הפרקליטות הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד האחים יצחק רון וליז אוזפרנקו בגין גרימת מותו ברשלנות של הראל חיים מדלעי בן ה-6, שטבע בחודש יוני האחרון בבריכה שבבעלות אחותם בבת ים. החשדות נגד האחים פורסמו לראשונה ב-N12.

על פי כתב האישום, יצחק התקשר לאימו של הילד הראל והציע שיצטרף אליו ואל בני משפחה נוספים לבילוי בבריכה. המקום היה סגור באותה העת לקהל הרחב ועל כן לא נכח במקום מציל. עוד נכתב בכתב האישום כי לאחר שיצחק הניח על ידיו של הראל בן ה-6 מצופים, הוא התיישב עם אחותו מאחורי גדר, באופן כזה שלא אפשר לו ליצור עם הראל קשר עין.

לאחר זמן מה, הראל שחה אל החלק העמוק של הבריכה, הסיר את המצופים מידיו - והחל לטבוע. בכתב האישום, מציינת הפרקליטות, כי זוג האחים ושאר הנוכחים הבחינו במתרחש רק שבע דקות לתוך אירוע הטביעה. עם הגילוי, מיהר אחד הנוכחים למשות את הראל מהמים ולבצע בו פעולות החייאה. הוא פונה לבית החולים כשהוא ללא דופק ונשימה, וסובל מבצקת מוחית. לאחר כמה ימי אשפוז נקבע מותו בבית החולים.

הוריו של הראל בן ה-6 שטבע בבריכה (צילום: N12)
הוריו של הראל בן ה-6 שטבע בבריכה | צילום: N12

הפרקליטות כתבה בכתב האישום: "הנאשמים נכנסו לבריכה על אף שהיו מודעים לכך שהיא סגורה וללא נוכחות מציל, לא מילאו את תפקידם כאחראים על הקטין ונתנו דעתם על המתרחש בבריכה". הוריו של הראל, שירה ולירון, שוחחו בזמן האשפוז עם N12 וקראו: "הורים - אל תגידו לי זה לא יקרה, אל תורידו את העיניים לשנייה, זה יכול לקרות לכל אחד".