גוגל הודיעה לעובדיה שהם יפוטרו לבסוף אם לא יעמדו במדיניות חיסוני הקורונה של החברה. כך דווח ב-CNBC מהודעה פנימית של החברה שהגיעה לידיהם.
בהודעה הפנימית שהופצה על ידי הנהלת החברה נכתב כי עובדים שלא יחוסנו או יקבלו פטור רשמי מהחברה עד 18 בינואר יועברו ל"חופשה מנהלית בתשלום" למשך 30 יום, שאחריהם החברה תוציא אותם ל"חופשה אישית ללא תשלום" לתקופה של שישה חודשים, ולאחר מכן, אם הם עדיין לא יעמדו במדיניות החיסונים של החברה - העסקתם תסתיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
משרדי גוגל בניו יורק
משרדי גוגל בניו יורק
משרדי גוגל בניו יורק
(צילום: רויטרס)
עוד נכתב בהודעה שהגיעה לידי CNBC כי העובדים היו צריכים לעדכן את סטטוס החיסון שלהם עד 3.12 וכן לצרף מסמכים שיוכיחו שהם מחוסנים, או להגיש בקשה לפטור רפואי או מטעמי דת. בשל כך, החברה הודיעה כי תתחיל ליצור קשר עם עובדים שלא העלו את הסטטוס שלהם או שלא חוסנו וכן עם עובדים שבקשות הפטור שלהם נדחו.
אחת הסיבות לכך שגוגל מפגינה סבלנות מוגבלת כלפי סרבני החיסונים היא שבכוונתה לזרז את החזרה למשרדים. בעוד שענקיות הטכנלוגיה בארצות הברית דוחות את תוכניות החזרה למשרדים, וחברות קטנות וגדולות ממשיכות לשלב עבודה מהבית כחלק ממדיניות חדשה שלהן, גוגל דווקא דוחפת את העובדים לחזור למשרד.
לאחר שהתכוונה להחזיר את העובדים למשרדים בינואר, אך דחתה זאת לאחרונה בשל ההתפרצות המחודשת של הקורונה, החברה הצהירה כי במהלך השנה הבאה תדרוש מכל עובדיה לעבוד ממשרדי החברה שלושה ימים בשבוע.
ממשל ביידן הורה לחברות אמריקניות עם 100 עובדים או יותר לחייב את כל עובדיהן להתחסן או לבצע בדיקות קורונה באופן קבוע. בינתיים בית המשפט הפדרלי מנע את הצו של הנשיא, מה שעצר את מאמצי הממשל לעת עתה.
למרות זאת, גוגל ביקשה ממעל 150 אלף עובדיה להעלות את סטטוס החיסונים שלהם למערכות הפנימיות של החברה, וציינה כי היא מתכננת לפעול לפי הוראתו של ביידן. "כל מי שייכנס לבניין של גוגל חייב להיות מחוסן במלואו או בעל אישור שיאפשר לו להגיע למקום העבודה", נכתב, והובהר כי "בדיקות תכופות אינן חלופה מספקת לחיסון".
גוגל וחברת האם אלפבת מעודדות חיסונים באופן נחרץ מאז אמצע השנה. מנכ"ל החברה, סונדאר פיצ'אי, הודיע ​​ביולי שהחברה תדרוש חיסון נגד קורונה מכל מי שיחזור למשרדים. בזמנו, התכנון היה שהמשרדים ייפתחו מחדש בינואר הקרוב, כאמור, אבל בתחילת דצמבר, על רקע התגברות החששות מהתפרצות מחודשת של הקורונה, גוגל הודיעה לעובדים כי תדחה את הדרישה שלה לחזרה למשרדים. עם זאת, ההנהלה מעודדת את העובדים להמשיך ולהגיד "כאשר התנאים מאפשרים, כדי להתחבר מחדש עם עמיתים לעבודה באופן אישי ולהתחיל להתרגל להיות במשרד באופן קבוע יותר".
מדיניות החיסונים הנחרצת של גוגל עוררה התנגדות בקרב חלק מהעובדים, כצפוי. כמה מאות מהם חתמו על התנגדות לדרישות החברה, שלדברי ההנהלה יחולו על כל העובדים, וגם על אלה שיכולים לעבוד מהבית.
גוגל לא הגיבה לפרסום.