תכנן חיסול וירצה רק 19 חודשי מאסר: בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) את עונשו של תושב באקה אל-גרביה, בן 29, שנתפס לפני כמה חודשים בזמן שנהג במכונית שקושטה כרכב חתונה - ובה נמצאו רובה קלצ'ניקוב, אקדח ואמצעי לחימה נוספים. גורמים במשטרה זעמו על העונש הקל לטענתם, וכינו אותו "מגוחך".

לפני כמה חודשים הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט השלום בעיר כתב אישום נגד שני החשודים שנתפסו ברכב: בן ה-29 ונער נוסף כבן 16 שמתגורר בכפר קרע. בחיפוש שערכו אז השוטרים ברכב הגנוב נמצאו אמצעי לחימה רבים, כולל אפודי מגן וחומר דליק, שעל פי ההערכה היו אמורים לשמש לחיסול. 

התקרית אירעה באוגוסט, בעת שצוות שוטרי סיור מתחנת עירון הבחין ברכב המקושט נוסע סמוך לכפר קרע. השוטרים בדקו את הרכב, שהיה בעל חלונות כהים בניגוד לחוק, ומצאו כי הוא נגנב ממרכז הארץ כמה חודשים קודם לכן. נהג הרכב לא נענה לקריאות השוטרים שהורו לו לעצור, וכך התפתח מרדף שבמהלכו הנהג ביצע תאונה עצמית בין כפר קרע לערערה. הנוסעים נמלטו מהרכב אך נעצרו לאחר זמן קצר.

מרדף משטרתי אחר הרכב החשוד בצפון (צילום: דוברות המשטרה)
כלי הנשק שנמצאו ברכב הגנוב | צילום: דוברות המשטרה

סנ"צ יוני חג'ג, ראש מפלג תשאול בימ"ר חוף, מסר בעת הגשת כתב האישום: "שוטרי סיור של משטרת עירון שהיו בפעילות שגרתית הבחינו ברכב שמקושט כרכב חתונות, אך העלה את חשדם והחליטו לבצע בדיקה שממנה עלה שמדובר ברכב גנוב, והשוטרים כרזו לו מיד לעצור. הוא החל בניסיון להימלט והתבצע מרדף ברחבי כפר קרע ובסיומו הרכב עלה על שלולית ונתקע. מהרכב ברחו שני חשודים לבושים בסרבלים, כובעי גרב וכפפות על הידיים. נתפסו כלי נשק ברכב ובקרבתו. הרכב היה עם בקבוקי בנזין ונראה כי הוא לקראת ביצוע עבירה פלילית. החשודים נתפסו, הוגש כתב אישום חמור נגד שני החשודים. המשטרה הבינה שלא מדובר ברכב שהיה בדרכו לחתונה תמימה, אלא ככל הנראה בניסיון של רצח. השקענו מאמצים בפענוח התיק החמור הזה".