המשחק המרכזי

הפועל ת"א התחילה את העונה מצוין, בניגוד לעונות קודמות היא הצליחה למצוא את הדרך לכבוש שערים, היא במקום החמישי בליגה באיומים לשער ומקום רביעי באיומים מתוך הרחבה. הבעיה היא שהיא מחמיצה לא מעט בלשון המעטה, וכמובן שההגנה רחוקה מאוד מלהיות משביעת רצון. נראה שאין שחקן בהפועל ת"א שקלינגר לא ניסה לשחק איתו כבלם, אבל זה לא מצליח לו. והנה, היא כבר חמישה משחקים בלי ניצחון, אם מעמדו של קלינגר היה בסכנה כבר היינו שומעים על כך, אבל יש סוג של שקט בהפועל ת"א, זה גם משהו שאפשר לקחת. קלינגר מקבל את הקרדיט, ואפשר לומר בצדק גמור אחרי שהביא את הפועל ת"א למרחק נגיעה מגביע המדינה.
חלק משחקני הרכש האדומים לא מספקים את הסחורה שציפו מהם, לוסיו הגיע כחלוץ ליגה סולידי ובינתיים לא מצא את הרשת, אבל קיבל כרטיס צהוב אחד. גם עידן ורד ושלומי אזולאי הקשר, עליהם בנו רבות במתחם חודורוב, לא מוצאים את עצמם. יש להם שער ובישול ביחד. לא מספיק.
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר. צרות באדום
(צילום: אורן אהרוני)
האדומים פוגשים יריבה שגם נמצאת בדיכאון. מכבי נתניה ניצחה תחת בני לם רק שני משחקים מתוך שבעה. אמנם את המשחק האחרון היא הצליחה לסיים בלי שיורחק לה שחקן, אך זה עלה לה בהפסד בדקה ה-94 לקריית שמונה. למזלה, מדובר בליגה צמודה מאוד וניצחון יציב אותה במרחק נקודה מהפועל ת"א.
היא תיאלץ להסתדר ללא פארפה גויאגון שהורחק לארבעה משחקים על ידי בית הדין וזה יהיה המשחק השני שלו בחוץ. זאת מכה למכבי נתניה כי היצירתיות שלה לוקה בחסר, ואפשר רק להתגעגע לימים שבהם ערן לוי היה מסדר מצבים לשערים מכלום. נתניה אוהבת לשחק כשמאפשרים לה, יחד עם זאת היא נגררת לפעמים למשחק עצבני שנגמר בהרחקות. צפוי משחק לחוץ משהו.
4 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מאוכזבת
מכבי נתניה מאוכזבת
ינסו לסיים בלי כרטיס אדום
(צילום: עוז מועלם)

כוכב השבת

לקני סייף לא לקח יותר מדי זמן להיכנס לעניינים בליגת העל, והוא אחד האחראים המרכזיים לרצף שלושת הניצחונות של מ.ס אשדוד עם ארבעה בישולים ושני שערים. למרות שהוא שיחק שנים באירופה, הוא לא ממש מוכר בישראל למי שאינו עוקב אחרי כדורגל. הוא לא קיבל זימון מנבחרת ישראל, בארה"ב בה נולד דווקא כן רצו אותו והוא שיחק אצלם.
סייף רשם קריירה מרשימה בבלגיה, שיתף פעולה בין היתר עם ווסטון מקיני (היום ביובנטוס) ו-וינסנט קומפאני. זכה באליפות עם גנט, והופיע איתה גם בשמינית גמר ליגת האלופות. בישראל לא הכירו אותו כל כך כי לפני הקריירה בבלגיה הוא שיחק ברמת השרון הקטנה. ההחלטה להגיע לאשדוד אחרי נסיגה ביכולתו קצת הפתיעה, אבל היא מתגלה כהחלטה נבונה. הוא יכול להוביל אותה בשקט ואחר כך לחזור ולרדוף אחרי החלום האירופי (הוא בן 27) ומי יודע, אולי גם לחזור לסגל נבחרת ארה"ב.
4 צפייה בגלריה
קני סייף
קני סייף
קני סייף. יוכל לחזור לאירופה
(צילום: אורן אהרוני)
מדובר באחד השחקנים היותר מעניינים בליגת העל ואיתו אשדוד יכולה לשחזר את היכולת של העונה שעברה. היא פוגשת את קריית שמונה המתאוששת מפתיחת עונה פחות טובה, ובאה אחרי שני ניצחונות רצופים. אחת הקבוצות תיאלץ להיפרד מהרצף הנחמד הזה.
הפועל חיפה היא סינדרלה שלפתע הפכה ללכלוכית. אחרי פתיחת עונה כמעט חלומית, הגיעה הידרדרות מהירה ושיאה בתבוסה המשפילה – 5:1 למכבי חיפה בדרבי. אחר כך הגיע הפסד 1:0 להפועל באר שבע והופ – שלושה הפסדים רצופים. לפחות יש לה הזדמנות טובה להתאושש, כי גם יריבתה בלי ניצחון כבר שלושה מחזורים.
אחרי התאוששות קלה, הפועל ירושלים חזרה למקום האחרון. אבל כמו שאנחנו כבר יודעים, למיקומים כמעט אין משמעות בליגה שבה שני ניצחונות רצופים יכולים להקפיץ למעלה בטבלה. הקבוצה של זיו אריה מבלבלת, קשה להכניע אותה אך מצד שני היא מתקשה לכבוש בעצמה. קשה לאפיין אותה, אבל לפחות כיף לשמוע את זיו אריה מדבר אחרי משחקים.
4 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
זיו אריה. לפחות מעניין איתו
(צילום: אורן אהרוני)
עד שסוף סוף מצליח לבני סכנין, שוב בלגן מחוץ למגרש ואצטדיון דוחא נסגר בינתיים. היא תארח את מכבי פ"ת בקריית שמונה ותנסה לשמור על חלום הפלייאוף העליון שלה.
על הנייר מצפה לה משחק קל מול אחת הקבוצות הרעות בליגה. הקבוצה של גיא לוזון לא ניצחה כבר חמישה משחקים, והיא כבשה בהן רק שער אחד. הזרים שהגיעו, לא פוגעים. חסרונו של ליאל עבדה מורגש מדי יום, ואפילו מעט האוהדים איבדו סבלנות. מועדון כמו מכבי פ"ת לא יכול להרשות לעצמו עוד ירידת ליגה כל כך סמוך לירידה הקודמת (עלתה חזרה ב-2019/2020).