרבה מיקרוגלים, יש אפשרות להנמכת העוצמה, אבל בניגוד להרבה מיקרוגלים, ההנמכה פה מדוייקת ומאפשרת לאותו מיקרוגל גם לחמם דברים ממש כבדים, גם לספק פופקורן מושלם וגם לחמם דברים שצריכים חימום ממש קל (למשל, בחוברת המגיעה עם המיקרוגל נותנים כדוגמא חימום פרי קר. בהתחלה צחקתי, עד שחיממתי מעט אפרסק לבני הפעוט). דרגות החימום האלו גם מצויינות להפשרה מושלמת ואף להפיכת מוצרים חצי קשים, כמו חמאה, לרכים ומושלמים לאפייה ובישול.
הגודל של המיקרוגל - עצום. 42 ליטר מאפשרים חימום של עוף גדול, למשל. מצד שני, בהחלט תופס הרבה מאוד מקום על השיש. לפי החברה, העיצוב של המיקרוגל מאפשר לו להיות גדול מבפנים כשהגודל החיצוני הוא רק של מיקרוגל 40 ליטר. תנו לי לומר לכם - מיקרוגל 40 ליטר עודנו עצום.
כפתורי השליטה הם כפתורי מגע יעילים ובכלל, עיצוב המוצר כולו יפה מאוד. הצלחת הפנימית מגיעה עם שישה גלגלים, מה שמעניק לה יציבות. התאורה הפנימית היא נורת לד לבנה שמאפשרת לראות האוכל מתבשל גם כשהמיקרו סגור. כשהמיקרוגל מסיים את פעולותיו הוא מודיע, לא בעזרת ציפצוף מעצבן אלא באמצעות מוזיקה נעימה. אהבתי.
עד כאן היתרונות, עכשיו לחלק המסובך יותר. בכל חיי, כולל החודשיים שאני כותב את המדור הזה, לא נתקלתי במוצר מבלבל יותר. לכל הרוחות, מדוע מיקרוגלים לא יכולים להיות ברורים בשיטות הפעולה שלהם? למה כדי להגיע למצב גריל צריך ללחוץ על כפתור שאין שום קשר בינו לבין ציור של גריל, ואז לבחור מצב פעולה, לעבור לכפתור ההפעלה הרגיל, ואז לשנות זמן? למיקרו המסובך הזה צריך להוסיף גם אפשרות לקבוע את משקל המוצר, וכמות האפשרויות שהוא מציע כה עצומה, שקשה לי לראות מישהו זוכר הכל בלי לבדוק בחוברת כל הזמן.
כאשר צולחים את הבנת הפעולה של המיקרו, התוצאות לא רעות. הגריל אכן משחים ירקות בצורה שלא מתקבלת במיקרוגל רגיל. האם זה טוב יותר מהאופן שבו תנור משחים? ממש לא. האם יותר קל להבין איך תנור עובד? בהחלט כן.
מה שכן, כמה פונקציות שהמיקרוגל מתהדר בהן אפילו לא בדקתי. מצטער, מעולם לא התססתי יוגורט וקשה לי להבין מדוע זו פונקציה חשובה. פונקציה אחת שמאוד מגניבה ויעילה היא חימום ובישול. אחרי מבט בחוברת וכמה ניסיונות, המיקרו עושה שילוב נהדר שמאפשר, למשל, לתפוח אדמה להיות מוכן ואף פריך תוך כשמונה דקות. גם חזה עוף שנעשה בצורה כזו ואז בקצת השחמה בגריל היה מוכן תוך דקות. המיקרוגל גם טוען שהוא יכול להחליף טיגון או טיגון באוויר. לא ממש צלח לי. הדברים יצאו פריכים אבל על גבול השרופים, ולפעמים סתם רכים. כאמור, לוקח זמן למצוא איך בדיוק להוציא את המיטב מכל מוצר. בטח כשמשקל המוצר חשוב. אבל עם כל הרצון הטוב - לא ממש מתחשק לי לשקול את לקט הירקות שרציתי לצלות.
לסיכום - כמיקרוגל הוא מעולה. כמוצר שמבשל הכל, עדיף תנור או סיר טיגון באוויר. אם אתם רוצים לקנות רק מוצר בישול אחד, זה פיתרון סביר, וגם המחיר לא נורא.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.