במשך שנים סגן אלוף דן שרוני פיקד על עשרות חיילות בבה"ד 6 ורכש את אמונן. אתמול (רביעי) הותר לפרסום שהוא נעצר בתחילת החודש בחשד לביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות החיילות, לאחר שתיעד אותן בסתר באמצעות מצלמות נסתרות שהוחבאו בחפצים.

על פי החשד, שרוני העביר לטלפון שלו תמונות אינטימיות של החיילות ששירתו תחת פיקודו. חיילת של סא"ל דן שרוני סיפרה: "הוא היה מפקד מדהים. בקלות רבה הוא נתן לך תחושה שאת יכולה לספר לו הכול. פשוט קשה לדמיין ולהבין שכל הזמן הזה, כשהוא מקשיב ונמצא עבורך הוא בעצם... הוא בעצמו עושה את המעשה הכי גרוע שאפשר לעשות".

אתי נחמיה (צילום: החדשות 12)
אתי נחמיה שבתה שסיפרה: "הממ"ג שלי שם לי מצלמה בחדר. הוא ראה אותי מתפשטת" | צילום: החדשות 12

"כשחיילות היו צריכות לעשות בידוד, אז הוא היה מאשר להן לעשות את הבידוד בחדר שלו כי בעצם יש לו שם שירותים ומקלחת", סיפרה חיילת של סא"ל שרוני. "לבן-אדם יש כוננים עם תמונות וסרטונים של מפקדות ושל חיילות ושל מש"קיות, והכול מסודר ומקוטלג על פי שם החיילת וכל התמונות שלה. מדובר באמת בחלאה. מדובר באדם רע עם ילדים ואישה".

חלק מהחיילות ההמומות פרסמו נגדו היום פוסטים ברשתות החברתיות, שם הן קראו לשתף את שמו ואת תמונתו של סגן אלוף שרוני, אב לשלושה ילדים ממודיעין, שפגע לכאורה ב-30 חיילות כמותן. חיילת אחת כתבה: "רק הסובבים אותי יודעים כמה הוא היה בשבילי דמות, ואני הייתי רק חלק מהסרט, של עוד בחורה ועוד סרטון".

חיילת אחרת שיתפה אותנו במצבה הנפשי מאז שהתגלה האירוע: "הוא חדר לי לפרטיות ברמות הכי קשות שיש. זו צלקת לכל החיים. אני מתמודדת עם הפרעות שינה. אני לא ישנה בלילה, אני לא אוכלת, אני לא חזרתי לשגרה. הוא פשוט צילק 30 בנות אם לא יותר".

סא"ל דן שרוני (צילום: אינסטגרם)
סא"ל דן שרוני | צילום: אינסטגרם

אתי נחמיה שבתה צולמה בסיטואציות אינטימיות על ידי מפקדה, סיפרה: "בתי התקשרה אליי לפני שבועיים בערך והתחילה לצרוח: 'אימא, הממ"ג שלי שם לי מצלמה בחדר. הוא ראה אותי מתפשטת, מתלבשת'".

מעצרו של סגן אלוף שרוני הוארך עד ליום שני. החיילות שנפגעו מזועזעות, מתקשות לעכל שהאיש עליו כל כך סמכו, המפקד שלהן, ניצל אותן ופגע בהן. "אני פונה לצה"ל – אל תקלו ראש", הוסיפה אתי נחמיה. "אני רוצה שהוא יקבל את העונש המירבי למען יראו וייראו".