"קובבה ענקית, הוא שמן וגדול": קובי מאור זועם על משתתפי "הישרדות" - ובצדק

לפעמים אנחנו נותרים ללא מילים: השחקן קובי מאור לא נשאר אדיש לרפש שיצא מפיהם של המתמודדים כשדיברו על החזות החיצונית שלו • "יש גבול להכלה שלי, אחרי הפרק התפרקתי", כתב

צודק בכל מילה. קובי מאור, צילום: רשת 13

איפה עובר הגבול בין האישי לאסטרטגי? והאם הכל באמת לגיטימי גם בתוכניות ריאליטי שבהן נשחטות כל הפרות הקדושות ונפתחות כל תיבות הפנדורה בשם הרייטינג?

הסוגיה הנפיצה הזו יצרה אמש (רביעי) פיצוץ ברשת ומחוצה לה, לאחר ששודר פרק טעון במיוחד ב"הישרדות", פרק שבו השחקן קובי מאור נפל קורבן למעשה בריונות של ממש, כזה שלא רק הותיר אותו פגוע, אלא התוכן שנאמר בו מהווה סכנה של ממש בכל הנוגע לגבולות הכל כך רגישים בין הלגיטימי לבין המסוכן.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Kobi Maor (@kobi_maor)

"הצפייה בפרק של הישרדות אתמול הייתה חוויה לא פשוטה עבורי", פתח מאור (44) את הפוסט הארוך שהעלה הבוקר (חמישי) לאינסטגרם שלו, שעות לאחר הפרק שעורר סערה גדולה.

"לשמוע כוכב ילדים ענק במדינת ישראל, זה שמלמד את הילדים שלנו להאמין בעצמם כי האמת בתוכם ועוד מלא מילים יפות שככל הנראה אין בהן אמת של ממש, מדבר על המשקל שלי באופן רדוד ופוגעני", כתב מאור על דבריו של יובל שם טוב.

"זה לא קובי, זה קובבה. זה לא קובבה, זאת קובבה ענקית. הוא שמן, הוא גדול, הוא כביר. איך אני מטפס על הדבר הזה? כמו טרול ענק. באיזשהו שלב לא ידעתי אם אני מחבק את קובי או את הכדור", ציטט מאור את הדברים שאמר שם טוב בתוכנית.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Kobi Maor (@kobi_maor)

"מעניין איך זה היה נגמר אם הוא היה מדבר ככה לאחת הנשים. חשבתי שהסיוט נגמר", הוסיף מאור, "אבל אז הגיעה הספורטאית האולימפית ורד בוסקילה עם המשפט הבא: 'קובי הזה הוא פר, הוא הר אדם'. ורד, הזיכרון שלך קצר", פנה מאור אל בוסקילה ישירות בכעס מהול בעלבון.

"שכחת מה הרגשת כשפאני קראה לך כבדת משקל?", הזכיר מאור את חילופי הדברים הקשים בין בוסקילה לבר מוחא שעוררו סערה. "היה לך חשוב לעורר שיח במועצת השבט סביב הנושא של דימוי גוף. אבל עליי מותר. לי את קוראת פר והר אדם, סירייסלי? חשבתי שזהו, נגמר. אבל זה לא נגמר, הגיע הדובדבן, כי לא הספיק להם כנראה. ואז המנחה - שאני באופן אישי מאוד מחבב - מכנה אותי 'סמיטריילר', כאילו אין עבורי דימוי אחר לאיש חזק".

שכחת מה הרגשת כשפאני קראה לך כבדת משקל? ורד בוסקילה, צילום: אוהד קב

"כשאני חושב על זה לעומק, לא הפריע לי שירדו על אופן המשחק שלי. סטייק, זגזגן? גדי יכול לצחוק על זה שהתהפכתי לא מעט, שבגדתי, לדבריו. לפחות זה חלק מהפורמט האמיתי של המשחק. אבל לרדת עליי באופן אישי, על משקל הגוף שלי, על החזות הפיזית שלי ועל היותי אדם שמן?! זו חציית קווים בוטה ופוגענית", כתב בכעס מאור.

"בחיי שהתאמצתי שלא להיפגע. סף ההכלה שלי גבוה. אבל כשאריאל הבן שלי סיים לצפות בפרק, נכנס בדממה לחדר והלך לישון, הרשיתי לעצמי להתפרק. בעיית ההשמנה במדינת ישראל קשה וידועה. ילדים מוחרמים במסגרות הלימודים על בסיס המשקל שלהם, מי כמוני יודע את זה. כל חיי נאבקתי במשקל, ויחד עם זאת תמיד הגנתי על חלשים ורגישים", כתב.

"תגידו מה שאתם רוצים, מעולם במשחק לא קראתי לאיש בשמות או פגעתי באיש. בחירת המילים כאן היא בחירה אומללה. לאותם אלה שבחרו לכנות אותי בכינויים פוגעניים, עשו טובה: רק אל תגיעו אחר כך להתארח בתוכניות הטלוויזיה ותחבקו ילד שעבר ביזוי או חרם בבית הספר בגלל עודף משקל, רק כדי להאדיר את מעמדכם ולהיראות רגישים בקרב הקהל שלכם", קרא מאור לכל אותם אלה שבעיניו מייצגים את הצביעות.

"זה הכל חוץ מהישרדות, בושה", חתם את הפוסט כשהוא מתייג את הזכיינית רשת ואת עמוד התוכנית הרשמי.

חצה את הגבול. יובל שם-טוב, צילום: רשת 13

דבריו הקשים של מאור לא נפלו על אוזניים ערלות, ולצד מאות תגובות בלטה גם זו של שם טוב עצמו שכתב לו: "קובי היקר, התכתבנו הבוקר, וגם פה אני שוב מתנצל בפניך לפני כולם. לא הייתה כל כוונה לפגוע, אלא קצת לשלב הומור בחוויה הלא פשוטה שכולנו עוברים. כנראה שחציתי את הגבול, סליחה".

"קובי אהוב יקר שלי", הוסיף גם החבר לאי מייקל לואיס שביקש לחזקו. "אתה איש חזק. תמיד ידברו עלינו ויגידו עלינו דברים כאלה ואחרים, זה לא אומר שזה מה שאנחנו. אנחנו מי שאנחנו מחליטים. גאה בך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר