4 צפייה בגלריה
קבוצת נערים ג'
קבוצת נערים ג'
קבוצת נערים ג'
(באדיבות המועדון)
במונחים גאוגרפיים, קצרין, השוכנת בלב רמת הגולן, מרוחקת מחיפה בכ-110 ק”מ. נסיעה עד למרכז הארץ תדלג על פני כ-180 קילומטרים לכיוון. באחד המקומות המרוחקים במדינתנו הקטנה (הכל באופן יחסי, כששואלים את האנשים בקצרין), מתקיימות להן קבוצות כדורגל איכותיות שמתבססות על ילדים מהאזור.
לכל התוצאות והטבלאות בליגות הנוער והנערים, היכנסו ללשונית “משחקי היום” בלוח התוצאות באפליקציית ONE.
מרכז קהילתי גולן קצרין, זהו שמה של הקבוצה שמובילה את נערים ב' צפון 1. למועדון, שמורכב מהמועצה האזורית גולן ומהמועצה המקומית קצרין, יש גם קבוצת כדורגל המשחקת בליגת ילדים א' צפון 1. שתי הקבוצות בעלי אופי דתי ושומרות על המסורת בכך שאינן משחקות בשבתות. אחד האנשים שתומכים בפרויקט, הוא לא אחר מאשר דימי אפרצב, ראש המועצה של קצרין.
קובי בדש, הלא הוא אחיו של ברק בדש ומי שמנהל את מחלקת הספורט בקצרין, התפנה לספר על המועדונים המיוחדים, שמוצאים עצמם, לא פעם, בחיסרון מספרי מבחינת שחקנים: "אחד המקומות היפים שאפשר להגיע אליהם. מכיוון שמדובר במקום מרוחק, יחסית, הרבה פעמים אנחנו מוציאים את עצמנו פותחים עונה עם סגל דליל. גם העונה זה קרה. אבל המקום הראשון בנערים ג', מבחינתנו, מוכיח שאפשר אחרת". את התפקיד קיבל בדש לפני כשלוש שנים ומאז, אחראי על מועדוני הכדורגל בעיר, כשהאחריות היא עד לנערים בני 15. "ילדים א' שלנו קיימים מזה שנים. אין ספק שלפחות כאן קבוצת נערים ג' זה און אנד אוף".
4 צפייה בגלריה
קבוצת ילדים א' יחד עם מאמנם אלרואי כהן
קבוצת ילדים א' יחד עם מאמנם אלרואי כהן
קבוצת ילדים א' יחד עם מאמנם אלרואי כהן
(באדיבות המועדון)
בשנת 2014 הוחלט להקים את נערים ג', בשיתוף יוצא מן הכלל בין המועצה האזורית גולן לקצרין, ומאז, עד לעונת 2016/17, לא הייתה קבוצת נערים בלב רמת הגולן. אחרי שלוש שנים, הקבוצה הצעירה לא הצליחה לפתוח את עונות 2017/18 ו-2018/19 בגלל מיעוט נרשמים, כאשר את עונת 2019/20 סיימה במקום השמיני בטבלה.
כיום, מי שמאמן את קבוצת נערים ג' הוא אליה נאמן. "היות והמקום מרוחק, כפי שאמרתי, קשה להביא לכאן שחקנים או להשאיר אותם. אבל ללא ספק מדובר בבית חם ומגובש של נערים מדהימים שהם כאן אחד בשביל השני. זה יוצא מן הכלל, זו חוויה יוצאת דופן. את עונת הקורונה, שנה שעברה, בעצם, כמעט והצלחנו לפתוח, אבל היו חסרים לנו עוד שחקנים, אז החלטנו להישאר רק עם ילדים א'. יש כאן כישרונות צעירים שמלאים בפוטנציאל", סיפר בדש.
"יש לילדים א’ רצף מטורף ללא הפסדים ובמחזור האחרון הפסידו את האליפות למעלות בעונה שעברה. בעצם, אותם ילדים היום משחקים איתנו בנערים ג' ומוליכים את הטבלה. זו קבוצה שרצה ביחד כבר שלוש שנים. יש כאן גיבוש מטורף. מכירים אחד את השני בצורה מדהימה. כמובן שיש נוספים שהצטרפו אלינו, כמו מחצור וחיספין. אבל אין ספק שהאווירה כאן יוצאת דופן. סטייה של שחקן שניים לפה ולשם, אנחנו מוציאים את עצמנו בסיכון לפתיחת ליגה, אז שמירת הילדים באזור שלנו היא עבודה בפני עצמה. כל ילד כאן הוא כמו בונבוניירה מבחינתנו", המשיך המנהל.
4 צפייה בגלריה
אלרואי כהן
אלרואי כהן
אלרואי כהן
(יניב גונן)
המאמן בילדים א' הוא לא אחר מאשר אלרואי כהן, ששיחק בקריית שמונה ובהפועל תל אביב. "כן, דמות יוצאת דופן, אלרואי. הוא עושה איתם עבודה טובה, שקטה וחכמה. כהן גדל כאן בקצרין, הוא מכיר את האיזור היטב ויודע איזה פוטנציאל טמון כאן. אין ספק שהשיתוף פעולה של ההורים עוזר לנו המון. עם אמונה אפשר להגיע רחוק", סיפר בדש.
מי שמושך את מלוא תשומת הלב הוא השחקן אור פנחס. "שלוש עונות איתנו. הוא מגיע אלינו מחיספין, יישוב דתי, עם תמיכה גדולה מבית, אין משחק שאבא שלו לא מלווה אותו. זה מדהים לראות את זה. בילדים א', בשתי העונות, לפני שעלה לנערים ג' שלנו, כבש לא פחות מ-56 שערי ליגה. העונה, כבר יש לו 13 שערים ויש מי שדולקות אחריו. מדובר בילד דתי וזו יכולה להיות בעבורו בעיה, כי הוא שומר שבת – במדינה שהרבה ממשחקי הכדורגל שלה מתקיימים בשבת. אבל בהחלט מדובר בפוטנציאל מטורף".
4 צפייה בגלריה
אור פנחס
אור פנחס
אור פנחס
(באדיבות המועדון)
מחר (שישי), הקבוצה של אליה נאמן (נערים ג') תארח במסגרת המחזור ה-11 את עירוני בני כאבול מהמקום ה-11 בטבלה. המשחק יתקיים בשעה 11:00 בקצרין.
לכל התוצאות והטבלאות בליגות הנוער והנערים, היכנסו ללשונית “משחקי היום” בלוח התוצאות באפליקציית ONE.