שתף קטע נבחר

המשך חוסר הוודאות יתמוך בהתחזקות הדולר

כלכלני לאומי צופים תמיכה בדולר בשל סיום פוטנציאל הפחתת הריבית בארה"ב וציפיות לירידה חדה בריבית המקומית. כלכלני פועלים: השקל יסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת ויהיה מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם

הדולר ימשיך לקבל תמיכה בשל סיום פוטנציאל הפחתת הריבית בארה"ב ובשל ציפיות לירידה חדה בריבית המקומית. כך מעריכים כלכלני בנק לאומי, שצופים שהדולר ימשיך להיות מושפע ממידת אי הוודאות הכלכלית בעולם.

  

הבוקר (ו') נסחר הדולר ביציבות סביב שער של 3.873 שקל והאירו עולה ב-0.5% ל-5.448 שקל. בשל חג המולד לא נקבע אתמול שער יציג לדולר. במסגרת המסחר במט"ח הדולר התחזק ב-0.1% ונסחר בין הבנקים סביב רמה של 3.88 שקלים. אירו הוסיף 0.1% ונסחר בין הבנקים סביב רמה של 5.43 שקלים.

 

בבנק הפועלים צופים כי השקל יסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת ויהיה מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. היחלשות השקל תושפע מקיטון בעודף בחשבון השוטף, ההאטה הכלכלית בישראל, צמצום פער הריבית ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל.

 

בשבוע האחרון התחזק הדולר בחדות מול השקל על רקע המגמה העולמית ועל רקע הצפיות להפחתת הריבית המקומית ביום שני הקרוב. ההערכה היא שנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יפחית את הריבית בשיעור של לפחות 0.5% - שיעור שיצמצם את פער הריביות בין השוק המקומי לזה האמריקאי לרמה של 1.75% ומטה לטובת השוק המקומי. גם ההתחממות בגזרה הביטחונית תרמה להיחלשות השקל מול הדולר.

 

בשבוע האחרון נרשמו במסחר במט"ח מחזורים נמוכים יותר, בארץ ובעולם, עקב חופשות חג המולד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אי הוודאות נותנת תמיכה
צילום: index open
מומלצים