"שכטר סחט פנדל מפוקפק" - אלו היו הכותרות השבוע, לאחר ניצחון הפועל באר שבע 1:2 על האחות האדומה מת"א. לאורך השנים ראינו הרבה כותרות כאלו. להודות על האמת, יכולות ההבקעה של איתי שכטר אינן מן הגבוהות ביחס לחלוצים. לעומת זאת, יכולת הנפילה שלו ברחבה הפכה מזמן לשם דבר.
שנים מדברים על שכטר הארטיסט, הצוללן, המתחזה, זה שכל משב רוח קל גורם לו ליפול ברחבה בניסיון לסחוט פנדל. ההצגות של שכטר עשו עוול משווע לבלמים רבים והפילו בפח גם את האוחזים במשרוקית. עד כדי כך, שעם הזמן החלו השופטים להיזהר מקניית כרטיס להצגה היומית של שכטר. עד פה אני לא מחדש לכם שום דבר. מי שחידש לנו השבוע זה שכטר עצמו, שסוף סוף אמר בלי להתבייש: "הייתה אולי נגיעה קטנה... כל מגע זה פוטנציאל לפנדל".

1 צפייה בגלריה
איתי שכטר
איתי שכטר
איתי שכטר
(צילום: הפועל ב"ש)

אז הנה, שחור על גבי דף אינטרנט, גיבור החיל חושף את האסטרטגיה שמביאה לו חוזים יפים: הוא מנצל כל נגיעה כדי ליפול, להטעות את השופט ולקבל פנדל שלא מגיע לו. אגב, טיפ קטן לאנשים בשחור: תסתכלו על הרגליים של שכטר. כשהמגע העדין של הבלם אינו מספיק כדי להכשיל אותו, שכטר למד ליפול באופן מלאכותי: הוא גורם לכף רגל אחת שלו לגעת בכף רגל שנייה, וכך הוא נופל. תסתכלו בהילוכים החוזרים ותראו. ככה זה, צריך לעזור לבלם להכשיל אותך.
ב 2019 אמר שכטר בראיון לנדב צנציפר ומשה שיינמן כי הוא "מבין את המשחק טוב יותר מחלוצים אחרים". ופה אני דווקא נוטה להסכים איתו. שכטר באמת מבין הרבה: הוא מבין שיכולות ההבקעה שלו אינן מן המשובחות, הוא מבין שעדיף לו לנסות ליפול ברחבה כדי לקבל שריקה לבעיטת עונשין, מאשר לנסות להבקיע באופן ספורטיבי, והוא מבין שיש עדיין שופטים בישראל ש"קונים" את ההצגות שלו. מבחינה זו, שכטר מצא דרך להוציא את המקסימום ממה שהוא – שחקן כדורגל בינוני, אבל פוטנציאל אוסקר בנפילות ברחבה.
המשחק ששכטר מבין אותו טוב יותר מאחרים, הוא משחק תיאטרון העבירות המדומות. האם זה הוגן? האם זה ספורטיבי? במציאות שבה שחקנים מסוימים נכנסים בפראות ברגליהם של חבריהם למקצוע, שכטר לפחות מסכן רק את הבריאות שלו עצמו. תחשבו על זה, הבנאדם כל הזמן חושב איך ליפול על הדשא. כואב, לא?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 15:24, 06.12.21