ההורים זועמים: עונש קל בלבד לסייעת שהורשעה בתקיפה של פעוטות בגן בעפולה

ביהמ"ש השלום בנצרת גזר על לילך אמסלם, סייעת מגן גילבי בעפולה, שלושה חודשי עבודות שירות בלבד, לאחר שהורשעה בתקיפה של ארבעה פעוטות • אחת האימהות: "מאוכזבת ממערכת המשפט, המסר שהיא מעבירה הלאה בעייתי" • מנהל מטה המאבק בהתעללות בגיל הרך: "בושה למערכת המשפט"

בית המשפט גזר שלושה חודשי עבודות שירות על הסייעת לילך אמסלם // צילום: גיל אליהו-ג׳יני

בימ"ש השלום בנצרת גזר היום (חמישי) על לילך אמסלם, סייעת מגן גילבי בעפולה, שלושה חודשי עבודות שירות, לאחר שהורשעה בתקיפה של ארבעה פעוטות. היא היכתה אותם בראש, צבטה אותם, משיכה בידיהם ובשיער ראשם ועוד.

ביולי 2019 הוגשה תלונה במשטרת עפולה לאחר שהאימהות ראו במצלמות הגן כיצד היא נוהגת באלימות כלפי הילדים. הפרקליטות הגישה כתב אישום, ובסוף חודש ספטמבר הודתה הסייעת והורשעה בעבירות תקיפה.

הורשעה בעבודות שירות בלבד // צילום: גיל אליהו -ג'יני, צילום: גיל אליהו -ג'יני

אחת האימהות הביעה אי-שביעות רצון מגזר הדין: "תחושת אכזבה. אף אחד לא יכול להבין מה עבר עלינו מהרגע שהבנו את מה שהיא עשתה. היא ריסקה לי את הילד. ידעתי שלא תהיה פה ענישה חמורה, אבל שלושה חודשים של עבודות שירות? לזה לא ציפיתי, ואני פשוט מאוכזבת ממערכת המשפט שזה המסר שהיא מעבירה הלאה למי שפוגעת בילדים".

יוסי חברה, מנהל מטה המאבק בהתעללות בגיל הרך אמר: "העונש שקיבלה היום מביהמ"ש קשה להגדירו בכלל כעונש. שלושה חודשי עבודות שירות - על כך בדיוק מטה המאבק נלחם? לא הגיוני בימים שמדברים על החמרת ענישה כלפי כל מי שפוגעים בחסרי ישע, בהובלת ח"כ אופיר כץ".

אכזבה לאימהות // צילום: גיל אליהו -ג'יני, צילום: גיל אליהו -ג'יני

"זה מזעזע, וזה חייב להשתנות. בושה למערכת המשפט ולפרקליטות בצפון, ואני אומר כאן חד וחלק: מטה המאבק לא יוותר. החוק יעבור, וכל מי שתיגע בשערה בראשו של ילד - תשב מאחורי סורג ובריח".

הכל התחיל בהקלטות

בהקלטות שנחשפו עלה לראשונה העימות בין ההורים לסייעת בגן הילדים שבו התרחשה, על פי החשד, ההתעללות, לאחר שלהורים נודע על המתרחש בגן.
 

בהקלטה שנחשפה על ידי אודי מזרחי, חדשות בזמן פייסבוק, המטפלת סיפרה להורים בבכי כי הרגישה כי היא "מאבדת את העשתונות" וכי "הייתה לי תקופה רעה, היה לי ממש קשה לאחרונה".  עוד הוסיפה המטפלת כי "בלי שמע נראה כאילו הכל היה רגוע, אבל לא היה רגוע". אחת האמהות הביעה זעזוע ואמרה: "מה (בתי) אשמה? מה ילד אחר אשם? מה ילדה אחרת אשמה?" .

התעללות בפעוטות
מהמשטרה נמסר כי היא "רואה בחומרה התעללות בקטינים או בחסרי ישע, בפרט על ידי מי שהופקד להיות אחראי על שלומם של אותו ציבור שאין ביכולתו להגן על עצמו או לדווח על מה שקורה לו והיא פועלת נמרצות כדי למצות את הדין עם האחראים".
פורסם תיעוד קשה לצפייהטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר