לאחר עליית הטליבאן לשלטון והתפשטות בצורת בצפון אפגניסטן, רביה ושתי בנותיה הקטנות נאלצו לעזוב את ביתן במרץ 2020 ולחפש מפלט. לאחר שנותרו בלי מזון, מים וקורת גג, רביה נאלצה לקבל החלטה נוראית – לחתן את שוקריא, בתה בת ה-11, בתמורה לאוכל וכסף. "אני יודעת שהיא ילדה ושזה מוקדם מדי בשבילה להינשא", תיארה רביה לרוחי קומאר, כתבת האטלנטיק, "הייתי צריכה לבחור בין הנישואים שלה ללוויות שלנו".

>> "הילדים שלי גוססים מרעב. נאלצתי למכור את התינוקת כדי שיהיה להם אוכל"

שוקריא לא התנגדה לחתונה ונערכה לכך בחודשים האחרונים. היא למדה לבשל, לתפור ולקרוא בקוראן, "כדי שאוכל להיות אישה טובה", לדבריה. אמה מדגישה שלא הייתה לה ברירה: "אני לא יכולה להרשות לעצמי אפילו להאכיל אותה - זו הייתה האפשרות היחידה שלנו. חוץ מזה, היא תישלח למשפחה טובה שתוכל לטפל בה".       

בתמורה לשוקריא, הובטח לרביה כסף וסחורה בשווי של יותר מ-6,000 דולר. עד כה, לדבריה, היא קיבלה בערך שישית מהסכום עבור מזון והוצאות רפואיות לבנותיה. "אני צריכה רק צרכים בסיסיים, כדי לשרוד", אמרה, "אני לא אתן להם את הילדה שלי עד שכל הסכום ישולם".

נישואים בקרב ילדים הם לא תופעה חדשה באזור, אך לפי דיווחים, ישנו זינוק במספר הנישואים לאחר עליית הטליבאן לשלטון ושינויי האקלים. "כשהחקלאות קרסה ובעלי חיים התחילו למות, נערים צעירים עזבו את בית הספר ונשלחו לעבוד כדי לפרנס את המשפחות", מתאר קודרטוללה, קשיש מכפר במחוז פאריאב שחי במחנה הפליטים עם רביה, "הורים שהיו להן בנות, מכרו אותן לנישואין".  לדבריו, שוקריא לא הייתה הילדה היחידה שנמכרה, אך משפחות רבות לא רוצות להיחשף. "רבים מהם מודעים לכך שזה לא בסדר לחתן בנות כל כך צעירות", הסביר.