תופעה: "גברים עושים טיפולי יופי כדי להיראות כמו מייקל לואיס"

מומחים מספרים על עלייה חדה בפניות גברים לטיפולי יופי ואסתטיקה באמצעות מכשור רפואי • ההשפעות של הרשתות החברתיות ותוכניות הריאליטי כמו "הישרדות" מורגשות ועושות את שלהן • גם הקורונה האיצה את התהליכים • רגע לפני שאתם רצים לקבוע תור: יש גם אזהרות

אם לא בהרמת משקולות, אפשר במכשור המתאים להגיע לקוביות, צילום: רונן אקרמן

בשנים האחרונות התופעה הבאה מתגברת ביתר שאת: הגבר הישראלי מתעדכן ומגלה את נפלאות הקדמה והמכשור הטכנולוגי בטיפולי יופי ואסתטיקה לגוף ולפנים. על כך אומר ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית, כי "בהחלט מורגשת עלייה הדרגתית בביקוש לטיפולים ולניתוחים אסתטיים בקרב גברים. מדובר במגמה שצפויה להמשיך לגדול. יש יותר מודעות למראה החיצוני, וגברים רבים רוצים לשנות ולשפר את הנראות כדי להעלות את הביטחון העצמי".

כל טיפולי היופי בקליק אחד ובהנחות מדהימות

לדבריו, מגיפת הקורונה גם יצרה אפקט של עלייה בהתעניינות בניתוחי עפעפיים ואוזניים בקרב גברים בכל הגילים, ככל הנראה בעקבות התבוננות יתר בפנים במהלך שיחות הזום הרבות, וגם שימת לב רבה יותר לחלק העליון של הפנים עקב עטיית המסיכה.

ד"ר צחי וידר, מומחה בכירורגיה כללית ובטיפולי אסתטיקה ממרפאות viv clinic, מציין תופעה מעניינת ואומר כי "בחודשים האחרונים אנחנו רואים עלייה משמעותית בפניות של גברים לטיפולי גוף. גם בעקבות הקורונה הייתה עלייה בתחום, רבים התחילו לעשות כושר ולחטב את הגוף והגיעו לטיפולים כדי לחזק ולהדגיש את החיטובים. לתוכניות ריאליטי כמו 'הישרדות' יש תרומה לא מבוטלת לביקוש העולה לטיפולים אלה, במיוחד לחיטוב שרירי הבטן והידיים. מבקשים שרירים כמו של מייקל לואיס, גם לגברים יש מודלים שהם רוצים להראות כמוהם".

כבר לא בושה. בוטוקס,

רגע לפני שאתם רצים להתחדש בטיפול חדשני לגוף או לפנים, מזהיר ד"ר כהן ואומר: "אני קורא לציבור הגברים וגם לנשים לשים לב מי הרופא שמטפל, ומה ההכשרה שלו. היזהרו ממבצעים שמוצעים, וזכרו שבכל טיפול וניתוח יש גם סיכונים ותקופת החלמה. מומלץ לפני כל הליך לשאול מהם הסיבוכים העלולים לקרות ולעדכן בכל מחלות הרקע, ההיסטוריה הרפואית והתרופות שנוטלים".

"לא רוצים להיות שעירים"

אתי שלום פרג'ון, סמנכ"לית מכירות ומנהלת סניפים ברשת מרפאות "פרופורציה", מסכימה עם ד"ר כהן ומציינת כי בהחלט קיימת עלייה בשנים האחרונות בתחום הטיפולים האסתטיים בקרב גברים. הטיפול הנפוץ ביותר הוא הסרת שיער בלייזר, ומייד אחריו הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית. "לעומת השנה שעברה, אנו רואים עלייה של כ־30% בטיפולי הסרת שיער בלייזר באזור הגב, עלייה של כ־25% באזור החזה, וגם עלייה של 22% בהזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית לפיסול פנים ולמילוי קמטים".

לדבריה, המכשור המתקדם מאפשר היום טיפולים על שטח נרחב בו בזמן וללא כאב, וזה מביא את הגברים לפתחן של המרפאות. "בשנה האחרונה יש עלייה בטיפולים באזור הרגליים אצל גברים שרוצים רגליים פחות שעירות, ויש יותר גברים שעוברים גם טיפולים באזורים מוצנעים כמו מפשעות וישבן, אזורים שלא טופלו בכלל בקרב גברים".

יפה מקסימוב, בעלת רשת קליניקות לטיפולי יופי ואסתטיקה, מרגישה גם היא את העלייה. לדעתה, הסיבה קשורה לכך שאנו בעידן של רשתות חברתיות: "לגברים היום יש מודעות גבוהה לאסתטיקה. הם חשופים לדמויות שרואים בתקשורת ולמשפיענים שנראים טוב ומכתיבים טרנדים. הם רואים גברים מבוגרים וצעירים שמגיעים יותר לשלל טיפולים שקיימים בקליניקה ומותאמים למין הגברי".

