עודה (קוקו) קוטייר, מי שנחשב לאחד העבריינים המסוכנים במדינה, ירצה עונש שינוע בין 18 ל-24 שנות מאסר בפועל, כך עולה מהסדר הטיעון המתגבש בין פרקליטיו לבין בכירי הפרקליטות במחוז תל אביב.

קוטייר עצור כבר למעלה מארבע שנים, בזמן שהמשפט בעניינו ובעניינם של 16 הנאשמים אחרים, בהם כמה מחייליו הבכירים, טרם החל. משפטו של קוטייר היה אמור להתחיל בשבוע שעבר אחרי שעד המדינה היה אמור לעלות על דוכן העדים מטעם התביעה ולספר על חלקו של קוטייר במעורבות לכאורה בשלושה תיקי רצח שבהם הופללו הוא ואנשיו.

מדובר בשלושה מקרי רצח של אזרחים שנרצחו בגלל טעות בזיהוי כשהיעדים היו בכלל עבריינים שהיו יריביו של קוטייר וחייליו. בתיק מואשם גם ראש המאפיה הירושלמית, איציק בר מוחא, בניסיון רצח, סחיטה, איומים ואספקת מטעני חבלה. סה"כ 21 עבריינים נאשמים בתיק המורכב שכולל 256 עדים ו-24 אישומים בתיק שהושקעו בו עשרות מיליוני שקלים, אך כאמור מרביתם כבר שוחררו למעצר בית, ובהם גם בר מוחא ואחיו של קוטייר. 

בימים האחרונים התקיים מרתון של פגישות אינטנסיביות בין סנגוריו של קוטייר והנאשמים לבכירי הפרקליטות בניסיון להגיע להסדר טיעון שיחסוך עוד חודשים ארוכים של דיונים. "ברור לפרקליטות שיש קשיים ראייתיים נגד קוטייר ושאר הנאשמים, וכלל לא בטוח שהם יצליחו להרשיע אותו בשלושת מעשי הרצח בהם הוא מואשם ובעוד ניסיונות לצד עבירות נשק", מציין גורם המעורה במשא ומתן בין הצדדים. "לכולם עדיף להגיע להסדר טיעון כי זה תיק מורכב לשני הצדדים. העובדה שנאשמים רבים שוחררו למעצר בית מעידה שבתיק הזה יש לא מעט חורים".

ל-mako עוד נודע כי קוטייר נוטה להסכים להסדר הטיעון שינוע בין 18 ל-24 שנות מאסר כאשר בית המשפט הוא זה שיפסוק על העונש הסופי. "הסיכום הוא שהפרקליטות תטען באופן חופשי לעונש של עד 24 שנים והסנגורים ל-18 שנות מאסר בלבד", מציין גורם משפטי בכיר.

מהצד השני כאמור עומד בר מוחא, המואשם בעבירות נשק וסחיטה, וגם הוא שוחרר לפני כשבועיים למעצר בית, ובמידה וההסדר ייצא לפועל הרי שבר מוחא ירצה חצי שנה עד שנה בכלא לכל היותר. "ברגע שההסדר של קוטייר ייסגר סופית כל שאר הנאשמים יחתמו עליו. זה ייקח כמה ימים עד שבוע", מעריך אחד מעורכי הדין המייצג את אחד הנאשמים. גם נגד שאר הנאשמים העונשים הצפויים ינועו בין שבע לעשר שנות מאסר בפועל כל אחד לפי חלקו.