שתף קטע נבחר

אגרוף: ארד ליוסף עבדלג'אני באליפות אירופה

המתאגרף (מעל 91 ק"ג) הביא לישראל מדליה ראשונה בתחרות אחרי הפסקה של 12 שנה. בחצי הגמר הפסיד עבדלג'אני לסרגי קומוזין הרוסי בהחלטת שיפוט שערורייתית

לונדון 2012 ממתינה לו. יוסף עבדאלג'ני, המתאגרף הבכיר של ישראל ונציג מועדון כפפות הזהב עכו, המתחרה במשקל של מעל 91 ק"ג, זכה היום (ו') במדליית הארד באליפות אירופה, שנערכת במוסקבה שברוסיה, לאחר שהפסיד בהחלטת שיפוט שערורייתית בחצי הגמר.

 

עבדאלג'ני התמודד בחצי גמר אליפות אירופה מול סרגי קוזומין המקומי. שריקות הבוז הרמות שקיבל הישראלי בהצגת שמו בפתיחה לא הרתיעו אותו והוא עמד יפה בסיבוב הראשון שהסתיים ב-0:0, למרות שהרוסי ניסה לתקוף כמה פעמיים.

 

בסיום ההפסקה ולאחר הסיבוב הראשון, קרא השופט לעבדאלג'ני וביקש לבדוק את הכפפות שלו. כעבור כמה שניות פסק השופט כי השרוכים באחת הכפפות של הישראלי לא קשורים היטב ונתן הוראה לסיים את הקרב בניצחון טכני לרוסי.

 

למרות ההפסד, זכה עבדאלג'ני בארד, לאחר שבדומה לג'ודו וכמה ענפים נוספים גם כאן מחולקת המדליה לשני המפסידים בחצי הגמר. מדליה זו היא גם הראשונה של ישראל באליפות לאחר 12 שנה.

 

עבדאלג'ני שהיה רחוק קרב אחד מהעפלה לאולימפיאדת בייג'ינג 2008, ממשיך בקו ההתקדמות שלו בשנתיים האחרונות אחרי שעלה לשמינית גמר

אליפות העולם האחרונה והצליח בתחרויות הבינלאומיות האחרונות. עבדאלג'ני יקבל בקבלת פנים מהוועד האולימפי בשבוע הבא, מענק של 37,500 שקלים ומאמנו מחמוד תרשיהאני יקבל מחצית מהסכום.

  

בפעם האחרונה שדגל ישראל הונף באליפות אירופה, היה זה טאופיק בסיסי (מעל 91 ק"ג), שזכה במדליית הארד ב-1998,בתחרות שנערכה בבלארוס במשק. קדם לו ולאדיסלב ניומן, שזכה גם כן בארד בטורקיה, במשקל עד 51 ק"ג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים