אל על: "התחרות מול החברות מהאמירויות לא הוגנת"

חברת התעופה הישראלית הציגה את הדו"חות הכספיים המעודדים בתדרוך כתבים שנערך הבוקר • "התחרות לא הוגנת מתחילתה, אסור לנו לטוס מעל סעודיה למרות ההבטחות" • וגם: האם התחלואה באירופה משפיעה על קצב ההזמנות?

עשרות אחוזי הנחה גם לטיסות אל על, צילום: צילום: קוקו

בתדרוך לכתבים שנערך היום בהשתתפות מנכ"ל אל על וסמנכ"לי החברה, הודיעו הבכירים כי בעקבות השינויים במחירי הדלק, הביקושים הגבוהים והתחרות, ייתכן שתהיה השפעה על מחירי הטיסות. עד כה, החברה מכרה במחירים נמוכים בהרבה ממה שהיינו רגילים לראות לפני תקופת הקורונה. 

קברניטי החברה התייחסו גם לתחרות הקשה מול החברות מהמפרץ, וזאת כמה ימים לפני הגעתה של אמירייטס הענקית, שעשויה לשנות את מפת התעופה בישראל: "אנחנו לא מפחדים מתחרות ויש לנו מוצר מעולה, מהטובים שיש בשוק היום. הבעיה מתחילה כשהתחרות לא הוגנת ואנחנו לא יכולים לטוס מעל סעודיה בזמן שהחברות שמגיעות מהאמירויות כן, זה מקצר להן את משך הטיסה למזרח, מוזיל את עלויות הטיסה שלהן ומציב אותנו מול אתגר, כיוון שהתחרות לא הוגנת. בארה"ב יש חוק שאוסר על תחרות לא הוגנת בענף התעופה, אבל כאן בארץ זה לא קורה, לצערנו. קושנר אמר בזמנו שחברות התעופה הישראליות יוכלו לטוס מעל סעודיה, אבל אנחנו כבר יותר משנה לאחר הסכמי השלום וזה עדיין לא קורה".

מנכ"ל אל על, אביגל שורק, צילום: יח"צ

מנכ"ל אל על התייחס למצבה של החברה והצהיר כי היא נמצאת בצמיחה: הגורמים לעלייה במספר ההזמנות ובהכנסות הם בעיקר חיסוני המבוגרים, חיסוני הילדים הצפויים, השיפור בטיפול במגיפה בעולם ואישור כניסת התיירים הזרים לישראל. כל אלו גורמים לעלייה בהזמנת הכרטיסים, ומנכ"ל החברה מסביר שלמרות רמת התחלואה באירופה, אין האטה בקצב הזמנת כרטיסי הטיסה למדינות היבשת, וזאת בעיקר בזכות הלמידה לחיות לצד הקורונה.

כפי שפורסם בשבועות האחרונים, אל על נמצאת במגעים לרכישת ארקיע. בכירי החברה הסבירו שהמניע העיקרי למהלך הוא היכולת של ארקיע לגבש חבילות נופש וטיולים מאורגנים, מוצר שאל על לא מצטיינת בו כרגע וארקיע נחשבת לחברה שיודעת לספק את המוצר ברמה גבוהה עם תשתית מצוינת ביעדים רבים ברחבי העולם. בחברה לא התייחסו בהרחבה לסגירתה הצפויה של סאנדור, שמפסיקה לפעול בשבת. אל על נפרדה לאחרונה מעוד כ-1,900 עובדים וצפויה להקטין את צי המטוסים שלה בקרוב, במסגרת תוכנית ההתייעלות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר