5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
(רדאד ג'בארה)
בדקה ה-25 אישר אוראל גרינפלד, שופט המסך, לארז פפיר כי השער של טל בן חיים חוקי ומכבי תל אביב עלתה ל-0:1 על נוף הגליל. החלוץ כבש משחק שני ברציפות, הצהובים שמחו, אבל דקה לאחר מכן כבר הראו לכולם, שוב, למה זו קבוצה מלאת בעיות. במקום להבין את המצב בו היא נמצאת, להתחיל לשחק מכוער, להניע כדור בחלק האחורי בכוח, לשרוף את הדקות ולתת לנוף הגליל לצאת מהכלים ואז ללכת ולתת את השני ולגמור את המשחק, הקבוצה הצהובה המשיכה לנסות את כל מה שלא עבד לה לפני כן. הרי הגול לא הגיע מדומיננטיות או לחץ או שטף כלשהו. הוא הגיע במקרה.
אבל מכבי ת"א לא מבינה כנראה את מצבה, או שלא מוכוונת להבין את מצבה. היא המשיכה לשחק את המשחק שלא עבד ובסוף קיבלה גול מגוחך ממצב נייח. ההגנה הגרועה ביותר בליגת העל, שהוציאה 17 שערים מהרשת שלה העונה, סיפקה עוד הוכחה שבמקרה הזה לא מדובר רק בחלק אחורי - זו פשוט קבוצה שלא יודעת להגן, לא יודעת להיות מכוערת, לא יודעת לגמור משחקים. קוראים לזה גם אופי, ונראה שהוא חסר בכמויות, לא פחות מאיכות שנראה שאין בקבוצה העונה. זו בדיוק הסיבה שכל הבנייה הפנטזיסטית של הקיץ נראית תלושה. ניסו לייצר סגל “יצירתי” אך נותרו עם קבוצה שקודם כל צריכה לעשות את הבסיס בצורה טובה ולא מסוגלת לכך.
יש עוד דברים כמובן. הקבוצה נראית שחוקה. גבי קניקובסקי משחק על אדי הדלק האחרונים שלו, אנריק סבוריט, אנדרה ז'ראלדש ולואיס הרננדס בעונה קטסטרופלית אך עדיין ימשיכו לפתוח בכל משחק, הקישור הצהוב פשוט חלש ולא מסוגל לייצר כלום, אך עדיין אותם השחקנים יפתחו פעם אחר פעם. לעיתים זה מרגיש לא הוגן לבוא בטענות למאמן, כי ברק יצחקי לא מאמן, הוא רק סיים קרוס פרו ובכלל תפקידו הוא מנהל ספורטיבי. יש פה מצב קשוח מאוד, שעוד יכול להותיר נזק על יצחקי גם כשיחזור להיות מנהל ספורטיבי. אפשר גם להבין את הקונפליקטים שאיתם הוא צריך להתמודד. איך זה יראה כאשר המנהל המקצועי ששיכנע שחקנים לחתום על חוזים חדשים או להגיע מעבר לים, יצטרך לבוא עכשיו ולהגיד להם לשבת בצד?
כשג'ורדי קרויף עזב הוא אמר שזה הדבר שהיה לו הכי קשה. לעמוד מאחורי ההחלטות שהוא קיבל כמנהל מקצועי, דרך העיניים של המאמן. לפעמים מה שאתה בונה על הנייר בקיץ, מתגלה לך אחרי כמה חודשים כלא טוב מספיק, אבל בדיוק בשביל זה צריך מאמן שיחליט לפי מה שטוב לקבוצה מקצועית, בלי דברים שמסיחים את דעתו או משפיעים עליה, וקשה לדעת האם הסיטואציה הנוכחית לא מובילה את ברק יצחקי לבצע בחירות לא נכונות גם מהסיבות האלה.
אחרת, איך אחרי הופעה באמת לא טובה מול הפועל חיפה במחצית השנייה, השינוי היחיד שבסוף קרה זה אוסמה חלאילה על סטיפה פריצה? איך בדיוק השחקן האחרון במערך, בשפיץ, היה אמור לשנות את פני הקבוצה שסבלה שוב מבעיות בהגנה ובקישור? הרי ברור ששם עיקר הנושא. דווקא קוואס, בן חיים ופריצה היו רחוקים מלהיות הבעיה נגד הפועל חיפה. הם היו המניות הבטוחות למשחק נגד נוף הגליל, כל השאר לא, אבל דווקא את השאר יצחקי לא החליף וכאשר עשה כבר שינויים הם היו מאוד מאוחרים.
ירון הוכנבוים הודה אחרי המשחק שהוא הרגיש ב-20 הדקות האחרונות שהשחקנים שלו כבר לא עומדים על הרגליים בכלל ולא מסתדרים עם קצב המשחק. יצחקי מצידו הגיב לנושא הזה בדקה ה-85 וגם, לא הלך עד הסוף. כל המשחק של מכבי ת"א הלך דרך ז'ראלדש וסבוריט, שנמצאים ביכולת פשוט נוראית, מדוע לא להחליף דווקא אותם? אפילו להמר עוד ולשים את גררו במקום ז'ראלדש, משהו שמשדר דברים אחרים. אולי השיעור הגדול ביותר מכבי ת”א צריכה להעביר את עצמה לקראת יום ראשון זה שהגיע הזמן להחזיר את הרוע, לשחק מגעיל ולנצח, כי מה כבר נשאר לה מעבר לזה אם דרך המשחק שהיא מנסה לכפות, היא לא מצליחה לנצח בבית את נוף הגליל?
5 צפייה בגלריה
אנריק סאבוריט. ממשיך להיות חלש ולפתוח בכל משחק
אנריק סאבוריט. ממשיך להיות חלש ולפתוח בכל משחק
אנריק סאבוריט. ממשיך להיות חלש ולפתוח בכל משחק
(רדאד ג'בארה)
מסיבת העיתונאים אחרי המשחק הייתה טעונה מאוד. השתתפו בה ברק יצחקי וטל בן חיים, כלפיהם הופנו שאלות מאוד קשות ואפילו האשמות. יצחקי: "לא היה לאף אחד משחק טוב. יש רק דרך אחת והיא לעבוד קשה. זו ססמה אבל זו האמת. אם אנחנו רוצים להשתפר צריך לעבוד קשה ולשחק הרבה הרבה יותר טוב. אנחנו בתקופה לא טובה, מתחילת השנה למעשה אנחנו לא מספקים תוצאות וכדורגל שמצפים מאיתנו. אני מאמין שיש פה שחקנים טובים וזה צריך להתחבר. אם לא נמשיך לעבוד זה יראה כמו היום".
על השיח בחוץ שהקהל מרגיש שהמועדון ננטש ע"י גולדהאר ואולי זה מחלחל פנימה לדשא, השיב יצחקי: "אתה מקשר פה דברים שאני חושב שהם לא משפיעים בכלל על המועדון. יש פה מועדון באמת חזק. אתם יודעים ומסקרים את הקבוצה הרבה שנים. העונה הזו נפתחה לא טוב ואנחנו לא מתחבאים, אבל זה אך ורק הצוות והשחקנים. אנחנו צריכים לצאת מזה ביחד. אנחנו מכבי ת"א, אבל כבר קרה בעבר לפני כמה שנים שג'ורדי ירד לקווים והתעלמת מהדוגמה הזו כשציינתי אותה לפני כמה ימים. גם היום יש מנכ"ל, וגם היום יש מנהל. ג'ורדי ירד להיות מאמן לתשעה משחקים, אני עדיין לא הגעתי לתשעה משחקים.
המועדון מאוד חזק, ודווקא בתקופה פחות טובה אנחנו צריכים להיות מאוחדים כי בתקופות קשות החזקים מתגלים ולא כשהכל טוב והכל שמח. דווקא בתקופות קשות אני מצפה קודם כל ממני וכמובן מהשחקנים ומהאנשים סביב המועדון לתמוך בקבוצה כי אנחנו נמדדים ברגעים קשים ולא רק כשאנחנו מניפים צלחות וגביעים. אני חושב שיש פה קבוצה טובה, יש לנו סגל ואיכות שלא תואמים את המקום שלנו. אנחנו שווים הרבה יותר ממקום שישי".
5 צפייה בגלריה
אנדרה ג'ראלדש. עונה פשוט חלשה של המגן הימני
אנדרה ג'ראלדש. עונה פשוט חלשה של המגן הימני
אנדרה ג'ראלדש. עונה פשוט חלשה של המגן הימני
(רדאד ג'בארה)
טל בן חיים אמר: "אנחנו פשוט לא מספיק טובים, בסיטואציות כאלה בכדורגל אין מה להתחבא ולחפש תירוצים. זה בכלל לא קשור למה שאתם (העיתונאים) אמרתם כמו "מיץ' לא מעורב" או מאמן, זה לא האישיו בכלל כי אם היינו מנצחים אף אחד מכם לא היה אומר משפטים כמו "זה סטארט אפ קבוצה בלי מאמן" (נאמר על ידי כותב שורות אלה, ר.א), כי זה משהו שכבר קרה בעבר, ואני חושב שאנחנו צריכים לנצח את נוף הגליל בבית בכל סיטואציה, עם מאמן או בלי מאמן. אנחנו צריכים ללכת הביתה, להסתכל במראה באופן אישי וכקבוצה ולראות מה אנחנו עושים לא בסדר. לעבוד עוד יותר קשה כדי להגיע למצב שאנו משיגים את התוצאות שהמועדון הזה ראוי להם".
"יכול לשבת פה שחקן או מאמן ולהביא לך תירוצים מפה עד מחרתיים. זה לא אנחנו. אין לנו תירוצים לדבר כזה, לאיך שנראינו מהראשון ועד האחרון, אין אף שחקן שהתבלט היום. צריך להפיק לקחים ולהתקדם קדימה", המשיך החלוץ. "חד משמעית אנחנו לא צריכים לקבל את הגול הזה היום או לקבל כל כך הרבה שערים. זה נובע מכך שכרגע כקבוצה אנחנו לא מספיק טובים".
על התחושות האישיות שלו אמר בן חיים: "תחושות קשות מאוד. להגיע למצב שאנחנו מובילים 0:1 בבית, פתחנו קצת מהוסס ולא מדויקים ולא הזזנו את הכדור מהר, אבל כבר הגענו למצב שמובילים 0:1, ויש משחקים כאלה וימים כאלה בלו"ז צפוף שזה יום פחות טוב אז לא היה קורה כלום אם היינו גומרים את המשחק הזה ב-0:1. לצערי שוב ספגנו גול ממצב נייח וזה נגמר בתיקו ושוב זה דבר שאסור שיקרה. אסור לנו להפסיד נקודות בבית. עשינו משחק טוב נגד הפועל חיפה וניצחנו משחק קשה, קיווינו להמשיך את המומנטום וזה לא קרה".
5 צפייה בגלריה
טל בן חיים: "אין לנו תירוצים לדבר כזה, לאיך שנראינו מהראשון ועד האחרון"
טל בן חיים: "אין לנו תירוצים לדבר כזה, לאיך שנראינו מהראשון ועד האחרון"
טל בן חיים: "אין לנו תירוצים לדבר כזה, לאיך שנראינו מהראשון ועד האחרון"
(רדאד ג'בארה)
ג'ק אנגלידיס או מיץ' גולדהאר עדיין לא הוציאו מסר מעצמם על המצב, אך במועדון מבהירים: "גולדהאר מעורב בהכל יום יום, הוא לא נטש את המועדון, אתם מנסים לייצר מציאות ולבנות פה משהו שלא קיים. המועדון מנוהל, הדברים מנוהלים, מיץ' וג'ק עובדים על התהליך הזה יחד עם שרון תמם וברק יצחקי. הקו הזה של ישראל - קנדה עובד ללא הפסקה. אין שום משמעות לאם ג'ק אנגלידיס פה או מיץ' גולדהאר פה. כשלקחנו אליפויות לא שאלתם למה הם לא כאן ולא אמרתם שהמועדון ננטש. כרגע הסיטואציה היא שהקבוצה לא משיגה תוצאות וזה מייצר ומלבה שיח לא נכון, שיח שקרי, מעוות, שמנסה לבנות מציאות מלאכותית. גולדהאר מעורב והמועדון לא ננטש".
"תהליך מינוי המאמן הוא לא פשוט. נתקלנו בקשיים, אין ספק שזו תקלה שעד לרגע זה, כמעט 40 ימים, ולא הצלחנו למנות מאמן חדש. אף אחד לא אומר שזו לא תקלה. ניסינו למנות מאמן אחרי פיטוריו של פטריק ואן לוון, קיבלנו תשובות שליליות ממספר מאמנים, כשדבר כזה קורה והבחירות הראשונות שלך אומרות לא, אז אולי הדבר הנכון לעשות הוא לקחת רגע צעד אחורה כדי לנתח את הסיטואציה, כי אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ליפול עם עוד מאמן עכשיו. אז הדברים כל הזמן בתהליך וכל הזמן עובדים על הנושא, ומדברים עם מאמנים בתקווה שנוכל למצוא את האיש הנכון בקרוב מאוד, אבל גם צריך שיהיה ברור שגם בלי מאמן - תוצאה כמו תיקו נגד נוף הגליל לא יכולה להתרחש. הקבוצה צריכה להוציא מעצמה הרבה יותר גם במצב הנוכחי".
בשורה התחתונה, מכבי ת"א ניסתה להחתים ארבעה מאמנים אחרי פיטוריו של ואן לוון. ולדימיר איביץ', מנולו חימנס ואלפרד סחרודר היו השמות הבולטים שדווחו בתקשורת, אך לא הצליחה לעשות זאת. על פי הידוע, אחרי לאסק נפתחו שיחות עם מועמדים חדשים אחרי שהמועדון עשה סינון מחדש, בניסיון להתפקס על הדמויות הנכונות והמתאימות.
5 צפייה בגלריה
סטיפה פריצה מאוכזב
סטיפה פריצה מאוכזב
סטיפה פריצה מאוכזב
(רדאד ג'בארה)
אולם, בנימה פרשנית יותר, אי אפשר לצבוע שמיים שחורים בכחול. מכבי ת"א עדיין בלי מאמן, כבר יותר מדי ימים, וכל עוד לא ינחת כאן אחד כזה, וכל עוד גולדהאר לא יעביר בעצמו, במילותיו, מסר החוצה שהוא עוד פה - הרחשים ימשיכו, גם אם מתחת לפני השטח עדיין מאוד אכפת לו, והוא מעורב מאוד, והמועדון כן עובד וכן עושה. אך עד שזה לא יקרה ובשטח יהיו אמירות מפורשות שלו, או לחלופין תוצאות למעשים, אפשר להבין למה הקהל כבר לא משוכנע וחושש מאוד.