מטפלים באקנה, צילום: GETTY

מקסימוב מספרת על הצעירים שבאים לטפל באקנה ובצלקות שנותרו בפנים ובחלקים אחרים בגוף, אבל לא רק לטיפולים אלה. "יש פניות גם להסרת שיער מעצמות הלחיים, מעל הגבות ומקו הצוואר. כמו כן, במדינת שטופת שמש כמו ישראל, אחרי הקיץ יש פניות לטיפולי פיגמנטציה, ומאחר שסף הכאב אצל גברים הוא נמוך, יש היום מכשירים בטכנולוגיות IPL להבהרת כתמים במינימום כאב. בחילופי עונות יש גברים רבים שסובלים מבעיות יובש בעור ובאים לטיפולי לחות עמוקים בגלי רדיו, שלאחריהם העור נראה רענן וזוהר".

וידר מוסיף לדברים ואומר כי "הטיפולים הפופולריים ביותר שגברים באים לעשות הם טיפולי עיצוב וחיטוב הגוף, טיפולים למיצוק עור הפנים ולהידוקו, הזרקות, חומרי מילוי וטיפולי פיגמנטציה. בטיפולי הזרקות לפנים הדרישה היא להשיב את המראה הצעיר והרענן. לשם כך גברים מבצעים טיפולי מילוי שקעי עיניים, חידוד קו לסת וטשטוש קמטים. עם השנים נוצרים שקעים ומראה עיניים עייף אצל לא מעט גברים. נוסף על כך, אפשר לעצב קו לסת גברי ומחודד בעזרת חומרים כמו ג'ובידרם וולוקס, שנותנים מענה טוב לאזור קו הלסת".

ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור, נזכרת כיצד בעבר היו פוקדות את המרפאות רק נשים, ובודדים היו הגברים שנכנסו אליהן: "רוב הגברים שהיו מגיעים נכנסו בחוסר נוחות. היום רואים גברים מכל חתך הגילים ומכל המגזרים שמגיעים, ויש זוגות שבאים אפילו יחד לטיפול במקביל".

מה ההבדל בין טיפולים אסתטיים לגברים לעומת נשים?

"טיפול בעור של גבר שונה מטיפול באישה. גברים מזדקנים שונה, העור שלהם עבה יותר, ופחות מורגשת נפילה של העור. מאחר שגם מבנה הפנים שונה, גם הטיפולים וההתייחסות להזרקות יהיו שונים בין המינים. אצל גברים ניצמד כמה שיותר לכך שהמראה לא ייראה עשוי מדי, שהסביבה לא תרגיש את השינוי האסתטי שעבר, ולרוב הוא גם לא יספר על ההזרקות. נשים פחות חוששות משינוי, ומרשות לעצמן שפתיים בולטות, שינוי של האף ולרוב הן יספרו בקלות על השינוי שעברו. כמו כן, לגברים חשוב מאוד אחרי הטיפול שלא יהיו סימני החלמה ושיוכלו להמשיך כרגיל בשגרת היום".

פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית, מוסיפה כי "הגבר מודע לעצמו כבר מזמן, והוא יודע להגיע באופן תדיר לטיפולי תחזוק וביוטי. שינויי מזג אויר, לחץ וכל מה שקורה בעולם לא פוסחים על העור הגברי וגם הוא דורש טיפול. לאחרונה, יותר גברים פונים לטיפולי פיגמנטציה, טיפולי פנים, החדרת לחויות וגם צריכה של מוצרים משמרים לטיפול המשך בבית".

המילה האחרונה

לא חוששים ממכשור חשמלי,

בתשובה לשאלה מהם החידושים בתחום, אומרת ד"ר אקרמן: "המילה האחרונה בארה"ב בחצי השנה האחרונה היא טיפול שנקרא 'סקולפטרה'. מדובר בהזרקת חומר המעודד ייצור ובנייה של קולגן טבעי, הגורם לשיפור מרקם העור בצורה משמעותית ומחזיק מעמד כשנתיים. הטיפול מתאים לחלק התחתון של הפנים: צוואר, קו לסת וסביב הפה. החומר משקם את התמיכה המבנית של העור שאבדה בחלוף השנים, והתוצאה היא מראה טבעי שאינו דורש החלמה".

יעל סבג, מנהלת תחום לייזר ברשת מרפאות "פרופורציה" מציינת כי אחד המכשירים המתקדמים בטיפולי לייזר שנמצא ברשת נקרא "סופרנו טיטניום". "מדובר במכשיר שעושה שימוש בטכנולוגיית SHR, שהופכת את התהליך ליעיל יותר. בעזרתו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות לכל גוני העור. חוויית הטיפול נעימה, ללא כאב וללא צורך במריחת חומרים מאלחשים. בטיפול אחד ניתן לטפל בכמה אזורים במקביל, ונדרשים 8-6 טיפולים עד לתוצאה הרצויה".

באשר לטיפולי הגוף לגברים ד"ר וידר מציין כי אחד הטיפולים המבוקשים הוא טיפול במכשיר Emsculpt, שאיתו ניתן לחטב אזורים כמו ישבן, בטן וזרועות. "טיפול זה מסייע בבניית שרירים, בשריפת שומן ובחיטוב הגוף ללא מאמץ וכאב, ממש כמו שעושים כוכבי הוליווד. הוא פועל בטכנולוגיה אלקטרומגנטית ממוקדת בעוצמה גבוהה, שגורמת להפעלה של השרירים באזור המטופל. גברים שלא מצליחים להיפטר מהכרס פונים לטיפול בעזרת מכשיר זה. אחרי כארבעה טיפולים אפשר כבר לראות תוצאות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר