נפתח משפטם של שניים מהחשודים ברצח הנער ניסים שטרית

המשפט יחל כשבועיים לאחר כתב האישום שהוגש נגד ברוך שרביט ובנימין זאבי, המייחס להם עבירת רצח • 10 חשודים נעצרו בחשד למעורבות בפרשת הרצח, בהם הרב אליעזר ברלנד • גופתו של שטרית לא נמצאה מעולם

נפתח משפטם של שניים מהחשודים ברצח הנער ניסים שטרית // צילום: יוני ריקנר

משפטם של ברוך שרביט ובנימין זאבי, המואשמים ברצח של הנער ניסים שטרית בשנת 1986, ייפתח היום (רביעי). כזכור, כתב האישום נגד השניים, שהוגש לפני כשבועיים, מייחס להם עבירת רצח תוך כדי ביצוע עבירה אחרת, וזאת בעקבות התיקון לחוק עבירת הרצח אשר קבע מדרג לעבירות מסוג זה.

10 חשודים נעצרו לחקירה בשל מעורבותם בפרשה זו ובפרשת הרצח של נהג המונית אבי אדרי ב-1990, כולם חברים בהווה או בעבר בקהילת "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד. החקירה, שנוהלה על ידי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים, נפתחה מחדש בעקבות שידור התחקיר "רב הנסתר" בתאגיד, אשר מצא קשר בין המעשים למשמרות הצניעות של "שובו בנים". על פי החשד, ברלנד היה זה שהורה לרצוח את שטרית, ובהמשך גם את אדרי.

בנוסף לשרביט וזאבי, בין העצורים הנוספים היו צבי צוקר, חתנו של הרב ברלנד, וכן עורך דין ירושלמי שהיה בעבר חבר ב"שובו שנים", וכאמור גם ברלנד עצמו.

הנער ניסים שטרית, צילום: ללא קרדיט

 

חומרי החקירה שנאספו על ידי המשטרה הצביעו על חשד לפיו שטרית פותה על ידי אישה להגיע לדירה בשכונת רמות בירושלים, שם לפי החשד המתינו לו זאבי, שרביט וצוקר, וככל הנראה אנשים נוספים שזהותם אינה ידועה. הנוכחים הכו אותו, כפתו אותו כשהוא חבול ולקחו אותו במכונית, שהייתה נהוגה על ידי חשוד אחר בפרשה, ליער אשתאול, שם הוא הוכה למוות. לאחר מכן גופתו נקברה ביער, אך זו ככל הנראה הוצאה משם כמה ימים אחר כך והועברה למקום אחר. הגופה לא נמצאה מעולם.

במהלך החקירה נחתם הסכם עד מדינה עם אחד החשודים, אשר סיפר לחוקרים על מה שקרה. כמו כן, בהוראתו של הרב ברלנד, סיפר שרביט לחוקרים את כל ההתרחשות בשני מעשי הרצח וקשר את החשודים שנעצרו. זאבי שתק בחקירתו וסירב לשתף פעולה. למרות עדותו של שרביט, המשטרה התקשתה לבסס לגבי רוב החשודים את עבירת הרצח, וזאת לאחר שחלקם מסרו בגרסתם כי לא התכוונו לרצוח את שטרית, אלא רק להזהיר אותו שלא ייפגש עם צעירות מהקהילה. בשל חוק ההתיישנות החל על עבירת ההריגה, שוחררו מרבית החשודים, כולל הרב ברלנד, אשר לגביו המשטרה סברה כאמור כי הוא היה זה שנתן את ההוראה להרוג את שטרית ואדרי.

בסופו של דבר, הוגש כתב אישום בפרשת החטיפה והרצח של ניסים שטרית נגד שרביט וזאבי בלבד, ושאר החשודים שוחררו.

הרב אליעזר ברלנד לאחר מעצרו (ארכיון), צילום: PYPNEWS

גם בפרשת חקירת רצח אבי אדרי, במסגרתה נעצרו כחשודים ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין ונהג הסעות ירושלמי בשם ששון צמח, התקשתה המשטרה לאסוף נגדם ראיות, וזאת למרות ששרביט קשר אותם לאירוע והעיד כי הם נכחו באותו לילה ביער רמות שבו גם אדרי הוכה, לאחר שבקהילה חשדו כי הוא נפגש עם נשים נשואות. בסופו של דבר הם שוחררו, אך במשטרה ממשיכים בפעולות החקירה וציינו כי תיק אדרי עדיין לא נסגר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר