הרופא שטיפל באישה שנדקרה בשייח' ג'ראח: "היא הייתה נסערת, הסכין הייתה גדולה מאוד"

פרופ' חגי מזא"ה מבית החולים הדסה הר הצופים סיפר שלאחר שהוציאו את הסכין מגבה של הנדקרת, גילו שהפציעה הייתה שטחית • המחבלת בת למשפחה האמורה להתפנות משכונת שייח' ג'ראח

זירת הפיגוע, צילום: דוברות איחוד והצלה

פרופ' חגי מזא"ה, מנהל המחלקה הכירורגית בהדסה הר הצופים, תיאר היום (רביעי) את מצבה של הנפגעת בפיגוע הדקירה הבוקר בירושלים. "הפצועה הייתה נסערת מאוד", סיפר מזא"ה. "זה מובן כי היא נדקרה בזמן שהיא הובילה את הילדים שלה. אבל די מהר העניינים הסתדרו". 

"מד"א הביאו ליחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פצועה עם דקירה בגב עליון", תיאר מנהל המחלקה הכירורגית שקיבל הבוקר לטיפול את האישה בת ה-26. "הם הביאו אותה עם הסכין תקועה בתוך הגב - זה דבר שצריך לעשות. ייצבנו אותה, ניתן היה להוציא את הסכין ולהעביר אותה לבדיקות הדמיה שהיו תקינות - לכן מצבה מוגדר קל ולשמחתנו הפציעה הייתה שטחית. אני מניח שצפויה לה התאוששות טובה ומהירה. הסכין הייתה גדולה מאוד באורך של כ-30 ס"מ כאשר רק הקצה הקדמי שלה היה תקוע בגב. הפצועה הייתה נסערת מאוד. זה מובן כי היא נדקרה בזמן שהיא הובילה את הילדים שלה. היא הייתה מאוד מודאגת, אבל די מהר העניינים הסתדרו".

כוחות המשטרה באזור הפיגוע, צילום: אורן בן חקון, מצלמת אבטחה

"הסכין נותרה בגב - הייתה באורך 30 ס"מ" . פרופ' חגי מזא״ה מביה"ח הדסה על הטיפול בפצועת הפיגוע בי-ם // צילום: יוני ריקנר

באשר לחקירת הפיגוע, המחבלת בת למשפחה משכונת שייח' ג'ראח האמורה להתפנות בקרוב מביתה . מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר בסיום הערכת מצב שקיים בזירה: "בעקבות פיגוע הדקירה שהתרחש הבוקר, הגענו למקום בכוחות גדולים והתחלנו בפעולות מהירות לאיתור המחבלת החשודה במעשה כולל סריקות נרחבות והתחקות אחר זהותה ומסלול בריחתה. בתוך זמן קצר, עצרו השוטרים את החשודה במעשה בתוך בית ספר לבנות שנמצא בסמוך לזירת הפיגוע והיא נלקחה לחקירה שתנוהל על ידי ימ"ר ירושלים. נמשיך להיאבק בטרור בנחישות ולפעול בכל רחבי העיר לשמירה על שלום הציבור ובטחונו".

הפיגוע אירע סמוך לקבר שמעון הצדיק ובוצע על ידי נערה פלשתינית כבת 15. צוותי מד"א העניקו לנפגעת טיפול רפואי והיא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קשה ובבית החולים מצבה הוגדר קל. כוחות משטרה החלו במרדף אחר המחבלת שנמלטה - ותפסו אותה בבית ספרה. האישה נדקרה כשהייתה בדרך עם ילדיה לבית הספר, שלא נפגעו ונשארו בהשגחת השוטרים במקום. רגע לאחר שנדקרה שאלה הפצועה: "איפה הילדים שלי?". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר