איך תדעו אם המלון טוב מספיק בשביל ללון בו בחופשה שלכם, כזה ששווה לוותר עליו, או מלון שאמור להיות חוויה מיוחדת בפני עצמו? אתם יכולים לחפש ביקורות באינטרנט, לשאול משפחה וחברים, להסתמך על הרשתות החברתיות – או שאתם פשוט יכולים לפנות לסימן ההיכר האולטימטיבי ביותר למצוינות - מדריך מישלן.

המדריך הגסטרונומי המכובד ביותר בעולם, מדריך מישלן חושף את המסעדות הטובות והמומלצות ביותר ברחבי העולם כבר למעלה ממאה שנה, ועכשיו, כאמור, הוא יכלול גם דירוג של בתי מלון. בהצהרה באתר הרשמי של החברה, במדריך מישלן אמרו כי בחירת המלונות נעשית תוך שמירה על אותם סטנדרטים לפיהם נבחרות המסעדות. כללי הבחירה של מסעדות ובתי מלון זהים לגמרי, כאשר המטרה היא "לחתור למצוינות, לקדם ייחודיות ולהדגיש את הידע המקומי ואת אמנות החיים".

מלון דויד קמפינסקי תל אביב (צילום:  יח"צ)
האם הכוכבים יגיעו גם לכאן? מלונות על קו החוף של תל אביב | צילום: יח"צ

מדריך מישלן החל כפרי יצירתם של האחים אנדרה ואדוארד מישלן, מייסדי חברת ייצור צמיגים המכונה באותו השם. מתוך הרצון לעודד את תעשיית הרכב הצרפתית, האחים יצרו ספר הדרכה אדום קטן כדי לגרום לנהגים נוספים לצאת לכביש. המדריך היה מלא במידע שימושי למטיילים כמו מפות ומסלולים פופולריים, מידע על תיקון והחלפת צמיגים, נקודות בהן ניתן למלא דלק ופירוט של מקומות לאכול או להשיג בהם מחסה ללילה.

"במשך כל אותם זמנים שבהם המלצנו על מקומות לאכול בהם, מדריך מישלן המליץ גם על מקומות לינה. הלינה הייתה חלק בסיסי מהמדריכים הראשונים - אולי המרכיב המכריע ביותר עבור אותם נהגים שנוהגים בחשיכה בסביבה לא מוכרת", נמסר מהחברה. "במהלך השנים, עם זאת, דירוגי הכוכבים לאוכל משובח לקחו את החלק הארי של אור הזרקורים. מדריך מישלן הפך לאמת המידה הגבוהה ביותר בגסטרונומיה העולמית. כעת הוא קובע סטנדרט חדש לבתי מלון".

שאנז אליזה, פריז (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
המלונות ייצטרכו לעמוד בסטנדרטים של המסעדות, פריז | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

אז איך זה יעבוד?

יחד עם חברת מלונות טאבלט (Tablet Hotels), שנרכשה ב-2018, מתחייבים במישלן לקיים את אותו תהליך בחירה כמו במסעדות שלה.

אורח מלון המזמינים חדר דרך מלונות טאבלט, יכולים לשתף את המשוב שלהם כדי לעזור בתהליך ההערכה של מדריך מישלן. בהתבסס על הביקורות, ניתן להסיר מהמדריך בתי מלון אם הדירוגים שלהם אינם משביעי רצון. במישלן שמים דגש על הסגנון, השירות והאישיות של בתי המלון, מה שעוזר למטיילים למצוא את המקומות הטובים ביותר ללינה ללא קשר למחיר. הקריטריונים כוללים עיצוב פנים, אדריכלות, אותנטיות, איכות השירות ומשמעות המלון כיעד חווייתי בפני עצמו. כך המערכת, לפי מישלין, הופכת את ההמלצות ל"ראויות לאמון המשתמשים שלה".

בעוד שמבחר המסעדות מכסה יותר מ-35 יעדים, מבחר המלונות משתרע על למעלה מ-120 מדינות. המדריך החדש יכלול בתוכו כל סוג של מלון שתוכלו לדמיין: החל ממלון שנבנה לחלוטין מחומרים ממוחזרים בניו יורק ועד למקומות לינה עתיקים. עבור חובבי הרפתקאות. יהיו גם מלונות הממוקמים גבוה בצמרות העצים של תאילנד או כאלה שמשקיפים על שדות הלבה באיסלנד.

"כמו שאנחנו עושים עבור מסעדנים, אנו שמחים שהדירוג שלנו יאיר על הכישרון, המומחיות והאישיות של מלונאים נלהבים שעוזרים להפוך את היעדים המדהימים בעולם לאטרקטיביים לנצח", לגבי לוסי ליברמן, מנכ"לית חברת המלונות טאבלט.

את המלונות ניתן למצוא דרך האתר הרשמי של מישלן ובאפליקציות בנייד.