התקשורת האמריקנית רעשה הערב (שני) ושאלה בדאגה: ממה הוא מת? ב-ESPN הידיעה על ההתמוטטות שלו בסיום אימון שגרתי הייתה מהנצפות באתר ורופאים שונים התבקשו גם הם להתעסק בסוגיה. הקורונה עדיין משתוללת, אבל לא זה מה שהעסיק את האמריקנים.
ובכן, מה שהעסיק אותם הוא סוס. יש לו גם שם: מדינה ספיריט, והוא מפורסם מאוד. עד כמה אתם שואלים? מאוד. ככה זה כשרק במאי האחרון זכית בקנטאקי דרבי, מרוץ הסוסים החשוב ביותר בעולם, ויש שיגידו "המרוץ החשוב ביותר בעולם".
2 צפייה בגלריה
מדינה ספיריט
מדינה ספיריט
ארה"ב סוערת, בגלל סוס. מדינה ספיריט זוכה בקנטאקי דרבי במאי האחרון
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
מדינה ספיריט
מדינה ספיריט
"כל מה שאני יכול לומר הוא שהוא נתן לנו את מסע חיינו". מדינה ספיריט
(צילום: AP)
הכל התרחש היום בבוקר. מדינה ספיריט סיים אימון שגרתי בסנטה אניטה פארק - והתמוטט אחרי חמישה סיבובים על קו הסיום. הבעלים של הסוס, אמר זאדן, התראיין לאתר TDN וטען כי מדובר ב"התקף לב. זה היה מהיר והוא לא סבל". לאחר מכן גם ספד לו: "ברגע כזה אין הרבה מה לעשות. כל מה שאני יכול לומר הוא שהוא נתן לנו את מסע חיינו. אנחנו אבלים ועצובים".
ד"ר ג'ף בלה, המנהל הרפואי של מועצת מרוצי הסוסים בקליפורניה, טען, כשעה לאחר מכן, לעומת זאת, שסיבת מותו של מדינה ספיריט עוד לא ברורה. "דיברתי עם הווטרינר שטיפל בו, וכשהוא הגיע אליו למסלול, הוא כבר היה מת", סיפר בלה. "הוא ייצא לאוניברסיטת דיוויס בסן ברנרדינו לנתיחה מלאה ומקיפה הכוללת גם זיהוי פלילי ודגימת רקמות. נסתכל מקרוב על הלב כדי לנסות ולזהות את סיבת המוות".
מדינה ספיריט מצא את מותו כשהוא בן שלוש, חצי שנה אחרי שערורייה גדולה בה היה שותף. הסוס אמנם ניצח בקנטאקי דרבי, אך נמצא לאחר מכן חיובי בבדיקת סמים. חומרים אסורים נמצאו בגופו של הסוס, מה שגרם להשעייתו המיידית של המאמן האגדי וחבר היכל התהילה בוב באפרט.
"לא נסבול זאת", נכתב בהצהרה. "עקב האישומים הקשים, אנו נאלצים להודיע על השעייתו המיידית של המאמן בוב באפרט ולאסור עליו להכניס סוסים למתחם". ללא באפרט, מדינה ספיריט התחרה מאז בעוד שלושה מרוצים וסיים באחד מהם במקום השני, לפני פחות מחודש. המרוץ שהיה גם האחרון בחייו.