הסדרה הזאת משאירה אבק ל"חתונה ממבט ראשון"

הדוקו-ריאליטי "טיפול זוגי", שעלתה בכאן 11, מצליחה לתעד בעדינות וברגישות דינמיקה של בני זוג, ובניגוד לריאליטי השידוכים של קשת 12, היא כוללת אנשים אמיתיים שלא באו בשביל הפרסום

מתוך "טיפול זוגי", צילום: כאן 11

בשורה חשובה לכל הזוגות הנשואים: לכולם יש אותן צרות, אתם לא מיוחדים כלל. הוא רואה כדורגל ובינתיים היא נרדמת, היא זקוקה לחיזורים והוא צריך יחס ממנה, הם תכננו ערב רומנטי אבל התבטל להם הסידור לילדים, וכך הלאה. בזה אחר זה מציפים משתתפי הדוקו־ריאליטי החדש של כאן 11 את החיכוכים הנ"ל, וגם ויכוחים אחרים, ומוכיחים שבסופו של דבר - לכל זוג עם ילדים יש אותה שגרה מתישה.

חוץ מזה, מתברר גם כי ניתן להראות היום בפריים־טיים בעיות רגילות של בני זוג אמיתיים, ולא חייבים רק להתעסק בפומפוזיות עם שידוכים מומצאים, ואיזו השפעה יש על קשר אם בחורה לא מורידה איפור, רוחנית מדי או לא נמשכת לגבר שלה.

אתמול שודר פרק הבכורה של "טיפול זוגי", אשר מצליחה לתעד בעדינות תהליך טיפולי שאותו עברו במשך חצי שנה ארבעה זוגות על הספה של שרון ברעם־וולובסקי, פסיכולוגית ומטפלת זוגיות. המצלמות הוסתרו בחדר כדי לספק תחושת פרטיות, והזוגות אכן נפתחים, משתפים בקשיים, בריבים הכי נוראיים ובמחשבות הכי איומות זה על זה. והכל מוגש בעריכה קצבית ומחבקת, עם מחשבה וחמלה לגבי מה משודר ומה נחתך בעריכה.

ברעם־וולובסקי, כך מסתמן בינתיים, מחזקת נפשית את מטופליה, ובו־בזמן גם עוזרת להם לראות את בן הזוג או בת הזוג באור נוסף, וככה להתקרב מחדש. בניגוד לאחרים היא לא משתמשת בתואר "פסיכולוגית" ובכלי הטיפול שלמדה עבור המקצוע לצורך הבידורי, וגם לא כדי לקדם אינטרסים של ההפקה. ממש מוזר שצריך לכתוב זאת, אבל זה כנראה מוכיח כמה נדירה אתיקה מקצועית על המסך, ועד כמה גבולות החשיפה הפכו מזמן שקופים.

וגם - הזוגות בסדרה הם אנשים אמיתיים, ולא רודפי פרסום שזורקים את בת הזוג שלהם שבועיים אחרי סוף הצילומים והשלמת התהליך. לא מבחינים כאן במניפולציות של מטפל במטופל, אלא ברצון אמיתי של כל הצדדים לעשות תהליך. בקיצור, "טיפול זוגי" היא לא "חתונמי", ולמען האמת - היא יותר נעימה לצפייה ומשאירה לה אבק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר