העסקה למכירת מניות האצ'יסון בפרטנר לקבוצה של אבי גבאי ושלמה רודב אושרה, זאת לאחר שהקבוצה העבירה אמש (שלישי) הצעה רשמית לרכישת המניות.

כעת הכדור עובר לפתחו של בית המשפט. ככל הנראה התשובה של הנאמן על המניות מטעם בית המשפט תהיה חיובית, זאת לאחר אישורה של האצ'יסון. הדבר צפוי לקרות עד סוף השבוע או לכל היותר עד תחילת השבוע הבא.

קבוצת גבאי-רודב הציעה לרכוש את המניות (27.1%) תמורת כ-300 מיליון דולר, והיא עושה זאת ללא בדיקת נאותות, מה שסייע מאוד להאצ'יסון להיענות בחיוב להצעה.

בנוסף, לקבוצה המקומית לא צפויות בעיות של אישורים לעסקה, ולכן מבחינת המוכרת מדובר ביתרון גדול מאוד שמסלק אי-ודאות לגבי מימושה, דבר שלא היה מובטח כלל וכלל במקרה שהייתה מכירה לקרן ההשקעות אפולו שניהלה אף היא משא-ומתן לרכישת המניות. 

את המשא-ומתן ניהל שלמה רודב, כאשר אבי גבאי, ששותף איתו בקבוצת הניהול, הרחיק את עצמו על רקע עזיבתו את תפקיד מנכ"ל סלקום בתחילת השבוע.

רודב ניהל את המשא-ומתן בחודשים האחרונים במספר סבבים. בתחילה הוא סבר כי יוכל להשיג מימון מהאצ'יסון באמצעות הלוואת בעלים, ולאחר שסירבה, החל לגבש את המשקיעים, עד שהמשא-ומתן הבשיל לכדי הגשת הצעה סופית אתמול.

ההערכות בשוק הן שניתן להעלות את ההכנסה הממוצעת ממנוי בסלולר ב-5-10 שקלים בחודש, ושהדבר יתרום ל-EBITDA סדר גודל של מאות מיליוני שקלים בשנה, מה שיאפשר למכור את החברה ברווח גדול בתוך כמה שנים. השאלה האם ניתן להעלות מחירים וכיצד זה יקרה, ומה עושים עם שאר הפעילויות הלא רווחיות כמו הטלוויזיה וההשקעה בסיבים.

הכתבה פורסמה לראשונה בגלובס.