הגענו לסושייה והזמנו המבורגר, לא מתביישים בזה

בקריאה ראשונה, בהנחה שלא מכירים את המותגים המדוברים, מכירת והגשת המבורגר בסושייה נראה תמוה ומעט מופרך • עם זאת, בפופ-אפ שמיקם את ההמבורגרים של "Big Yves" בסניפי "Ze Sushi" זה התגלה כמוצלח במיוחד

פופ אפ ביג איב בזה סושי, צילום: אמיר מנחם (סטיילינג: עידן ספיבק)

המחשבה של להזמין המבורגר בסושייה נשמעת לא פחות הזויה מלהזמין סושי בהמבורגריה (טוב אולי קצת פחות הזויה, אבל רק קצת). הרי מי הולך למסעדת סושי מעודנת, מחליט פתאום שדווקא מתחשק לו לרדת על קציצת בשר טחובה בין שתי פרוסות לחמנייה, ולגמרי במקרה מגלה שהמקום מציע, ממש ככה על הדרך, תפריט המבורגרים מושקע? האמת היא שאנחנו.

האטרקציות הכי שוות בהנחות עצומות!

ושלא תבינו לא נכון – לא מדובר בהכלאה משונה ועלק-יצירתית בין המבורגר וסושי, אלא בהמבורגר אמיתי, מכובד ואותנטי לגמרי. אמנם עם כמה טוויסטים לבוחרים בגרסאות האקזוטיות שלו, אבל עדיין המבורגר לכל דבר ועניין. ואם זה לא מספיק, גם המבורגר מוצלח בטירוף.

רעננה על המפה

האנומליה המסקרנת הזו מתרחשת בימים אלה ממש ברשת זה סושי (Ze Sushi), המתחזקת סניפים בתל אביב וברעננה (פלוס נקודת משלוחים ופיק-אפ בראשון לציון), ומארחת פופ-אפ של מותג ההמבוגרים ביג איב (Big Yves) מראשון לציון. השילוב המפתיע בין צמד המוסדות הקולינריים האלה אינו מקרי, שכן שניהם מצויים בידי אותם בעלים – כמו גם הפוד טרנימל עצמו.

בכל אופן, תפריט סניף רעננה של זה סושי, אותו פקדנו בערב בהיר וצונן, מציע שניים מההמבורגרים של ביג איב, אותם ניסינו. ההמבורגר הקלאסי, כלומר הרגיל, מאובזר בכל החשודים המיידיים (עגבנייה, חסה, בצל אדום ומלפפון חמוץ), ומשוח ברוטב "ביג איב" שהיה מעניין מאוד, יש שיגידו ממכר, ובעל טעם מעושן-משהו שהפך את המנה כולה למוצלחת מאוד. נקודות זכות יוענקו גם ללחמנייה הטריה, החמימה והמשומשמת. סך הכל אחלה המבורגר, טעים, עסיסי ומשביע, שבהחלט ראוי לגיחה נוספת, אבל לאו דווקא לסושיה.

פופ אפ ביג איב בזה סושי, צילום: אמיר מנחם (סטיילינג: עידן ספיבק)

אצה בלחמניה?!

לעומת זאת, המבורגר "בין אין ג'אפן" עשה לנו את היום, אולי אפילו את השבוע, והפתיע אותנו בגדול. אם כבר מזמינים המבורגר במסעדת סושי, אז עדיף שזה יהיה המבורגר בסגנון יפני, לא? אף שסביר להניח שלא מגישים בסמטאות קיוטו הפתלתלות המבורגר בתוספת איולי מיסו, כרוב מוחמץ, צנונית, קולורבי, ביצת ראמן (!) ופתיתי אצות נורי (!!); ואף סביר להניח שיש קוראים שעיקמו את אפם אחרי שקראו את התיאור המתריס הזה, אנו מכריזים בזאת שלמרות החשש המקדים (והמוצדק?), זה היה ההמבורגר הכי טוב שדגמנו לאחרונה, נקודה. הכל פשוט... עבד.

כן, גם הביצה הקשה והלחה, שבדרך כלל תמצאו אותה צפה בנחת במרק היפני העשיר, ולא כלואה בלחמנייה. וכן, גם האצות המרירות, שטעמן היה מורגש כמעט בכל ביס, ולמעשה שדרג את החוויה הכוללת ולא גרע ממנה. וכן, גם אנחנו בהלם. קיוטו לא יודעים מה הם מפסידים.
את ההמבורגרים ליוותה ערימה של צ'יפס שגרתי למדי אבל יעיל בהחלט, וההמלצה היא לשתות לצד המנות בירת Blanc1664 צרפתית, אותה לא לגמנו כי בכל זאת צריכים לנהוג חזרה הביתה. מרעננה.

מה שכן, כל עוד הפופ-אפ של ביג איב וזה סושי ימשיך (סוף דצמבר לפחות, עם אפשרות להארכה כל עוד יהיה ביקוש), ככל הנראה ניאלץ לעשות את הדרך הזו שוב, ואולי שוב.

רשת זה סושי- באזל אשתורי הפרחי 14, תל אביב, וייצמן 273 רעננה
הפופ אפ יתקיים, נכון לעכשיו, עד סוף דצמבר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר