שתף קטע נבחר

רביעיות לאטו והיגוואין, ניצחונות לברצלונה וריאל

ספרד: בארסה הביסה בבית 0:6 את ויאדוליד, הקמרוני התבסס בראש טבלת המבקיעים עם 13 כיבושים. גונסאלו היגוואין חגג ב-3:4 ההפכפך של ריאל מדריד נגד ויאדוליד. ליגה שלישית: 90 דקות לגיא אסולין ב-1:1 של בארסה אתלטיק בחוץ נגד טראסה. בלגיה: אבי סטרול ולוקרן ניצחו את אנדרלכט בחוץ 2:3

הליגה הספרדית ממשיכה לספק תוצאות מדהימות ושערים בקצב מסחרר. האלופה ריאל מדריד התקשתה הערב (ש') בביתה נגד מלאגה, אבל הצליחה לגבור עליה 3:4 ולהוכיח שהיא לא מתכוונת לוותר לברצלונה במאבק על הבכורה.

 

 

כוכב המשחק היה הארגנטינאי גונסאלו היגוואין, אשר כבש את כל ארבעת השערים של האלופה, שהתאוששה מההפסד ביום רביעי 2:0 ליובנטוס בליגת האלופות. שני שערים של היגוואין היו אמנם בפנדלים, אבל הם נשרקו בתום מהלכים שהוא עצמו ניהל. אליסאו פריירה כבש ראשון לאורחים בדקה השישית כשסיים ברשת מבצע אישי והיגוואין הישווה כעבור שתי דקות.


ווזלי שניידר מריאל מדריד עם דודה ממלאגה (צילום: איי פי)

 

המרוקאי חביל באחה החזיר (18) את היתרון למלאגה כשכבש מעמדת נבדל ללא תגובת השופט והיגוואין שוב הישווה בפנדל, שמונה דקות לפני תום המחצית הראשונה, אחרי שהבלם הברזילאי וולינגטון דה אוליביירה עצר בידו מסירה של כוכב הערב. סרחיו ראמוס מריאל הורחק בדקה ה-44.

 

הקשר אפוניו בניטס העלה את מלאגה (70 בפנדל) ליתרון שלישי במשחק, אבל היגוואין הגיב דקה לאחר מכן עם בעיטה חזקה ומדוייקת מחוץ לרחבה. 12 דקות מסיום המשחק שרק השופט לפנדל בטענה שחאבייר קאייחה הכשיל את היגוואין ברחבה. השוער פרנססק ארנאו הדף את הבעיטה של הארגנטינאי, שהמשיך את המהלך ברשת והשלים יום גדול. ריאל שיחקה ללא ראול שישב על הספסל וללא רוד ואן ניסטלרוי, שייעדר חודשיים בגלל פציעה.

 

פתח פער בצמרת טבלת הכובשים, סמואל אטו (צילום: AFP) 

 

אם היגוואין הפך לכוכב על בעקבות המשחק והראה שהוא וירטואוז, אז החלוץ הקמרוני סמואל אטו שוב הוכיח שהוא שחקן אדיר כשחגג עם רביעיה לרשת ויאדוליד בניצחון של ברצלונה 0:6 ב'קאמפ נואו'. בארסה שוב הציגה את המשחק השוטף שלה ודרסה את יריבתה ששימשה כתפאורה בלבד. הניצחון מותיר את שחקניו של פפ גוארדיולה בראש הטבלה גם אחרי עשרה מחזורים.

 

בדקה ה-12 קיבל אטו מסירה מדני אלבס וכבש את הראשון ובדקה ה-30 עמד מאזנו על צמד, אחרי שהוא בעט מקרוב פנימה בעקבות הדיפה של השוער סרחיו אסנחו מבעיטה של תיירי הנרי. בדקה ה-42 קיבל אטו מסירה מליאו מסי וכבש את השלישי ולפני המחצית הוא הספיק לנצל כדור שהגיע אליו מההגנה (בעקבות פריצה של אטו) כדי להשלים 13 כיבושים העונה. 


ערב בלתי נשכח, גונסאלו היגוואין (צילום: איי פי) 

 

הכמות הזו מציבה את אטו במקום הראשון בטבלת כובשי הליגה, שלושה יותר מדויד וייה מולנסיה וארבעה יותר מהיגוואין. בדקה ה-71 ניצל תיירי הנרי טעות בהגנת ויאדוליד כדי למסור לאיידור גודיונסון, שכבש את החמישי.

תיירי הנרי כבש מקרוב את השישי שבע דקות מהסיום, כשסיים ברשת מבצע משותף למסי ואלכסנדר חלב.  

 

המחזור העשירי יושלם מחר (א') כאשר ויאריאל תארח את אלמריה ו-ולנסיה תשחק בחוץ נגד חטאפה. יתר המשחקים מחר: דפורטיבו לה קורוניה - אספניול; מאיורקה - אתלטיק בילבאו; נומנסיה - ריאל בטיס; אוסאסונה - אתלטיקו מדריד; ראסינג סנטאנדר - ספורטינג חיחון; סביליה - רקראטיבו הואלבה.

 

90 דקות לגיא אסולין בתיקו של ברצלונה ב'

החלוץ הישראלי גיא אסולין שיחק 90 דקות בתיקו של ברצלונה ב' 1:1 בחוץ נגד טראסה בליגה השלישית בספרד. מאריץ' כבש (32) לבארסה אתלטיק, קורטו הישווה (46).

 

בלגיה: הבלם הישראלי אבי סטרול שיחק 90 דקות בניצחון של לוקרן 2:3 בחוץ על אנדרלכט. עומר גולן לא שותף, מכיוון שמאמנו החליט לשחק עם חלוץ אחד. מוסה מאזו כבש צמד ללוקרן (24 ו-32) ופרדריק דופרה הוסיף עוד אחד (53). ג'ונתן לגר (65) וניקולאס פרוטו (73) כבשו למפסידים.

 

בעקבות התוצאה מדורגת לוקרן במקום השמיני אחרי 11 מחזורים. גנק מדורגת חמישית בעקבות הפסד 1:0 לווסטרלו. אליניב ברדה לא שיחק בגלל כרטיסים צהובים שצבר והתקשורת בבלגיה ציינה: "גנק חסרה את היעילות של הישראלי ברחבה".


פורסם לראשונה 08/11/2008 23:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים