אין גבול לאטימות: בן זלינגר בן ה-16, תושב מודיעין, המתין כמדי בוקר בתחנת האוטובוס לקו שייקח אותו לבית הספר, אלא שהנהג סירב לאפשר לו לעלות לאוטובוס עם כלבת הנחייה שלו, רובי - ולא עזרו ההסברים והתחנונים.

"אסור, תרד מהאוטובוס. אין לכלבה מסכה (מחסום פה)", דרש הנהג. בן השיב: "מותר, זאת כלבת נחייה". לכך השיב הנהג: "לא אכפת לי, אמרו לי לא. אסור". בן הסביר - "אין דבר כזה, אתה עובר על החוק", אך הנהג סירב להמשיך בנסיעה.

בן תיאר ב"חדשות הבוקר" את השתלשלות העניינים, כפי שנחשפה באתר "שווים". "זה קרה מול מלא ילדים. האוטובוס היה תקוע 20 דקות בגלל זה. הנהג סגר את האוטובוס, יצא החוצה והתחיל לעשן. זה היה מביך, מעצבן. תחושה מדכאת, מכעיסה ולא נעימה. הנהג לא רצה לראות תעודה, לא עניין אותו איזו כלבה זאת. הוא היה בשלו. זאת אטימות".

נער סורב לעלות לאוטובוס עם כלבת הנחייה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"הנהג סגר את האוטובוס, יצא החוצה והתחיל לעשן. זה היה מביך ומעצבן" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

לדברי בן, זו לא הפעם הראשונה שהוא נתקל ביחס כזה מנהגי אוטובוסים. "היה נהג אחד שצעק עליי - 'אתה לא עיוור, אתה שקרן'. יש נהגים שעוברים בתחנה ולא עוצרים לי בכלל. זה מרתיח. נהגים אמורים להכיר את החוקים, זה דבר בסיסי".

אבישי זלינגר, אביו של בן, שוחח שוב ושוב עם נציגי חברת קווים - אך לדבריו, ללא הועיל. "אם זה היה רק נהג אחד הייתי מבין שזה משהו נקודתי, אבל רובי אצלנו כבר שנה וקרה אינספור פעמים שנהגים ראו את בן עם הכלבה ופשוט המשיכו לנסוע", סיפר האב, "הגשנו תלונות לחברת קווים ונפגשתי עם האחראי. הבעיה היא לא הנהג הספציפי הזה, אלא שהחברה לא לוקחת אחריות ולא עושה הדרכה לכל הנהגים".

נער סורב לעלות לאוטובוס עם כלבת הנחייה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
הכלבה רובי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12
תגובת חברת קווים: "אנו רואים בחומרה רבה את המקרה שאינו עומד ברמת השירות של החברה בכלל ולאנשים עם מוגבלות בפרט, ולכן הנהג הושעה לאחר המקרה וזומן לשימוע לפני פיטורים. אנו מתחייבים לעשות כל שניתן כדי שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם".